Knuffelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Knuffelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 12:01

In eerdere topics lees ik regelmatig over knuffelen met je pony/paard. Hierbij bekruipt mij altijd een beetje vreemd gevoel, denken jullie echt dat een paard ervan geniet, van wie gaat het knuffelen meestal uit, hoe knuffelen jullie dan met het paard, hoe lang duurt zoiets, wat voor gevoel denk je dat je paard erbij heeft, ben je op dat moment een handige schuurpaal en zijn de verhoudingen baas/paard nog wel oke?
Ik ben hier zo nieuwsgierig naar omdat ik zelf andere (meer reeele) ervaringen met mijn pony's heb gehad. Of zou het aan mijn leeftijd Knipoog liggen?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:03

Nou een aai over de neus of het even tegen de hals aan hangen komt idd van mij uit. Maar als het paard zijn neus in je nek legt of zijn neus onder je arm legt zoekt hij toch zelf contact.
Tinka is redelijk knuffelig, maar ik ken ook zat paarden die het maar niks vinden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:03

Ik knuffel amper met Pinky. Pinky voelt zich dan niet stoer Haha!
Af en toe goed krabben enzo uiteraard wel. Maar dat zie ik tijdens het poetsen aan hem, waar dat hij jeuk heeft.
Na goed werken of iets braafs beloon ik hem met een klopje.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:04

Knuffelen hoef ik echt niet te proberen, mijn paard is absoluut geen knuffelkont! Heb er zelf ook niet de behoefte aan. Ik beloon hem als ik vind dat hij iets goed doet/goed zijn best doet en verder probeer ik zo goed mogelijk voor hem te zorgen. Dat lukt prima ook zonder knuffelsessies.

If it's not an icelandic, it's just a horse

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:06

ik ken een paard die komt als je voorbij komt met zn koppie helemaal tegen jou aanhangen...echt zo van knuffel me...

Maar mijn verzorgponytje moest daar ook nix van hebben en idd zoals pinky_girl zegt daar voelde ze zich veelste stoer voor. Ook als ik haar een zoen op dr neusje gaf ging ze proesten en met dr hoofdje schudden Lovers echt lievvv Lovers haha echt zo LAAT ME MET RUST IK BEN STOER *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:06

Je ziet het zelf wel aan je dier hoor, als hij of zij het wel wil of niet, m'n merrie wou het niet, en die liet het duidelijk blijken ook, wegduwen, dreigen, oren naar achter ... m'n veulen geniet er van, komt er zelf naar vragen, blijft er voor staan, toont zelf goed als het voor haar genoeg is, en gaat dan ook weg. Je moet het dier respecteren daarin, het mag geen dwang zijn om genegenheid te tonen/delen. M'n nieuwe komt af en toe z'n neus 's aanbieden voor een aai, en gaat dan verder eten. Ik ben er zeker van als ze het niet willen ze het ook goed tonen. De verhouding leider/volger is er niet door geschonden mits je verder eerlijk bent met het dier, respecteerd ie je anders niet zal hij je bij het vertroetelen ook niet respecteren, en andersom natuurlijk ook. Hoe lang het duurt is afhankelijk van wat ik aangeboden krijg van m'n dieren, kan van enkele seconden gaan tot tien minuten (jeuk hé ...) - maar laat ze wel vrij te vertrekken als het voor hen voldoende is.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:10

Mileen vindt het heerlijk als ik haar achter haar oren kriebel of net iets achter het midden van haar hals in de manen. Dan legt ze haar hoofd op mijn schouder (dat haalt ze maar net) en dan staat ze met d'r oogjes dicht in m'n nek te kriebelen. Genieten? Dacht het wel, heerlijk zijn die momenten!

En Leo vindt het fantastisch als je 'm bovenop z'n koppie tussen z'n oren kriebelt. Dan gaat 'ie helemaal met z'n hoofd scheef, oogjes op half zeven en gekke beweginkjes met z'n mond maken. Af en toe een diepe zucht. Als dat geen genot is.... Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:17

Ja dat heeft Tinka als je haar onder d'r kin krabt, dan legt ze haar hooofd bijna op de grond, oogjes dicht en genieten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:20

Omar stopt soms gewoon zijn hoofd onder je jas als je 'm niet kriebelt. En idd onder de kin, fantáástisch vindt íe dat. Of gaat íe mij in mijn nek kriebelen met zijn lippen, en dát kietelt!!! Sjors was ook zo'n knuffel paard maar dan in zijn manenkam en dan die lippies die heen en weer gingen.....

