Wedstrijdregelement: juryvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Wedstrijdregelement: juryvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 22:55

Vraagje: hoort een jury niet tot na de prijsuitreiking te blijven?
Dit zodat je commentaar kan vragen.

Ik dacht dat dit verplicht was, maar ik weet niet waar dat zou moeten staan.

Wie oh wie kan mij helpen?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!



Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 23:01

Ah... gevonden:

TAAK EN VERANTWOORDELIJKHEID JURY


Artikel 31


1. De jury beoordeelt volgens het betreffende disciplinereglement de prestaties van de deelnemers.

2. De jury is verantwoordelijk voor de beoordeling van alle rubrieken waarvoor zij is aangewezen, alsmede voor het behandelen van alle problemen welke zich zouden kunnen voordoen, vallend onder haar bevoegdheid.

3. De periode van bevoegdheid van de springjury begint 60 minuten vóór het begin van de eerste rubriek, die van de dressuurjury 30 minuten voor het begin van de door hem te beoordelen rubriek en loopt tot een half uur na de bekendmaking van de uitslag van de laatste - door de betreffende jury beoordeelde - rubriek.

4. De jury stelt het resultaat van de wedstrijd vast, aan de hand waarvan het klassement opgemaakt wordt.

5. De jury houdt toezicht op de naleving van de reglementen, is verantwoordelijk voor de ondertekening van de startcoupons van de door hem/haar beoordeelde com-binaties en voor de juiste invulling van deze coupons.

6. De jury is verantwoordelijk voor alle beslissingen, die de door hem/haar beoordeelde rubriek betreffen, tenzij het betreffende disciplinereglement anders aangeeft, danwel deze ter competentie zijn van de afgevaardigde/vertegenwoordiger.

7. Nadat het door de parcoursbouwer ontworpen parcours, de door de organiserende vereniging uitgezette dressuurring of de indooraccommodatie door de jury is goedgekeurd, is de jury verantwoordelijk voor een correct verloop van de wedstrijd en voor een goede gang van zaken op het voorterrein.

8. Bij alle springwedstrijden dient één van de juryleden te worden aangesteld om erop toe te zien dat door de deelnemers op het voorterrein overeenkomstig de reglementen gehandeld wordt.

Bij dressuurwedstrijden wordt een toezichthouder op het voorterrein aanbevolen, terwijl bij provinciale, district, gewestelijke en nationale kampioenschappen de aanstelling van een toezichthouder verplicht is. De toezichthouder dient een - voor de betreffende discipline - bevoegd jurylid te zijn.

9. Juryleden zijn bevoegd deelnemers, die zich misdragen een officiële waarschuwing te geven. Zij dienen daarvan melding te maken aan de afgevaardigde/vertegenwoordiger, onder schriftelijke opgave van de persoonsgegevens van de betrokken deelnemer en van eventuele getuigen en van een motivering van de getroffen maatregel.

10. Ingevolge het bepaalde in het Tuchtreglement zijn juryleden bevoegd tot het doen van aangifte van een overtreding van de bepalingen van dit reglement, bij de basiswedstrijdsportorganisatie, onder auspiciën waarvan de wedstrijd verreden is, indien en voor zover deze aangifte niet reeds door de afgevaardigde/vertegenwoordiger gedaan is.

Dit zijn de algemene bepalingen, artikel 31!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:20

Kleintje daar staat niet dat de jury aanwezig moet zijn, maar dat hij dan bevoegd is.
In artikel 29 lid 3a, staat verder ook alleen dat dressuurjuryleden 30 minuten voor aanvang van hun rubriek aanwezig moeten zijn. Verder niets........nou ja.......dat ze dan geen alcohol mogen drinken.......Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:31

