Weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 11:48

Wat ik me afvraag is hoeveel mensen hun paardjes op een weiland hebben staan?
Dan bedoel ik dus niet op een pensionstal maar gewoon het hele jaar op het land.
Dus gehuurt of gekocht land......
En hoe bevalt dat, zou je wel anders willen?

Wij zelf hebben dus 2 grote weilanden gehuurt en daar lopen onze ponys op, op zich vind ik het echt heel fijn vooral omdat je alles zelf moet regelen....
Maar ik heb dus totaal geen facaliteiten en dat is in de winter dus wel wat minder prettig Verward

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:29

ik heb ze (haffies-koudbloedpaarden)) meestal op het land lopen, maar zet ze s'winters 's nachts op stal, niet omdat ze niet buiten kunnen blijven, maar omdat ik het een fijn idee vind (!!!!!)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:31

Ik heb gelegenheid tot stal en in de schuur staan mijn spullen enzo, maar Tos loopt dag en nacht buiten, aangezien hij zich kapot schuurt op stal, en heel onrustig is op stal.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:34

IJsco stond 24/7 het hele jaar door op het land.
Er was een schuilstalletje en de eigenaren van de woning naast het land zaten de hele winter in Spanje. Dus water en stroom was afgesloten.
Water haalden we uit de put (erg fijn als het vriest) en als licht gebruikten we olielampjes.
Gelukkig mochten we wel gebruik maken van de buitenbak van kennissen 50 meter verderop en 1x in de week reden we in de les in een binnenbak op 10 minuutjes stappen.
Aan de ene kant had het wel wat, dat primitieve.
Maar toen ik het jaar daarna van de luxe van een pensionstal had geproefd zou ik niet zo snel meer terugwillen.
Binnenbak hoef ik niet, maar wel dingen als verlichting, stromend water en een beetje toezicht.

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:38

mijn verzorgpaard loopt ook op het land en hij heeft dan wel een stal maar daar komt ie niet in want ze moet op het land tenzij het sbneeuwet en vriest ze gaat dan wl met dek op hget land op drinke doet ze uit de sloot en eten doet ze op het land en biks en hooi in de schuilstal het sio toch wel handig om las je het zelf kan(en mooi) iets in mekaar kunt flanse als stal wij hebbe de hele box zelf gebouwd

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:02

Hallo,

Wij huren ook 2 weilanden en hebben op 1 weiland een kleiner stukje afgezet en daar ligt ook zand en een inloopstal een daar blijft het ook eigenlijk wel droog behalve dan als het echt heeel erg hard regent.
En dan zetten we ze daar in de winter 's avonds op en dat gaat heel goed. Dan krijgen ze ook hooi in de stal.
en overdag gaan ze dan naar de andere wei en die is heel groot.
In de andere wei zit achter dat afgezet stukje nog een stuk en daar groeit weer gras en daar gaan ze op als de andere wei het gras moet groeien.
Haha!

Lisan

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:27

Shico staat t hele jaar door op t land, mn andere vz pony's alleen als t kan met de wei enzo. Boer heeft liever niet dat ze t land helemaal kapot lopen dus in de winter staan ze niet dag en nacht buiten. Bij Shic maakt dat niet zo veel uit gelukkig Lachen

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:12

Ik heb ook aleen maar een heel groot weiland van 1,5 hecktare.
Mijn paarden staan ook het hele jaar door in de wei.
Nu zijn we een stal aan het maken,maar die is nog niet klaar.
Ik verdeel de wei altijd in stukken en geef elke dag een klein stukje gras bij,anders worden ze snel te dik.
Ik vind het alleen bij regen wel lastig dat je dan niet kunt gaan rijden,want daarna kun je je paard niet droog op stal zetten.
Ik heb mijn weiland ook gehuurd bij mijn huis inbegrepen.
Ik moet ook alles zelf regelen,en daar ben ik heel erg blij mee.
Ik zou nooit op een pensionstal willen staan.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:48

Mijn pony's staan ook het hele jaar in de wei. We hebben ook nooit een stal gehad. Sinds kort hebben we een container, maar die moet nog verbouwd worden.
Ik ben er heel tevreden mee, kan gewoon lekker m'n eigen gang gaan, maar af en toe verlang ik wel naar de luxe van een pensionstal.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:53

Onze pony's staan ook het gehele jaar op het land. Nouja, stonden. Ik ben vanaf dit jaar van plan Pinky snachts binnen te zetten omdat hij geschoren wordt.
Ik regel dus ook alles zelf (nouja, wij). Bevalt me prima. Wij hebben dus wel veel faciliteiten...