rotstraal (kanker)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rotstraal (kanker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 12:42

mijn paard heeft al een tijdtje last van straalen die zeer onstoken zijn dan gaat het weer een tijdt je goed en dan weer niet na veel gedoktert te hebben en dieren artsen er bij gehad te hebben zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze toch maar door gestuurt moet worden naar utrecht wie ken dit probleem en weet mischien een andere oplosing ???


Oranda
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:06

Hallo essie, heb je al ge probeerd zijn hoeven in een zout oplossing of met soda te ontsmetten en in te smeren mer teer, ook een watje met teer in de hoefstraal doen en 2 tot 4 keer perdag verversen???
Ook is het heel belangrijk dat hij schoon en droog staat, liefst 2 keer op een dag vieze en natte plekken weg halen + schoon stro. Heel veel succes er mee

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 15:06

nee ga het proberen maar mischien een blonde vraag maar gewoon hoefies in een emmer (gaat nooit lukken hoor is nou niet ge meest makkelijke typie) of gewoon met een watje ontsmeten . we mesten 2x per dag de viezigheid er uit dus ze taat vrij schoon en teer kan ik ook wel eens proberen vondt het al zo regius om meteen naar utrecht te gaan en haar daar 2 weken te laten staan

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:06

lekke in de emmer zetten hoor! tis wat gedoe de eerste keer maar meestal hebben ze het snel door...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:04

Wat heeft dit met kanker te maken?

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:02

Ik smeerde altijd teer in de hoefjes van mijn paard, die ook rotstraal had. Hij had daar veel baat bij. Is ook het weiland niet te nat? Of de bak waar je moet rijden? Dat kan ook vaak een oorzaak zijn.

Hot Water: mijn superdraver!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:24

Heeft jouw paard nu rotstraal of straal kanker? Dat zijn namelijk 2 verschilldende dingen die los van elkaar staan en op een hele andere manier te behandelen zijn.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 20:49

volgens de da is het straal kanker maar ik heb dat wel eens anders gezien maar goed hij zal het wel weten toch vandaar me vraag

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:52

Mijn vorige verzorgpaard heeft ook straalkanker gehad. Aan al haar 4 hoeven. Die heeft tot 2 keer toe in de kliniek gestaan. Daar hebben ze de stralen weggesneden en behandeld. Als je wat te vragen hebt, pb me gerust!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:07

Rotstraal en straalkanker vragen 2 compleet verschillende behandelingen! Je kan wel gaan teren en ontsmetten, maar misschien werkt dat bij kanker juist averechts! Ik zou mijn topic toch even anders noemen!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:34

Als je paard echt straalkanker heeft dan is het wel verstandig om hem naar een kliniek te brengen om hem daar te laten behadelen. Het is namelijk niet zo makkelijk om weg te krijgen, het is een erg pijnlijke behandeling, vandaar verdoving en onder begeleiding op een kliniek.
Als je straalkanker niet (goed) behandelt is er grote kans dat het de hele voet aantast en dan is het einde verhaal voor je paard.
Je zegt zelf al veel gedokterd te hebben dus dan neem ik aan dat je al voldoende doet om je paard droog te laten staan ed. Bedenk wel dat er vaak niet 1 standaard manier is hoe aandoeningen eruit zien. Dat kan nog wel eens verschillen. (vergelijk huidschimmels, is ook niet 1 standaard plaatje van).

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:49

Een paard bij ons op stal heeft 6 jaar geleden ook hoefkanker gehad. Het is wel begonnen met rotstraal.
Hij is drie keer geopereerd in Utrecht in een maand of drie tijd, maar daar knapte hij toch niet zo veel op, zodat ze in Utrecht de moed een beetje opgaven.
De manege-eigenaar wilde het hier niet zomaar bij laten zitten en heeft het dier naar huis gehaald voor een second opinion. Die heeft hi laten doen door dierenarts Meursing. Hij zag nog wel kansen op genezing, maar had er wel bij gezegd dat het lang zou kunnen gaan duren. In het begin kwam hij drie vier keer per week de stralen wegsnijden, steeds het foute, woekerende weefsel er helemaal uitsnijden. Op een gegeven moment kwam hij 2 keer per week, 1 keer per week en eens in de 2 weken. Na 8 maanden sinds het geconstateerd was, is hij weer helemaal beter verklaard.
Nu blijft hij echter wel gevoelig voor rotstraal.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:14

Ga dan als de sodemieter die Meursing bellen en doe er wat aan!