Toch hebben we geleerd, ook al is dat inderdaad niet zo duidelijk uit dit artikel te lezen, dat we tot 30 minuten na de prijsuitreiking moeten blijven, omdat dat de termijn is waarin er evt een klacht tegen je ingediend kan worden.
En natuurlijk sta je dan ook open voor vragen, maar helaas komt dat bijna nooit voor.
Ik probeer me dan ook zoveel mogelijk aan deze regel te houden, maar soms duurt de prijsuitreiking erg lang, en als ik bijv moet voeren ga ik ook eerder weg. Ik laat dan meestal wel mijn mobiele nummer achter, maar voor vragen is dat onzin, omdat ik het protocol moet zien om te weten wie wie was. Met hoedje of cap lijkt het toch heel anders en met de opmerking 'op die vosruin' kan ik ook niet veel Lachen
Dat is ook een van de redenen dat ik veel commentaar schrijf (ahum laat schrijven Knipoog mijn schrijvers zijn nooit blij met mij) want je hoopt vooral dat de ruiters het lezen, wat vaak helemaal niet gebeurd helaas, maar als iemand met een vraag mocht komen, weet ik aan het commentaar de proef ook wel weer boven te halen.

Navragen is beter dan afvragen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 10:50

fabienne schreef:
Kleintje daar staat niet dat de jury aanwezig moet zijn, maar dat hij dan bevoegd is.
In artikel 29 lid 3a, staat verder ook alleen dat dressuurjuryleden 30 minuten voor aanvang van hun rubriek aanwezig moeten zijn. Verder niets........nou ja.......dat ze dan geen alcohol mogen drinken.......Haha!

Bevoegd is... bedoelen ze dan dat je lekker in je auto terug naar huis kan zitten als jury???

Meestal ben ik de enige die de proef uit haar hoofd rijdt, dus meestal wel te herkennen. En ik heb vaak wat vraagjes en als je er even met een jury over praat dan leer je er veel van.

Vooral gisteren had ik dit nodig. Ik vond het niet erg dat ik geen punt had, maar het rare is wel dat iedereen die stond te kijken dacht dat ik een punt had, ook mijn instructrice. En als er dan commentaar op staat waar je helemaal niets mee kan, ook niet na het zien van de video... wat dan? Als de instructrice het ook niet ziet?

Dan kan ik me naar aanleiding van dat proefje ook niet verbeteren. Ik kan er echt daadwerkelijk niets mee. Ik heb echt het idee dat de protecols verwisseld zijn. Daarom wilde ik even praten. Ik wilde het gevoel wat mijn proef bij de jury gaf zien te matchen met mijn gevoel en dat van mijn instructrice.
Maar helaas!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 10:30

Heeft iemand toevallig een mailadres van de KNHS? Of moet ik een mailtje echt via dat formulier versturen???
Ik wil het daar toch graag navragen...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:46

Ben ik dan de enige die geregeld een praatje maakte met een jurylid? Meestal ging dat over onderdelen zoals: enkele passen middendraf: als je dan de hele diagonaal laat zien vindt de 1 het een 8 waard, de ander een 5 omdat je te veel laat zien. Of over het ideaalbeeld van halsstrekken, of over de ideale kleur van je uitrustign (koetjes en kalfjes talk zeg maar)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 10:48

germie schreef:
Ben ik dan de enige die geregeld een praatje maakte met een jurylid? Meestal ging dat over onderdelen zoals: enkele passen middendraf: als je dan de hele diagonaal laat zien vindt de 1 het een 8 waard, de ander een 5 omdat je te veel laat zien. Of over het ideaalbeeld van halsstrekken, of over de ideale kleur van je uitrustign (koetjes en kalfjes talk zeg maar)

Ik dus ook... ALTIJD!
Daarom ben ik ook zo kwaad dat ze weg waren. Ik had heel wat vragen.

Moest enkele passen middendraf. Inderdaad, eerste stuk, tot net over de X heb ik keurige passen, echt ruimer, daarna opvangen.
Wat staat er: 2e helft niet getoond. Een 5.
Ja kom nou... staat toch enkele passen!

Er staat gewoon commentaar waar ik niets mee kan in de B en daar wilde ik over praten.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers