Trailer - eigen kentekenbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132087
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Trailer - eigen kentekenbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 15:32

Een tijdje geleden heeft er op Bokt een topic gestaan over de nieuwe wetgeving m.b.t. eigen kenteken van trailers boven 750 kg.

Zijn er al bokkers die hun trailer op kenteken hebben staan ?

Een paar vraagjes:
- Was het een probleem om zonder de bijbehorende registratiepapieren de trailer op kenteken te krijgen ?
Het doorgeven van de gegevens zoals op het plaatje staan (chassisnr. etc.) zou voldoende moeten zijn, ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt.

- Heeft het nieuwe kenteken gevolgen voor de verzekering van de trailer ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:43

Ja ik heb mijn trailer op mijn naam geregistreerd staan.

Alleen had ik wel papieren bij mijn trailer. Bij mijn verzekering voor de trailer was het eigen kenteken al geregistreerd dus heeft dat volgens mij geen gevolgen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:50

Heb in begin september een nieuwe trailer gekocht, maar de papieren en het kentekenbewijs zijn nog steeds niet binnen. Trailerdealer zegt dat het aan de RDW ligt... ?

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:52

Ik hoorde laatst dat er nu weer wat nieuws is. Je kan met je registratie papieren naar het postkantoor, die moet je dan in leveren en dan krijg je een nummer plaat die begint met WJ-..-.. Die moet je dat standaart op de trailer doen. Ook al rijd er iemand anders met jou trailer. Ik hoop dat ik het zo goed gehoort heb. Het is trouwens alleen voor aanhangers die meer dan 750 belast wegen.

Ik zou alleen niet weten of je het ook zonder registratie papieren kan regelen. Ik denk dat je daarvoor zou moeten informeren bij een trailerdealer.