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 20:20

mijn da noemde het zo ( dus hoe zo moet ik me topic veranderen?) en wie is meurings

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:40


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:48

Meursings is die goede dierenarts van Marije. Je hoeft niet percé die te bellen, als je er maar vlug wat aan doet.

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 10:59

sorry maar lees ff niet banketstaaf bedoelt maar loop al bij een dieren arts maar vroeg of er iemand ervaring mee had

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:57

Mijn ervaring is dat een ontsteking/kanker/whatever in de stralen erg veel pijn doen bij een paard.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:05

mijn paard heeft ook vaak last van rotstraal. ik behandel haar dan met egyptisch zalf en dan is het weg voordat het echt pijn gaat doen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:40

Voor rotstraal en /of kanker kijk eens op www.rwl-quality.nl

klik op de Belgische vlag en lees en kijk verder.
Succes

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:31

hoi,

Wij hebben ook een paard gehad die dit dus had... Verdrietig het was toen amper een jaarling...
Ze had in een weide gestaan waar schapen gelopen hadden met 'rotkreupel'... waarschijnlijk is het hierdoor gekomen..

In erge mate zie je alsvolgt; warme hoeven, pijnlijk met gewoon uitkrabben... en als het nog erger wordt, gaan ze ook nog wel eens de stand aannemen v. een hoefbevangen paard. (voorbenen naar voren, achterbenen naar achter).
Is dit bij die v. jou ook??

Wat wij moesten doen is alsvolgt: (na een goede uitleg en het voorgedaan te hebben door de DA)
2 x per dag (liever nog 3x !!!!) hoeven eerst uitkrabben, goed leeg 'borstelen' ... vervolgens zelf met een 'renet' mesje zélf de 'loslatende' delen wegsnijden..
Hierna moesten we het goed (en veel) insprayen met "blauw spray"
(ben de naam even kwijt).

Op het moment dat je het erop spuit, zie je het gigantisch bruisen... dit hoort dus niet !!!!

We moesten dit lang... echt lang volhouden... maar gelukkig is het beter geworden...
we konden naar 1x per dag... het 'bruisen' werd minder....
toen naar 'om de dag' en zo weer afbouwen....

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Ik zou in ieder geval niet te lang wachten als het echt tegen 'straalkanker' aanzit....

veel sterkte,

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Ramo
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:21

Wat je ook kan doen is het weg laten snijden door je hoefsmid en (als eventuele wondjes genezen zijn) 3 weken lang elke dag in de chloor zetten. Lijkt wonderlijk maar het werkt!

Ramo
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:21

Wat je ook kan doen is het weg laten snijden door je hoefsmid en (als eventuele wondjes genezen zijn) 3 weken lang elke dag in de chloor zetten. Lijkt wonderlijk maar het werkt!


Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:44

Mijn ervaring met rotstraal is dus ook egyptische zalf.
En dan niet die in het plastic potje maar in de glazen pot, alleen te verkrijgen bij een DA (ruitersportzaak Commijs, Rotterdam, verkoopt het ook).
En dat nadat de hoefsmid/DA (nooit zelf want mocht het verkeerd gaan dan ben je verder van huis) de stralen van oud weefsel hebben ontdaan elke dag erop smeren, eerst roeien voor gebruik (stinkt heel erg naar amoniak helpt dus ook bij je eigen verkoudheid...) en dan op een schone droge straal insmeren.
Is ook geschikt voor straal kanker.
Dus vraag er eens naar bij de DA en dan hoor ik het antwoord graag van je.

Veel succes en strekte ermee,

Groetjes

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:45

Dit onderwerp gaat toch over straal KANKER en niet over rotstraal? Of heb ik het nu weer verkeerd??? Ik dacht namelijk dat straalkanker alleen te behandelen was doormiddel van wegsnijden etc en niet (of iig moeilijk) te behandelen is dmv medicijnen/smeersels.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, F_inley, GoogleAdsense, lindo, Soepkipje, Tinkermuts en 44 bezoekers