Het grote "Dat-moet-je-op-de-BBQ-proberen!" topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Het grote "Dat-moet-je-op-de-BBQ-proberen!" topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 19:34

Neem een schijfje ananas uit blik, doe daar bastardsuiker overheen, pak het in in aluminium folie, en leg het op de BBQ. Die suiker caramelliseerd (of zoiets) dan en dat is echt lekker! Meer mensen suggesties?

... And we like all the fluffy animals.



vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:01

Pak een banaan...leg hem op de BBQ tot de schil helemaal zwart is en de banaan een beetje "mushy" aanvoelt...pak de banaan er af, maak in de lengte een snee in de schil en volgieten met amaretto of pisang ambon oid... Vingers aflikken

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:02

komkommer op de BBQ ?? Haha!
Ging ik vroeger toen ik klein was uitproberen Tong uitsteken

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:30

Turks broos insmeren met een beetje olie en dan op de bbq. hierbij kun je dan weer een sausje doen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:39

Doe in een cakevorm (zo'n anti-aanbak) een scheut olie en een scheut ketjap manis en leg daarin 2 zalmfilets. Die laat je een uurtje marineren en dan zet je het hele bakblik op de BBQ. Na een paar minuten een keertje omdraaien en SMULLEN MAAR!

Toos paardloos

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 02:22

even een paar bbq ideetjes van mij

*champignons(en andere paddestoelen)marineren in ketjap of sojasaus (of andere marinades) marineren(20 minuten minimaal liefst twee a drie keer zo lang
aan spiesen rijgen en bbqen maar(ongeveer 10)

tofu marineren in een lekkere marinade(ketjap, soja , oid)
aan spiesen rijgen met paprika, kerstomaatjes, rode en/of gewone ui

biefstukje of varkenshaasje kruiden met een klein beetje peper en als ie dicht geschroeid is met wat zout en dan verder garen tot ie gaar genoeg is voor jou smaak, supersimpel maar heerlijk!

witte visfilet(makreel , koolvis oid als ie maar wit is) insmeren met mosterd en een uurtje wegzetten in de koelkast met een stuk folie eroverheen
na een uurtje de vis droogdeppen en hij kan de bbq op

hele grote paddestoelen(portabella's) even met de steel naar beneden verwarmen op de bbq
daarna omdraaien en de hoed kruiden met peper en zout en kruiden die lekker vind an dan een beetje kaas erop sprenkelen(mozzarella, feta of een andere kaas die je lekker vind) en dan laten garen (10 tot 15 minuten)

blader deeg iets uitrollen zodat het nog net iets dunner word dan het al is
in repen snijden dan ongeveer 3 cm breed
een beetje kaas erop strooien(mozzarella/feta) en eventueel kruiden en een klein beetje peper en zout(ook lekker om er een beetje geperste knoflook op het deeg te smeren voordat je de kaas erop doet)zorg wel dat je 1 klein randje van het deeg open laat(niets erop doen)
als je de kaas en de kruiden erop hebt zitten het deeg oprollen
met het opgelaten uiteinde van het deeg kun je het rolletje dichtmaken
ook de uiteindes even dichtdrukken
wel even aluminiumfolie op het rooster waar de deegrolletjes komen te liggen neerleggen (15 tot 25 minuten)

hopelijk kan iemand er iets mee, ik wel in ieder geval
bbq smakelijk!!!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:24

Halve banaan in van die zoute Duitse ham (weet de naam niet, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel) wikkelen en zo op de bbq leggen. Simpel en errug yummie!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:26

Tip van linda de mol, was vanmorgen op noordzee fm.
Verse perzik. Door de midden snijden, pit eruit halen. Suiker in het holletje doen, liqeur eroverheen doen, in aluminium folie half uur op de BBQ en dan serveren met een bolletje ijs.

:evaw:

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:32

Lekker topic is dit Lachen !! Er staan hier al een aantal dingen die ik zeker uit ga proberen !

