Met Ewald gesprongen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Met Ewald gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 12:04

Lovers Wat kan hij het toch goed, nu ik nog Haha!
Appie (stalhouder) zou me helpen omdat dit de 1e zou worden dat ik met Ewald onder het zadel sprong, zelf had ik het idee dat hij verschrikkelijk sterk zou zijn, dus had ik er liever iemand bij Lachen
Eerst een kwartiertje gedressuurt (wat nergens naar ging Boos! ) toen kwam Appie al, nog eventjes met het dressuur geholpen en toen zijn we begonnen met een laag sprongetje. Meteen de eerste sprong flikkerde ik er bijna af, want hij sprong idioot hoog, volgens mij leek het heel leuk Haha! Ik gooi namelijk altijd mijn handen naar voren bij het springen als ik zelf zeg maar met mijn zit niet uitkomt Haha!
Na nog een paar idiote sprongen ging het beter, alleen ik moest meer om mijn zit denken want na de sprong zeg maar trok ik hem in zn mond (als ik terug in het zadel ging zitten) Dus ik moest van Appie naar voren blijven, voor de hindernis loslaten en been. Hij sprong echt waar super, heel fijn en absoluut niet opdringerig maar hij wou wel. Na de hindernis was er niks te redden met hem, zo braaf Lachen
Heb gister alleen voor het oefenen zeg maar gesprongen, we hebben denk ik een kruisje van 30/40 cm. gesprongen, en volgende keer gaan we er een steiltje van maken Lachen
Ben super trots op mn ventje Lachen Maar hij kon het al, zn vorige eigenaresse heeft veel met hem gesprongen, die oortjes gingen er ook elke keer weer op als hij zag dat we op de hindernis aanreden, tot vlak voor de hindernis moest ik hem wel wat inhouden omdat hij er anders in galop over heen zou gaan, maar het ging echt super.
Dat ie springen kon wist ik zowieso al maar ook bij het vrijspringen gezien, waar hij vanuit een rustig drafje over een oxer van 1.10 sprong.


Groetjes Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:27

Hihi nou mooi dat dit goed ging zeg! Volgende keer kom ik ff kijken!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:10

ja maaike het ging best goed voor de eerste keer tussen jullie!!!
dat goed blijven zitten moet je nog even leren ieder paard is anders.
eerst moet ik ook altijd even wennen.
succes meid!!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:29

heey goed joh! komt van zelf wel goed.. anders neem je eens een lesje springen? xxies marjolein

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers