Rusland, gijzelingsdrama 'afgelopen' ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Rusland, gijzelingsdrama 'afgelopen' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 00:39

Kon zo geen topic over de gijzeling vinden, dus kd8 dan post ik maar...

Vandaag is de gijzeling dan eindelijk afgelopen, maar HOE.....
Naar mijn mening hadden ze beter wat toe kunnen geven door hun leger eventueel gedeeltelijk terug te trekken ofzo, want nou zijn wel mooi alle gijzelnemers dood, maar ook een hoop gijzelaars.... En of het nou ECHT nut heeft durf ik te betwijfelen. Ga maar na: Na zo'n actie word de beveiliging plotseling overal op scherp gezet, maar na een tijdje zwakt dat af en gebeuren er WEER erge ongelooflijke dingen (dood van Pim Fortuyn, ookal was het mediapark na 11 september ineens streng beveiligd, maar dat zwakte dus weer af). Die oorlog is onbegonnen werk, evenals de zogenaamde 'war against terror'. Zo'n oorlog gaat generaties duren....

Maar ja, de gijzeling is afgelopen zoals gezegd, en normaal blijft zoiets een ver-van-m'n-bed-show, maar nu was er een 'Nederlands' gezin bij betrokken, wat het dan ineens 10x zo dichtbij haalt... Dan is het helemaal sneu om te zien hoe die man hopeloos en vol angst al die dagen daar aanwezig is geweest en dat ie 's middags toch z'n zoontje terug krijgt, maar 's avonds nog krijgt te horen dat zijn vrouw dood is... Echt ziek, misschien dat ze het wel overleeft had (net als vele andere gijzelaars) als Poetin iets meer had gegeven...

-=Om te nemen zul je ook wat moeten geven=-


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 00:48

Ik kon in eerste instantie ook niet geloven dat ze zijn binnengevallen,
totdat ik hoorde dat ze dit gedaan hebben nadat er 2 gijzelaars gewoon geexecuteerd werden door de gijzelnemers...

Moeten ze dan maar afwachtend voor de deur staan? Zodat de mensen daar 1 voor 1 kunnen worden afgeschoten?

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 01:10

nee dat ook weer niet, maar je leger een gedeelte terug trekken ter compensatie dat je 100en levens red lijkt mij niet teveel gevraagd...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 01:14

ik ben het er niet mee eens, maar als ik hem was had ik het ook zo gedaan! Als je je terugtrekt maak je het jezelf moeilijk dan kan je wachten op een volgende actie met een nieuwe eis

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 01:49

ja, maar ook NU kun je w88 op een nieuwe actie, die niet alleen gevoed word door het conflict, maar ook door wraak wat ervoor kan zorgen dat er sneller en meer doden zullen vallen, misschien niet eens zelfs een gijzeling, maar een aanslag, waarbij niet te onderhandelen valt....


ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 02:13

als je terugtrekt, laat je zien ik ben gevoelig voor chantage......dat is je machtspositie afgezwakt. Als ik poetin was en ik had tsjetenie bezet had ik mijn troepen niet teruggetrokken

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 03:15

mja tis maar beetje zoals je 't oppakt :S kan 't van 2 kanten bekijken
lastige keuze opzich, maar wat is 'n stuk land waard tegenover 700 mensenlevens....Het zou weer levens schelen EN ook een oorlog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 07:32

Hmm.. nooit toegeven aan eisen van Terroristen, dan is het hek van de dam.. Geeft een boodschap af van : " Hee, dit werkt", waarop meer terroristn hun slag gaan slaan.. Nee, dit was een goeie aktie. Of de uitvoering beter had gekund, weet ik niet.. Vrij goed gedaan, 50 terroristen dood, en toch maar 90 gijzelaars.

Vergeet niet dan Rusland geen Nederland is.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

pmarena

Berichten: 47937
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 08:24

Ik vind het heel goed dat ze wat gedaan hebben.
Uit het journaal begreep ik dat er 700 mensen ongedeerd naar buiten zijn gekomen , nog een behoorlijk aantal gewond en een aantal dood , helaas.

Maar als ze afgewacht hadden dan hadden nu wellicht alle gijzelaars dood geweest en had iedereen over hun heen gevallen omdat de stomelingen niks deden toen ze nog de kans hadden om gijzelaars te redden... Scheve mond

Bovendien dus niet toegeven om dit soort streken niet aan te moedigen , zoals Rir en Joost al zeggen.

Ik vind het een goeie score , honderden mensenlevens gered , tja helaas het zal maar jouw dierbare zijn die daarbij is omgekomen , maar beter dan dat iedereen opgeblazen / geexecuteerd wordt en er bovendien veel boosheid en verontwaardiging is dat niemand heeft ingegrepen....toch ? Lachen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:05

Wat ik wel absoluut niet snap is dat het personeel van ziekenhuizen met de handen in het haar zat omdat zij niet werden ingelicht welk gas er was gebruikt (en dus wat ze tegen de verschijnselen konden doen) Het lijkt me dat hierdoor mensen onnodig zijn gestorven

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:42

Ze hebben het naar mijn idee perfect opgelost. Je moet niet buigen voor dat soort randdebielen. Als we daaraan gaan beginnen is helemaal het eind zoek.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:02

Ik vind ook dat Poetin juist gehandeld heeft. Hij had geen keus.
Als Poetin langer had gewacht, hadden de terroristen iedereen opgeblazen/doodgeschoten.

זכור

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:05

leven die nederlanders wel nog?

foto`s in profiel

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:07

De ned. vrouw is omgekomen, die jongen heeft het overleefd, maar ligt met vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis.

זכור

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:10

Ik zag gisteravond op tv dat de vrouw overleden was en haar zoon levend maar bewusteloos door het slaapgas.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:46

ik ken die familie.......dimitri heeft ook nog een zusje, elisabeth, maar die was gelukkig niet mee. Hun vader zou eerst wel mee, maar had geen zin meer.....echt zeer triest dat zn vrouw is overleden maar ik ben erg blij voor hem dat hij zijn zoon nog heeft....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:49

Ik denk dat ze het ook niet anders op hadden kunnen lossen. Maar ik vraag me wel af of er geen verdovend gas is dat minder schadelijk is.

pmarena

Berichten: 47937
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:27

Tuurlijk vraag je je af of er geen betere en doeltreffendere manier was geweest om de gijzelnemers uit te schakelen zonder de gijzelaars hierbij kwaad te doen.

Op zich kan ik ook wel begrijpen dat ze niet bekend maken watvoor gas er gebruikt is , als ze dat voluit bekend gaan maken dan zijn ze deze optie al kwijt als er nog eens zoiets gebeurd omdat men dan zich erop voorbereid......ze weten dan immers wat ze kunnen verwachten.

Nou vraag ik me ook wel af of er mensen komen te overlijden doordat het niet bekend wordt gemaakt wat er precies is gebruikt ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, _kimm, AhrefsBot, Cowgirl, eva1969, Ginny135, Kimmej, leintje_, mmajar, Poety, shanna_dw, xPabloBokt en 31 bezoekers