Elles schreef:
Halve banaan in van die zoute Duitse ham (weet de naam niet, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel) wikkelen en zo op de bbq leggen. Simpel en errug yummie!


Je bedoelt vast de "Schwarzwalder Schinken" ?!!

Ook erg lekker op de BBQ: van die kleine smalle paprika´s halveren en die vullen met feta, daaroverheen kruiden strooien en in aluminiumfolie "bootjes" leggen (de bovenkant dus open). Dit op de BBQ leggen en wachten totdat de feta gesmolten is. Lekker met stokbrood Vingers aflikken !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:07

vikki schreef:
Pak een banaan...leg hem op de BBQ tot de schil helemaal zwart is en de banaan een beetje "mushy" aanvoelt...pak de banaan er af, maak in de lengte een snee in de schil en volgieten met amaretto of pisang ambon oid... Vingers aflikken


dat ga ik eens proberen!!!!!! Pisang Ambon gaat er bij mij altijd in Vingers aflikken:9

Live,LOve,'ndLaugh

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:31

Ook lekker als de bbq bijna uit is:

Een appel schillen, het klokhuis eruitsteken met zo'n langwerpig steekding en op een stuk aluminiumfolie zetten. Dan het gat opvullen met suiker en kaneel, of evt basterdsuiker en het alufolie goed dichtvouwen, aan de bovenkant een stukje ronddraaien...als een snoepje weet je wel? Dan op de bbq een beetje ingraven onder de gloeiende as. Een kwartiertje laten liggen en dan...smullen maar!

Pas wel op want je snapt niet hoe héét zo'n appel kan worden Tong uitsteken

Think before you act...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:39

Over die banaan, daar kan je ook al voordat je 'm op de BBQ legt de schil van insnijden en er dan stukjes (pure) chocola bij tussen doen. Dat doet het ook heel erg goed wanneer het samen gesmolten is

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:17

Kip op de Barbeque is heel erg lekker Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:19

Voor de vegetarische zieltjes onder ons Haha!

Neem een tomaat (of meer), hol deze uit. Snij verse knofloof en verse franse kaas en paprika in kleine stukjes en hussel ze door elkaar, vul daarmee de tomaat.

Pak hem in in folie en leg de tomaat op het rooster in de kolen enz.

Pak vervolgens brood en kruidenboter en stil daar de ergste honger mee, ga geduldig itten wachten en na een half uur ofzo (?) is de kaas gesmolten en smullen maar, mmmm Vork

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:19

Voor de vegetarische zieltjes onder ons Haha!

Neem een tomaat (of meer), hol deze uit. Snij verse knofloof en verse franse kaas en paprika in kleine stukjes en hussel ze door elkaar, vul daarmee de tomaat.

Pak hem in in folie en leg de tomaat op het rooster in de kolen enz.

Pak vervolgens brood en kruidenboter en stil daar de ergste honger mee, ga geduldig itten wachten en na een half uur ofzo (?) is de kaas gesmolten en smullen maar, mmmm Vork

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:51

Nog een variatie op de banaan van Jantien, ik doe er altijd hagelslag in. Eerst over de lengte een stukje schil optillen, dan een beetje banaan eruit lepelen en de achterblijven sleuf opvullen met de hagelslag. Weer toedekken met het schilletje en inpakken in folie.

De appel van Miracle is idd erg lekker, ik laat overigens de schil altijd gewoon erom heen. Zeker als die wat te lang in de as ligt, dan verbrand de schil een beetje, maar kun je het binnenste erg makkelijk eruit lepelen. Ik doe er trouwens ook nog rozijntjes of krentjes doorheen. En bij het opeten is een klodder creme fraiche erg lekker.

Aardappels schoonboenen en inpakken in alu-folie en die in de as leggen is ook erg lekker. Daarna lekker eten met (zelfgemaakte) kruidenboter of kruiden-creme fraiche. (Verse kruiden door de creme fraiche heen. Erg lekker).