:evaw:

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:21

Mijn paarden geven zelf aan wanneer ze geknuffeld willen worden. Soms wordt er een hoofd onder mijn arm geduwd of een hoofd tegen mijn been aan gelegd met als duidelijk doel: "krabbel mij" Knipoog

Er zijn inderdaad ook paarden die helemaal niet knuffelig zijn en er zijn er die er bijna in overdrijven. Net als bij mensen Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:27

Buddy vind het niet erg om te knuffelen. Ik hang regelmatig om zijn nek, of pak zijn hoofd tussen mijn armen. Hij blijft dan rustig staan Lovers Maar om nou te zeggen dat hij het leuk vindt, weet ik niet...en dat kan me weinig schelen ook *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:18

valentina is altijd zo.. als zeg je "kussie" komt haar hoofd heel snel naar je toe en wil ze een kusje op haar neus.
Rustique komt echt bij je knuffelen ook al sta je haar hoeven uit te krabben of iets legt ze haar hoofd op je rug!
al sta je te poetsen zie je dat koppie echt naar je toe die glinstertjes in dr ogen.. *kom nouhou* *LOL* die wil echt heel veel aandacht hebben maakt niet uit hoe of wat.. als madam maar aandacht krijgt Lovers Haha!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:34

Kawa komt uit zichzelf met zijn koppie bij me staan.
aLs ik hem dan aai gaan zijn oogjes half dicht en dan staat hij toch echt te genieten.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:38

bij mijn paard is dat best verschillend.
hangt af van dr bui.
als het bijvoorbeeld hart waait...dan hoef ik echt niet dr hooft tussen mn armen te pakken, of mijn arm om de hals heen te doen.
dan loopt ze gelijk naar achter van"nee nu ff niet!, ik moet opletten".
maar als het rustig of warm weer is word babs meestal ook wat rustiger.
ze zoekt altijd met dr neus in mn jas..( snoepjes?:D)..
of als ik dr achter dr voorbeen kriebel vind ze dat ook lekker, die oortjes naar voren, en dan beweegt ze zo heel debielig met dr hoofd..
echt lief.

Brabantse Fries ;)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:41

Raakhi houdt wel van knuffuluh hoor. Hij kan alleen soms niet begrijpen dat hij sterker is dan mij. Hij kan wel heel lief zijn koppie op mijn schouder leggen of onder mijn oksel. Of met z'n lipje langs mijn wangen. Ja hij houdt wel van knuffuluh, ik ook:)

'Paint' it 'Black'

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:59

Patricia wordt graag gekriebelt aan de binnenkant van haar achterbenen, naast haar uier, zeg maar. Zo erg zelfs, dat ze haar achterbeen optilt gelijk een hond. Ik moet daarbij ook oppassen dat ze niet omvalt. Tja hoe ouder, hoe gekker.
Schouder en manenkam worden overigens ook zeer gewaardeerd, evenals de buikpartij. Dat laatste was vroeger wel anders. Kennelijk moet een paard het ook leren dat zoiets wel lekker is?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:09

Ik knuffel soms, dit is omdat zij het niet echt leuk vind.
Maar ik geef haar wel altijd een kus op de snuit, terwijl de eigenaar daar niet van gedient is, doe ik het toch Haha!
Hij zegt anders; "Jullie moeten die paarden niet zoenen, want ik zit ook aan ze" Frusty

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:16

Pjelk houdt niet van knuffelen ( al det zijn uiterlijk anders vermoeden). Beau vind het echter HEERLIJK. Hij vindt het het heerlijks als ik ondwrs zijn hals of op zijn schoft kriebel. Hij gaat dan altijd gezellig terugfriebelen met zijn lipje. Ik vind dit echter wel even leuk maar lang niet zo lang als Beau. Gelukkig dat hij nu een weidemaatje heeft, ook voor in de winter Lachen .


