Mijn knappe bonte Normini voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Mijn knappe bonte Normini voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:25

Hai bokkers!
Vorige week woensdag heb ik na een zoektocht van ongeveer 2 maanden (en een wens van ongeveer 10 jaar) mijn eerste eigen pony gekocht! *\o/*

Normini is een ruin van 5 jaar, hij is 1,39 groot. Volledig heb ik hem Normini Bellini (Een kleine Norma, opera van Bellini 8-) ) genoemd maar we zeggen gewoon Normini of Normie. Het is een kruising van een hele hoop en ik heb geen idee wat er allemaal in zit. Ik ga lekker veel buitenritjes met hem maken de komende tijd, en daarbij ook een aantal keer in de week dressuur trainen en af en toe een sprongetje maken. Hij heeft een superfijne galop en ik verwacht dat het een hele goede springpony is! In de toekomst wil ik misschien wel eens een wedstrijdje met hem starten, maar voorlopig gaan we eerst maar eens fijn aan elkaar wennen en zien we wel wat er komt. Het is een ontzettende boef! Een blik met veel uitstraling en dan ook nog een puber! Maar ik heb er vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen, we hebben wekelijks les ;) Hierbij de foto's van de afgelopen 1,5 week!

Goedgekeurd! Daar sta je dan, met je eigen pony

1.
http://boktimg.nl/img/m/VrsMvI.jpg

2.
Aangekomen op zijn nieuwe plekje

En de volgende dag meteen gaan rijden, door het water was nog een beetje wennen, stel je voor dat je natte voeten krijgt! Maar verder heeft hij geen stap verkeerd gezet, supertrots natuurlijk!

3.
Afbeelding

4.
Trots!!

5. Zo blij met dit beeld <3

Afbeelding

Een week na de eerste keer rijden had ik een fotoshoot door 2 vriendinnen, en daar zijn prachtige plaatjes uitgekomen!!

Hij was ontzettend lastig bij het rijden! Achteruit lopen, bokken, met 4 benen tegelijk de lucht in springen.. Nouja.. Je leert er van zitten zullen we maar zeggen :') Uiteindelijk werd hij fijner, hebben we nog een lekker stukje gegaloppeerd beide kanten op en goed afgesloten! Vandaag heeft hij maar een paar keer gebokt dus er zit vooruitgang in zullen we maar zeggen.. Op de foto's is hier trouwens niet veel van te zien vind ik zelf..

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Na het rijden hebben we nog een aantal portretfoto's gemaakt van ons samen en van Normie alleen, hier meteen mijn favoriet <3

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Kusje!
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Knuffel!
Afbeelding

Daarna mocht deze knapperd nog even alleen op de foto

15.
Afbeelding

Zijn knappe hoofd <3

16.
Afbeelding

Wat is hij toch prachtig getekend!

17.
Afbeelding

En alweer de laatste!

18.
Afbeelding

Rijtechnische tips zijn op zich welkom, maar dat is niet direct te insteek van het topic. Mocht je een goede tip hebben sta ik hier natuurlijk altijd voor open!

Ik hoop dat ik nog heel lang van hem mag genieten, ik ben benieuwd wat de toekomst ons brengt en ik ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar uitziet! Wat mij betreft mag hij hier nog minstens 30 jaar blijven. Je kunt niet in de toekomst kijken maar ik hoop dat ik dit keer niet over een aantal jaar al afscheid hoef te nemen! Bedankt voor het kijken/lezen en een reactie vind ik altijd leuk! :)
Laatst bijgewerkt door Agossie op 21-02-16 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link. Maximaal 15 zichtbare afbeeldingen.

ZoZenn

Re: Mijn knappe bonte Normini voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:28

Wat een leuke pony! En knap dat je zo zonder zadel blijft zitten :Y)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:28

Hij is erg leuk! Gefeliciteerd!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:30

Wat een leuke pony om te zien. Daar ga je vast veel plezier van hebben.

Wat me opvalt is dat je neusriem te hoog zit. Die mag wel 2 gaatjes lager. Ook lijkt het of zijn bit wat te klein is.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:31

Wat een knappe pony zeg! Komt helemaal goed met jullie geloof ik, veel plezier met hem!

Menno2

Knappe pony veel plezier ermee!!

ikke

Z'n kop op die twee de foto (link), die spreekt boekdelen :j Dit is duidelijk geen suffe boscrosspony :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:32

Ja daar issie *\o/* Hij is super leuk CastaMickey, zijn aftekeningen zijn echt super <3

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:34

Knappe Normini! <3 Jullie zijn nu al zo'n leuk (&fotogeniek ;) ) stel, ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met jullie! :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:43

Ik vind het echt een onwijs gave pony. Veel plezier ermee :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:44

ZoZenn schreef:
Wat een leuke pony! En knap dat je zo zonder zadel blijft zitten :Y)

Bedankt! Ik heb zo ontzettend veel bokjes uitgezeten (en niet uitgezeten vroeger :Y) ) dat het nu aardig gaat ja!

belle_boef schreef:
Wat een leuke pony om te zien. Daar ga je vast veel plezier van hebben.

Wat me opvalt is dat je neusriem te hoog zit. Die mag wel 2 gaatjes lager. Ook lijkt het of zijn bit wat te klein is.