En lekkere en heel erg simpele marinade voor kip: redelijk wat olijfolie als basis. Daar doorheen een goeie scheut ketjap. Niet te zuinig mee zijn. Flink wat kerriepoeder en een scheut sweet chilie-saus. Kip erin laten liggen en daarna aan stokjes rijgen. Stokjes kun je het beste trouwens een tijdje in het water laten weken, dan verbranden ze minder snel.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:48

vikki schreef:
Pak een banaan...leg hem op de BBQ tot de schil helemaal zwart is en de banaan een beetje "mushy" aanvoelt...pak de banaan er af, maak in de lengte een snee in de schil en volgieten met amaretto of pisang ambon oid... Vingers aflikken


Volgens mij is dit een meestertip, die ga ik zeker en vast eens uitproberen! Tong uitsteken (mét Ammareto, ongelooflijk lekker! Pissang krijg ik m'n strot niet door Bloos )

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:43

Gewone lekkere spare-ribs.
Geen sausjes ofzo erbij gewoon spare-ribs...
Haha dat vind ik het allerlekkerst van het hele bbq vlees.....
Nou kipkluifjes zijn eigenlijk ook wel jum!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:29

Lekker spiezen maken, met stukjes kipfilet, spek, ui en paprika!!
Mjam ik wil ook wel weer BBQ-en
Vis is ook lekker op de BBQ als het maar niet uit elkaar valt

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:00

Maïs of aardappelen Vingers aflikken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:56

Jantien schreef:
Over die banaan, daar kan je ook al voordat je 'm op de BBQ legt de schil van insnijden en er dan stukjes (pure) chocola bij tussen doen. Dat doet het ook heel erg goed wanneer het samen gesmolten is


JAJAJAJA
Lekkerrr! Haha! Vingers aflikken
Oeeh jammer dat de zomer bijna om is! Wil ook weer BBQ-en!! *LOL*

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:45

Men neemt een banaan en snij door de schil heen aan de bovenkant een spleet daar doe je dan een paar stukken koetjes reep in en dan doe je er zilverfolie omheen en leg je hem op de BBQ even wachten haal hem eraf slagroom erop en eten maar!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25


Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:57

Miracle schreef:
Ook lekker als de bbq bijna uit is:

Een appel schillen, het klokhuis eruitsteken met zo'n langwerpig steekding en op een stuk aluminiumfolie zetten. Dan het gat opvullen met suiker en kaneel, of evt basterdsuiker en het alufolie goed dichtvouwen, aan de bovenkant een stukje ronddraaien...als een snoepje weet je wel? Dan op de bbq een beetje ingraven onder de gloeiende as. Een kwartiertje laten liggen en dan...smullen maar!

Pas wel op want je snapt niet hoe héét zo'n appel kan worden


Krenten en rozijnen doe ik daar ook altijd nog bij

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:30

Sjimmy schreef:
Tip van linda de mol, was vanmorgen op noordzee fm.
Verse perzik. Door de midden snijden, pit eruit halen. Suiker in het holletje doen, liqeur eroverheen doen, in aluminium folie half uur op de BBQ en dan serveren met een bolletje ijs.

Wij doen het iets anders. Perzik uit blik, vullen met een mengsel van amandelspijs en verkruimelde bitterkoekjes, Grand Marnier oid erover, moet trouwens niet, zonder is ook lekker, inpakken met folie en op de BBQ

Wel grappig dat dit de 2e keer is dat ie omhoog is geskupt

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:20

vikki schreef:
Pak een banaan...leg hem op de BBQ tot de schil helemaal zwart is en de banaan een beetje "mushy" aanvoelt...pak de banaan er af, maak in de lengte een snee in de schil en volgieten met amaretto of pisang ambon oid...


Of met Cognac! Ik lust absoluut geen cognac, maar op de banaan op de BBQ... Heerlijk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thats_Me en 119 bezoekers