Geen moeite nemen om cavalleti in stap te nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Geen moeite nemen om cavalleti in stap te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 15:10

Met Chica oefen ik sinds kort cavalleti.
Eerst leg ik 3 balken op de grond, die ik in stap en draf neem en daarna maak in met die 3 balken een cavalleti van ong. 25 cm hoog.

Dit gaat heel goed in draf, ze doet echt haar best om haar benen goed op te tillen en raakt de balken niet aan.

Maar in stap doet ze haar best dus echt niet. Ze sukkelt maar wat aan en raakt bijna elke balk. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:31

Gewoon goed voorwaarts rijden?? Tong uitsteken Lijkt me toch wel logisch.. Lachen maar dat zou je ook vast wel doen lijkt mij??

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:46

het is ook de bedoeling dat als een paard "springt" dat dat niet in stap gebeurt...Maar goed...gewoon voorwaarts rijden en zelf in de verlichte zit gaan zitten, maar nogmaals springen doe je niet in stap

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:49

Deze oefening is IMO ook niet bedoeld om in stap te doen. Balkjes op de grond kan uiteraard wel in stap, maar zodra je ze van de grond haalt en hoger plaatst, dan zul je deze oefening toch echt in draf moeten doen. Overigens hebben dit soort oefeningen ook veel meer zin in draf, aangezien ze dan heel goed hun rug moeten gebruiken, draagkracht moeten vormen, en in balans moeten blijven.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 16:02

Oke, ik snap nu dat cavalleti eigenlijk alleen nuttig in draf is. Het is eigenlijk ook best logisch, maar omdat ik nooit echt vaak cavaletti heb gedaan wist ik dit niet.

Bedankt voor de tips Lachen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:33

hey het heeft idd alleen in draf en galop zin, en in stap is het een beetje hoog..... mijn pony neemt alleen ook niet de moeite om een laag sprongetje in draf te nemen, het moet persee hoger zijn...