Dankje, nu je het zegt valt het me op idd. Ik zal de tandarts er naar laten kijken, afspraak staat al gepland!

ikke schreef:
Z'n kop op die twee de foto (link), die spreekt boekdelen :j Dit is duidelijk geen suffe boscrosspony :D

Zeker weten!! Zo is hij dus ook heb ik al gemerkt :+ Maar ik heb ook geen suffe pony nodig, een beetje actie mag er zeker inzitten!! Maar dat gaat helemaal goedkomen :j

Ghostattack schreef:
Ja daar issie *\o/* Hij is super leuk CastaMickey, zijn aftekeningen zijn echt super <3

Dankjewel! Jij mag ook snel langskomen met de camera, en ik kom Zara ook binnenkort bewonderen!

Marieke_963 schreef:
Knappe Normini! <3 Jullie zijn nu al zo'n leuk (&fotogeniek ;) ) stel, ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met jullie! :)

Bedankt Marieke :D En natuurlijk bedankt voor de foto's!

Iedereen verder natuurlijk ook bedankt voor de reacties!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:46

Wat een ontzettend leuke pony! Veel plezier met hem

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:55

Mooie uitstraling heeft je pony! <3 heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Gups

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:56

Echt een hele mooie pony! Heel veel plezier samen!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:57

Wat een super leuke heb je, gefeliciteerd met je aanwinst!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:10

mooie pony!
had je geen foto van de andere kant van hem, ben wel benieuwd hoe hij daar getekend is?

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:40

Gaaf dier zeg! Heel mooi koppie ook, terwijl ik niet eens zo van grote witte aftekeningen ben!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:44

Ooooo deze zag ik op Facebook voorbij komen en ik vind hem zò gaaf!
Heel veel plezier met hem. :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:46

Gefeliciteerd!!! prachtige pony, en dapper dat je er meteen al zonder zadel op gaat :)

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:52

Erg leuk getekende en gebouwde pony! Hij lijkt ook absoluut een talent te hebben voor verzamelen. Wel zou ik serieus kijken naar dat bokken: het zou namelijk heel goed kunnen dat hij last heeft van jou doordat je zonder zadel rijdt. Dan wordt heel jouw gewicht namelijk geconcentreerd op de twee zitbeenknobbelbotjes in je billen en die prikken met elke drafpas naast zijn ruggengraat in zijn rug, en verhinderen ook dat hij de rugspieren aan weerszijden van zijn ruggengraat goed kan gebruiken. Als hij nu al zo consequent bokt sinds je zonder zadel rijdt zou ik stoppen met rijden tot ik een goed passend zadel had.
Ook op de foto's waarop het wel goed gaat zie je namelijk dat hij zijn achterbenen niet goed naar voren zet; dat wordt in negen van de tien keer veroorzaakt door pijnlijke of geblokkeerde rugspieren. Ik weet zeker dat hij met een goed passend zadel heel anders loopt!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 23:01

Bedankt voor de reacties! Hier een foto van zijn andere kant, hij heeft eigenlijk maar één vlek, die loopt door naar de andere kant en dan op zijn hoofd nog. En natuurlijk in de manen ook nog wat zwart <3

Afbeelding

xyzutu2: Bedankt voor je uitgebreide reactie! Met zadel deed hij het echter ook.. Nou moet ik zeggen dat dat zadel ook helemaal niet goed lag op hem dus daar kan het ook aan liggen. Hij bokt enkel in galop, maar als je hem goed door laat lopen dan niet. Maar het is dus niet sinds ik zonder zadel rijd begonnen. Een goed passend zadel ben ik naar op zoek en de zadelmaker zal voordat ik erop ga zitten met zadel moeten bevestigen of het goed ligt of niet. :)

Verder iedereen bedankt voor de snelle & leuke reacties!!

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:03

Wat een ontzettend leuk koppie zit daar op, jullie passen leuk bij elkaar!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:03

Wat een knapperd zeg! :~
Is er een reden waarom je zonder zadel rijdt? Of gewoon omdat je (nog) geen passend zadel hebt? Snap namelijk de post boven mij wel aardig :j
Edit : ik zie je reactie al :D Veel plezier samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:10

CastaMickey schreef:
Hij bokt enkel in galop, maar als je hem goed door laat lopen dan niet. Maar het is dus niet sinds ik zonder zadel rijd begonnen. Een goed passend zadel ben ik naar op zoek en de zadelmaker zal voordat ik erop ga zitten met zadel moeten bevestigen of het goed ligt of niet. :)

Eigenlijk is het ook heel logisch dat als hij last/pijn in zijn rug heeft hij juist met de galop zal bokken(of dat nou door het zonder zadel rijden is of door het rijden met het niet passende zadel), want de galop is de enige gang waarin de rugspieren helemaal opgebold en uitgerekt worden. In stap en draf kan een paard zichzelf redelijk makkelijk een beetje vast houden, maar in de galop lukt dat niet, dus daar krijg je vaak als eerste protest.
Super dat je al op zoek bent naar een beter zadel! Aangezien je al 100% zeker weet dat hij met een niet passend zadel gereden is, kan het ook geen kwaad om een osteopaat erbij te halen zodat die de schade die al opgedaan is kan herstellen zodat de rug weer mooi los en recht is voor het nieuwe zadel erop gaat. Anders past de zadelmaker het nieuwe zadel aan aan een scheve/geblokkeerde rug en dat is niet handig. ;)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:15

Ik vind dit echt zo'n leuke pony! <3