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:55

Ik heb 2 knuffelkonten! Echt super vind ik dat. Lachen Heb ook een hele hechte band met ze, vooral met Camilla. Soms als ik aan t poetsen ben of opzadelen dan duurt dat wel een uur, omdat ik tussendoor steeds even wil knuffelen... Tja mijn meissie. Lovers

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:06

Rio komt er speciaal voor naar me toe helemaal van achter uit het land. Knuffelen is tie gek op, alleen bij mij dan. Hij heeft er een heel ritueel voor ontwikkeld, eerst zijn neus dan de onderkant van zijn hals, lekker stevig... zijn buik, en zijn billen... heerlijk vind hij het.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: Knuffelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:29

Tess schreef:
In eerdere topics lees ik regelmatig over knuffelen met je pony/paard. Hierbij bekruipt mij altijd een beetje vreemd gevoel, denken jullie echt dat een paard ervan geniet, van wie gaat het knuffelen meestal uit, hoe knuffelen jullie dan met het paard, hoe lang duurt zoiets, wat voor gevoel denk je dat je paard erbij heeft, ben je op dat moment een handige schuurpaal en zijn de verhoudingen baas/paard nog wel oke?
Ik ben hier zo nieuwsgierig naar omdat ik zelf andere (meer reeele) ervaringen met mijn pony's heb gehad. Of zou het aan mijn leeftijd Knipoog liggen?


Nou aan je leeftijd zal het niet liggen mijn moeder van 54 'knuffelt' nog volop. Helaas is onze ruin niet zo'n knuffelkont moet hij niet zoveel van hebben hij is veels te veel 'man'. Maar als hij het doet legt hij zijn hoofd op je arm of schouder of gaat zachtjes met zijn wang tegen mijn wang. En dan na eventjes lijkt het wel alsof hij zich snel bedenkt. He bah al dat geknuffel. Schijnheilig

Sowieso denk ik dat een paard liefde nodig heeft dit hoeft niet in de vorm van knuffelen oid maar iedereen doet het op een andere manier.

Ik vraag met trouwens af wat jij verstaat onder 'meer reeele' ervaringen??

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 18:48

Daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik dat knuffelgepraat een beetje zweverig vind, en als mijn pony iets fijn vind is dat puur een reactie op een aanraking, niet omdat ik het ben die dat doet. Vergelijk maar met het zwiepen van de staart naar een vlieg of het imiteren van het manen en schoft verzorgen bij elkaar. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo......

Wat niet is kan nog komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:53

Nou schuuren is bij mij wat anders.
Dat mag hij dus absoluut niet.

Maar zachtejes over zijn hoofd aaien vind hij zichtbaar lekker.
Hij komt er ook naar vragen.
Maar als ik zelf ff wil knuffen laat hij dat meestal ook toe.
Ook dan vind hij dit heerlijk.
Geen uren of zo, gewoon een paar min.
Maar meer wil ik zelf ook niet Lachen

Tja en leeftijd gebonden?
Ik ben ondertussen 28 Lachen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:34

DC is niet meer zo in het knuffelen. Ik doe het een paar minuten en dan is het alweer afgelopen want mevrouw heeft andere dingen aan haar hoofd. Appie daar tegenover is heel anders. Die wordt al jaloers al je een ander paard knuffelt. Die moet eerst uren geknuffelt worden en dan is het nog niet goed. Ja, echt lachen hoor met dat beest.
Het zijn net kinderen. Sommige kinderen worden niet graag geknuffelt en anderen willen het voor uren.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:36

Kasmier geeft het zelf aan, soms moet hij niks van geknuffel hebben en soms wel.

Vooral als ik z'n rug masseer dan gaat hij er helemaal voor staan, wijdbeens, olifantenlipje, echt een raar gezicht *LOL* Stop ik met masseren dan loopt ie een stukje verder en dan gaat hij precies met z'n favoriete massageplek op z'n rug voor me staan, hij geeft precies aan waar hij gemasseerd wil worden, gek paard Haha!

Vandaag was hij erg knuffelig, constant hangen op m'n schouder, hoofd in m'n handen leggen, sabbelen aan m'n kleding, knabbelen in m'n nek, likken, tsja.. vandaag was hij de grote troetel Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Trendiction, YandexBot en 85 bezoekers