geschoten in Venlo... (UPDATE!)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

geschoten in Venlo... (UPDATE!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 09:56

Gisteren ben ik met Ilona naar stad uitgeweest hier in Venlo.. Het viel al op dat er veel politie was en de ME reed ook rond (wat te verwachten was natuurlijk). Het was een stuk minder druk dan normaal, maar we hebben eigenlijk niets gemerkt van onrust verder. Totdat een vriendin van een vriend van mij naar die vriend toekwam: "Er is geschoten in een cafe" (naam zal ik even niet vermelden.. het staat ook nog nergens bij het nieuws, waarschijnlijk om onrust te verkomen) Was toch wel even schrikken, want je voelt je opeens een stuk minder veilig. Maarja, daarna nog even rondgelopen om jas op te halen toen we naar huis gingen en we hebben nog steeds niets gezien van de onrust eigenlijk. Alhoewel ik toch wel een heel gespannen sfeer voel aankomen hier.. Ik weet niet hoe lang het nog goed zal gaan tussen de allochtonen en de autotochtonen hier.. ik denk dat het wel eens een keer heeeeel erg fout kan gaan.
Maarja dat er geschoten wordt.. alweer zoiets..
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 27-10-02 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:09

Jezus Roy, gaat niet helemaal jofel daar in Venlo Scheve mond
Hier in Rotterdam gaat het al jaren zo op die manier. Laatst hadden ze zelfs een man gevonden die al 3 maanden dood onderaan de trap lag, dat was in de straat achter mij. Heel onsmakelijk allemaal. En uiteraard vermoord...ik geloof dat het aantal vermoorden in Rotterdam al groter is dan het aantal natuurlijk gestorven mensen Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 11:11

XoNo: er werd trouwens ook nog gezegd dat er eigenlijk een 'knokploeg' uit Rotterdam zou komen gisteren, maar daar heb ik niets van gehoord...

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:17

Misschien is dat dan wel het "voordeel" van het wonen in Rotterdam. Wij kijken van dat soort dingen niet eens meer op. Schiet en steekpartijen zijn hier bijna orde aan de dag. Ik luister regelmatig naar de politiescanner, en dan hoor je de meest gekke dingen. Ik woon achter een straat waar de politie voor onenigheid al met 3 wagens en honden uitrukken. En dat van die knokploeg zou best waar kunnen zijn. Tuig en randdebielen genoeg hier.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:18

Pff houd het dan nooit op? Ze moeten daar echt een oplossing voor gaan zoeken, voor die 2 groepen. Dit kan echt niet meer..stel dat jijzelf of 1 van je vriendin in dat café was.....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 11:19

Clautje schreef:
stel dat jijzelf of 1 van je vriendin in dat café was.....


dat had goed gekund... we zijn meestal rond die tijd in dat cafe, maar we wisten gisteren eigenlijk al dat we ons daar iig beter niet konden bevinden..


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:21

Jee moet wel heel erg eng zijn geweest voor die mensen in het cafe! Volgens mij gaat het echt uit de handlopen Scheve mond hopelijk gebeurt dit nu niet weer een keer.

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:22

Jee wat erg Boos!
Daar heb ik gister dus ook rondgelopen en ja, het viel mij ook al op die politie en zelfs zo'n blauw busje (is dat ME?)
Lekker zeg! Ik weet niet of ik nu nog wel durf uit te gaan daar in Venlo!
Dit gaat echt niet goed komen...

Is er eigenlijk iemand gewond geraakt? Of weet je dat niet?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:26

Nee, weten we niet.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:29

eerst was het alleen in de "grote steden"
Binnenkort is het heel het land...

houdt het dan nooit op?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 13:06

update!: ook een politie-agent buiten westen geslagen vannacht hier in venlo hoor ik net van een vriend.. hij hoorde het net op de radio.. het gaat echt mislopen hier..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:15

Aggggh ik geloof dat ik maar snel weer naar L. ga haha. Stuk safer! Pepermuntje Roy?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:15

Ik had het ook zo half gezien..ik zat net in de terin richting boxmeer-nijmegen. en ik zie daar ambulances staan en overal politie..ik d8 huh? wta zal daar zijn gebeurt...en toen hoorde ik het de volgende dag op het nieuws!!! gewoon vreselijk!!! ineens is venlo wereldberoemd....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 13:25

bron L1 (www.l1.nl)

Politieman knock-out geslagen in Venlo

In Venlo is een politieman bewusteloos geslagen bij de aanhouding van een snorfiets, waarop drie mensen reden.

De vermoedelijke dader, een 22-jarige Venlonaar, kon enige tijd later met behulp van een politiehond worden aangehouden. Hij gedroeg zich bij zijn arrestatie erg agressief. De politieman moest zich in het ziekenhuis laten behandelen. Hij liep een kneuzing aan zijn hoofd op. Het incident gebeurde in de nacht van zaterdag op zondag op de Oude Markt in Venlo. Terwijl de politieman de 19-jarige bestuurster van de snorfiets aansprak, werd hij van achteren neergeslagen. Een tweede politieagent wist zich de man met pepperspray van het lijf te houden.

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:49

Argh! Gadver de gadver de gadver!@ Dit is echt niet leuk meer! Klote-stadje!!! Dit gaat echt helemaal fout lopen hier Boos!
In minder dan één week tijd in dit kleine rotstadje zoveel incidenten Boos!

Ik denk dat ik me maar opsluit op mijn kamer en alleen naar buiten kom om iets te eten. Dan weet ik tenminste zeker dat er niks met me gebeurd..

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:05

Ik had het van te voren gezegd dat het fout zou gaan dit weekend. ]In welk cafe is het gebeurd en hoe laat en zijn er gewonden gevallen?

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:41

Je vraagt je af waar het respect is gebleven van sommige mensen Verward
Waar is dit nou allemaal goed voor, en wat schiet je er in godsnaam mee op?? Net als die gozer die is doodgeslagen door die 2 jongens, wat zijn ze hier nou mee opgeschoten?! Dat soort mensen denken niet eerst voordat ze iets doen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:51

Gaverdamme!!
Het is wel erg raak daar in Venlo.

En misschien een lompe vraag, maar zijn er nu ook weer dodelijke slachtoffers?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 16:06

nee ik denk dat ze het dan wel bekend hadden gemaakt. Nu hoor je er niets over dus ik neem aan dat er geen slachtoffers zijn gevallen. Maar ze willen het denk ik wel stil houden

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:52

Het is niet alleen in de grote steden hoor, Den-Helder is klein maar hier was laatst ook een schietpartij in een kroeg met 7 gewonden.

Dat is Nederland he... je hebt mazzel als je wel veilig rond kunt lopen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:11

Is er ook ergens een bron/nieuwsbericht over de schietpartij???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 17:13

ja ik weet het Kim, maar dat soort dingen zijn weer anders. Natuurlijk net zo erg, maar dit is iets wat na aanleiding van een andere geweldpleging komt en het wordt zo steeds erger...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:13

Same here Syph..

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 17:14

Kleintje schreef:
Is er ook ergens een bron/nieuwsbericht over de schietpartij???


Nee, nog niet.. Maar ik denk dat er geen slachtoffers gevallen zijn en dat de gemeente en politie het een beetje van het publiek en openbaar weg wil houden ivm nog meer geweld en aanwakkeringen hierover..

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:16

Sypheron"]
[quote="Kleintje schreef:
Is er ook ergens een bron/nieuwsbericht over de schietpartij???


Nee, nog niet.. Maar ik denk dat er geen slachtoffers gevallen zijn en dat de gemeente en politie het een beetje van het publiek en openbaar weg wil houden ivm nog meer geweld en aanwakkeringen hierover..
[/quote]
Kan het me voorstellen, het gaat op het moment niet lekker daar...
*haat dit*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, ardanwan, Ashleytjuhh, Elitedeux, Flying_Angel, Kaetibangsi, koenlover, Letje01, LonnekeXXX, lynnXtubbie, Malissaa1, Saaams, Sababber, Samiyah, SJP, Zebrastreep en 50 bezoekers