Mecenas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Mecenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 21:30

Haai Toppertjes van bokt,
Is hier misschienen een toppertje die mij kan vertellen waar ik volgend jaar sperma van de inmiddels overleden (bonte) hengst MECENAS kan verkrijgen?

Alvast bedankt Knipoog

greez wendy

Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:00

Stamboekkantoor van het NRPS of de bond van hengstenhouders even bellen.
Zitten beide in Ermelo bij het federatiecentrum.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 11:56

Mecenas heeft het laatst ter dekking gestaan bij Stal Jurrius in Vorden, zie http://www.bix.nl/jurrius/. Waarschijnlijk kunnen zij jou wel meer vertellen.

Ilindra, Mecenas heeft toch niet gedekt voor het NRPS? Die hadden wel een andere bonte hengst, Sammartini, maar die is vorig jaar afgekeurd. Mecenas komt in mijn NRPS-hengstenboeken iig niet voor, maar hij had wel veel Engels Volbloed in zich. Kan me daarom wel voorstellen dat zijn nakomelingen geaccepteerd worden/werden bij het NRPS, dus wie weet heeft het NRPS ook info over diepvriessperma.

Zie voor foto's en info trouwens dit topic: [FA] dekhengst MECENAS overleden! - ik blijf het een mooie hengst vinden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 15:12

mecenas heeft een poolse achtergrond dat weet ik, weet inmiddels ook al dat er nog 100 rietjes KI beschikbaar zijn bij de zoon van de eigenaar. thnx!

Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 15:15

Een vriendin van me heeft een veulen bij haar NRPS merrie van Mecenas, ze is ook met dat veulen naar de NRPS keuring geweest.
Daarom ging ik er gemakshalve maar van uit dat het een NRPS hengst was Bloos
Bij welk stamboek is hij dan goedgekeurd?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 15:28

In het topic waarvan ik hierboven gaf, vond ik nog wat info:

Approved in three countries: Germany - Great-Britain - Poland
Registration possible in all WBFSH countries


Ik weet zo niet bij welk stamboek hij stond ingeschreven, maar uit het bovenstaande maak ik op dat alle warmbloedstamboeken (?) veulens van hem mogen registreren.

Ilindra, het veulen van jouw vriendin voert dan minstens 12.5% Anglo-Arabisch bloed. Op zich niet zo gek, Mecenas had behoorlijk wat Anglo in zich.

Rubywhite, toch fijn om te weten dat er nog veulens van hem gefokt kunnen worden! Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-10-02 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 15:28

geen flauw idee, mijn vriendin heeft een mecenas x samber (bont) met NRPS papier, maar hij is daar niet goed gekeurd...als ik t papier bekijk van mecenas dan ist net als die v king nero, pools...

Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 15:35

Ah, gevonden. De WBFSH, dat is de World Breeding Federation for Sport Horses, een internationale organisatie voor stamboeken die sportpaarden fokken. In NL zijn het KWPN en het NRPS daarbij aangesloten, in Belgiƫ het BWP en ook bijvoorbeeld het Australische AWHA. Zie http://www.wbfsh.org/

Op http://www.pintofields.ndirect.co.uk/im ... photo3.htm staat Mecenas vermeld als 'Polish Warmblood Stallion Standing In Holland'. In Polen heb je de Polish Horse Breeders Association, geen 'member' van de WBFSH maar wel een 'associate'. Heb me er niet zo in verdiept dat ik weet wat het verschil is. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 20:29

Het 1e veulen van Dien is er een van hem. Kwa bouw precies d'r moeder en VERSCHRIKKELIJK bont(eigenlijk niet mooi meer). Ik heb haar helaas nog nooit live gezien.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 19:19

wat versta je onder verschikkelijk bont? Erg wit?

Haha!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:23

Niet mooi getekend. Overal vage, lelijke vlekken. Niet platen bont maar met overal ook kleine stipjes. Ik vind bont meestal wel mooi maar in dit geval niet. D'r bouw ik wel heel mooi, precies d'r moeder. Maar je moet heel goed door die vlekken heen kijken.
Niet echt te veel wit, gewoon verschrikkelijk getekend.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 19:40

Echt zonde...maar die heb je erbij zitten..Heb zelf ook 1 merrie die vrij wit is, maar gewoon qua type en beweging eruit springt, dat valt mensen ook op....maar stipjes...je hoort bij bont wel vaker dat ze stipjes hebben (mijn ene merrie heeft er 1 de ander 3)...

Haha!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:11

Ik heb een video tape met Mecenas nakomelingen gezien en helaas hebben er veel van die stippen. Veel op de benen. Zoals Dennis als zei is dat veulen heel erg lelijk bont, ik noem haar altijd het Pippi Langkous paard, ze kan wel super lopen. Alleen weet ik niet of je er wat aan hebt in de sport. Ik vrees dat je al bij binnenkomst beoordeeld wordt met zo'n paard. Maar we zullen zien, volgend jaar komt ze naar Nederland en gaat een Z amazone haar rijden. Ik zoek wel even en foto.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 19:14

Dat vind ik zowieso al met bont. Kijk maar eens op keuringen, ook op wedstrijden merk ik het...en toch, smaken verschillen maar men mag zich daar door niet laten beinvloeden...het gaat tot slot om wat er achter de kleur zit, al zie je de kleur vaak toch als eerste...

en dat van die zwarte stippen klopt, ken meerdere mecenas nakomelingen die ze met name op de benen hebben zitten.

Haha!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:09

Dit is Tuppence Mecenas x Iglesias nu 2 jaar oud.
Afbeelding

Afbeelding

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 14:32

2 kruisjes

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers