vandaag een poes uit de sloot gevist-UPDATE!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

vandaag een poes uit de sloot gevist-UPDATE!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 21:05

ik was vanochtend met mijn nichtje bij haar paard kijken , echt een heel gaaf beest (v naturel m utopia)
toen we de wei uitgingen keek mijn nichtje toevallig de sloot in (staat droog) en zag een zwart katje zitten wat er niet goed uitzag , dus ik de sloot in en dat beestje opgepakt . ze had 4 natte poten een natte staar en buik en was echt zwaar onderkoelden broodmager dus hup in de auto en naar de DA die constateerde dat ze zwaar onderkoeld was (temperatuur niet meetbaar) in shock, het beestje heeft een longontsteking en waarschijnlijk niesziekte en ze was ook flink uitgedroogd, ze had ook nog een opgezwollen linkeroogje. Huilen
dus na de vraag of wij ,als er geen eigenaar kwam opdagen voor het beestje in wilden staan(rekening betalen) heeft de DA antibiotica een middel tegen niesziekte, pijnstillers en vocht ingespoten en het oog schoongemaakt en ingezalfd .
we verwachten niet dat er een eigenaar komt opdagen aangezien de staat van het beestje toen we hem vonden(broodmager en uitgedroogd etc) moet ik mijn kat er van gaan overtuigen dat ze een leuk soortgenootje erbij krijgt(gaat mijn kat even niet leuk vinden, maar ja daar went ie maar aan }> )
nu maar hopen dat dat katje kan wennen aan een adhd golden retriever Haha!
maar we hopen er maar het beste van
de poes is momenteel nog in de kliniek waar hij lekker op ligt te warmen op een warmte matje en antibiotica en vocht krijgt , maar hij zwalkte vanavond al weer rond op zijn pootjes , het gaat goedkomen

groetjes sonja
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-10-02 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:09

Agossie, wat een mazzel heeft dat beestje dan gehad dat je 'm gevonden hebt.... Daar moet je niet aan denken wat er gebeurt met zo'n beessie als je 'm voorbij gelopen was....
Ik zal voor je duimen dat 'ie er helemaal bovenop komt. En die hond daar went 'ie wel aan hoor.
Beterschap voor het poezebeest, hoe ga je 'm noemen?

Groetjes, ook Sonja *LOL*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 23:04

ik heb nog geen idee hoe het beestje moet gaan heten(ik weet nog niet eens of het een poes of een kater is Verward )

maar het zal wel iets van prutske ofzo worden , of heb je nog een origineel idee? Haha!
mijn andere kat zal er wel aan wennen , ik ben mezelf alleen wezeloos aan het zoeken naar het vaccinatieboekje van die ouwe demente moor want die vondeling heeft waarschijnlijk niesziekte en ik weet niet meer wanneer moor voor het laatst is ingeent(schaam)
maar het gaat al best goed met de kleine zwerver volgens de DA ,(hij zit nog wel aan de antibiotica,vocht en pijnstillers en de andere medicatie )
en hij mag heel misschien morgen maar anders maandag mee naar huis, dus we hebben goede hoop
(ik hoop alleen dat de antibiotica die ik hem thuis moet geven oraal is en niet met injecties, mensen prikken oke, maar beesten vind ik iets minder Bloos )

groetjes sonja Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

prutske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:57

Hoi,

Wat grappig Haha! onze oudste poes (leeft inmiddels niet meer) heette ook prutske.

En wat sneu zeg... kan me voorstellen dat als je zo'n kitten uit de sloot haalt, je er gelijk 'weg' van bent...
zou ik wel zijn tenminste....

Wij hebben thuis ook veel katten (ook kittens).. het zijn ongelooflijk leuke dieren !!!
Paarden staan nog wel op 1... maar de katten komen bij mij écht wel op
1,5 !!! Knipoog

Mocht je nog namen willen weten, weet ik er nog een heel stel hoor !!!
Moet je wel even weten of het voor een poesje of kater is...

groetjes Jolanda

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 21:26

prutske heeft er van het weekend neurosymptomen bijgekregen, trillen met de kop , geen orientatie vermogen en ze was atacties , ze heeft hiervoor nog injecties gehad maar ze werd er niet veel beter van , dus heb ik helaas het besluit moeten nemen dat het voor prutske zo genoeg is
dus meisje, rust zacht

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:32

ach wat zielig...je hebt er in ieder geval alles aan gedaan wat er te doen viel Sonja! Veel sterkte en rust zacht prutske Verdrietig

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

poesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:43

jeetje... Huilen

zo jong nog... en zo vroeg al 'leed' mee moeten maken... vreselijk...

echt jammer dat het niet zo mocht zijn.... ze had misschien wel een hele mooie tijd mee kunnen maken bij jou....

veel sterkte...
vr. groet,

Jolanda

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 10:28

Wat zielig voor zo'n klein jong beestje zeg. Echt geluk dat jullie net langs kwamen. Heel jammer dat hij het nu niet gered heeft maar het was wel een beetje te verwachten. Op die leeftijd kunnen ze nog niet veel hebben. Ik vraag me echter af hoe zo'n beestje daar nu verzeild komt.

Heb je trouwens een foto van die naturel? Ik heb zelf ook een naturelmerrie, zie profiel.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-10-02 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 10:46

He wat sneu dat Prutske het niet gered heeft.....