Loslopende knol moeten vangen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Loslopende knol moeten vangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 19:09

Nou zit ik vanmorgen lekker achter de koffie, belt er een mevrouw aan de deur met de vraag of ik niet een los lopende belg wil vangen?
het paard was uit zijn wei gebroken en liep dus langs de weg.
nou eigenlijk had ik daar niet zo veel trek in.
Ken heel het paard niet, knollen zijn behoorlijk groot en sterk (ik heb maar 1 goed werkende arm) enne het was een hengst???
Maar goed ik ben toch in de auto gestapt en naar de plek gereden waar hij dus zou staan.
inderdaat liep hij langs de weg en ik ben dus eens polshoogte gaan nemen.
Hij had geen halster aan en ja hoor het was duidelijk een hengst
Nou met veel geslijm en lieve woordjes kon ik bij hem komen en hij was heel vriendelijk tegen me.
maar ja het gras was zo lekker dat hij weer ging eten.
ik terug naar de auto en de politie gebeld.
ondertussen kwam hij luid hinnikend en in draf achter me aan Lovers
Goed de politie gebeld, bleek dat er al twee andere meldingen van waren maar politie ho maar.
ondertussen stopte er nog iemand die ook paarden heeft en met z'n tweeen hebben we hem een halster aan gedaan.
ja maat paard en een stuk touw natuurlijk want wat hebben die beesten een grote kop zeg haha
nou toen de ingang van de wei gezocht en gevonden.
Ik zei nog laat dat halster maar aan voor het geval hij weer een keer uitbreekt.
we waren nog niet terug in de auto of meneer stond ook al weer op straat Verward
Hij rende gewoon naar de andere kant van de wei en liep dan door de sloot, over het draad op een dreefje.
hij stond heel vrolijk op ons te wachten en vond al die aandacht fantastisch.
omdat er nog steeds geen politie te bekennen was en we hem niet in de wei konden zetten besloten we hem naar onze buren te brengen die een boerderij hebben.
daar kon hij dus op stal.
maar ja, neem zo'n knol maar eens aan een niet passend halster met strotauwtje mee over de weg.
tot overmaat van ramp stond er nog een merrie in een wei waar we langs moetsen die alles heel interessant vond uiteraard.
enne meneer ook hoor.
hij wilde dus niet meer voor of achteruit, en dat dus midden op de weg Frusty
in totaal zijn we een uur bezig geweest om hem dus te vangen en op stal te krijgen maar het is gelukkig goed afgelopen.
stel je voor dat hij op een auto ofzo was gelopen.
Maar je voelt je wel heel klein naast zo'n knaap hoor, en dan te bedenken dat ze je zo van de weg kunnen vegen maar hij was heel erg braaf haha
ik ben benieuwd of hij nu nog in de wei staat

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 02:53

Hihi, zo ben ik ooit eens te laat geweest op school, want ik moest omfietsen omdat en er een paard op de weg stond waar ik niet langs durfde.

Dit is al heel lang geleden, ik zat nog op de basisschool.
Het paard stond bij een hek van de wei waarin een pony stond op de weg en blokkeerde de (smalle) weg.
Ik kon er niet langs en durfde ook niet naar het paard toe te gaan, deze was nl erg groot in mijn ogen en op dat moment erg druk bezig en ik was nog maar een ukkie.

Dus via een andere weg naar school gefietst, daar gevraagd of ik mocht bellen.
Wist niet van wie het paard was, heb dus naar de mensen gebeld bij wie het paard aan het hek stond.
Die waren er niet, dus ik kon weinig meer doen.

Toen ik tussen de middag naar huis fietste, was hij weg.
Bleek later dat hij van mensen in de buurt was.

Nu zou ik het wel weten, zou de fiets aan de kant zetten en hem proberen te pakken ookal zou ik dan te laat op school komen Haha! .
Als ik niet weet waar hij hoort, zet ik hem wel op stal of in de wei bij ons (ff snel in elkaar frutselen, hihi) en bel de politie en de buurt af ed.
Zo ook eens met een hond, die liep met me mee en ik wist niet van wie hij was.
Bij mensen aangekomen, om een touw gevraagd en toen naar huis gefietst met de hond.
Mijn moeder wist waarschijnlijk van wie de hond was, heeft die gebeld en jahoor.
Mijn moeder en ik zijn toen samen op de fiets de hond terug gaan brengen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:51

vorig jaar, toen we eens terug kwamen van oefenen van het showteam, zag mijn zus in het pikkedonker 2 paarden, ik zag dus weer eens niks Knipoog Toen we bijna thuis waren stond er een auto die zei dat er 2 knollen losliepen! Dus wij eerst paarden op stal gezet en halsters en touwen meegenomen, die paste dus niet! De jongste merrie pakt ik met een touw om der nek en zo heb ik er meegenomen naar huis, voor de andere hadden we wel een halster. Op stal gezet en de politie gebeld. Die waren er meteen, en ik vertelde dat ik wist waar ze vandaan kwamen, namelijk van een wei aan de overkant van de weg. We hebben ze op stal laten staan en de volgende dag naar die wei gegaan, geen paar te bekennen, dus het waren deze 2. Tegen de middag haden we na wat gebel de eigenaren gevonden Haha! Haha!


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 10:59

nou ik moet zeggen dat ik toch niet zo lekker stodn hoor met die hengst langs de weg in de storm.
alles is hier hartstikke open en we zitten vlak langs de kust, het was hartstikke koud en daar sta je dan met je goeie gedrag haha
in totaal is de politie 5 keer gebeld en er kwam niemand opdagen, toch een verkeerde zaak want voor hetzelfde geld is dat beest agressief en loop hij zo op een auto.
zou dan niet de eerste keer zijn he.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:06

Hier op stal heb ik ook al 2 keer een paard moeten vangen Haha! Een keer was iemand met zijn paard gaan wandelen. Paard stond te grazen, touw wikkelt zich om zijn been, baasje ziet dat, laat uit schrik los, en toen ging het paardje ervandoor *LOL* (hij stapte overigens zo weer uit het omgewikkelde touw, gelukkig Scheve mond). Ik heb paardje gevangen, even op zijn plaats gezet (was heeeeelemaal de weg kwijt, en liep mij gewoon omver). Andere keer was een paardje uit de buitenbak ontsnapt en ging even een rondje maken door de stallen (gelukkig kan ze niet bij de hengsten!). Die moest dus helemaal achteruit weer terug (smal eenrichtingsverkeergangetje). Dus die ook maar weer op stal gezet Haha!

Colin to the rescue! Party!! Haha!

Maargoed, de een was een solid Paint, en de andere een zeoliet merrie, dus niet zo groot als een Belg, en ook geen hengsten Haha! Wat zul jij je inderdaad klein gevoeld hebben Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 12:32

ja joh hij was echt gigantisch haha.
ik voelde me net zo'n kaboutertje haha
alleen die knieen al, echt niet normaal ik heb er echt mer verbazing naar staan kijken hoe groot dat werkelijk is.
nou ja en dat hoofd daar kan je je lekker achter verschuilen hoor.
maar ze hebben wel van die lekkere lieve oogjes haha
toch was ik blij dat meneer in die stal stond hoor en dat het goed was afgelopen.
heb al 1 keer een paard op mijn nek gehad en dat is niet iets voor herhaling.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, shadowstar, Tinkermuts en 148 bezoekers