peper in haar kont

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

peper in haar kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 20:14

het leek wel of lieve brave mabel vandaag peper in haar kont had Lachen
ze was erg traag uit het land en naar de bak maar in de bak stond ze stijf van spanning en kon ze alleen nog maar draven en galopperen. zag er wel mooi uit maar het was niet helemaal de bedoeling Schijnheilig

ik wist niet wat ik er mee aan moest ik werd boos maar misschien moet ik haar juist gerust stellen Verward hoe doen jullei dat eigenlijk?

morgen nog maar eens proberen dan ga ik er misschien ook wel even op maar eerst eens zien hoe het gaat als ze zo gespannen is waag ik me dr niet aan Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:22

'k Denk dat het de tijd van het jaar is, veel paarden zijn in deze tijd nogal hyper.
Boos worden helpt in zo'n geval niet, het werkt alleen maar averechts want je paardje zal er waarschijnlijk nog opgefokter door worden.

Je zou haar morgen eerst kunnen longeren voordat je er op gaat.
Eerst even lekker uitrazen, en dan flink aan het werk aan de longe.
Dan is de meeste felheid er wel af hoor, en kun je over het algemeen lekker ontspannen rijden.
Imo. werkt dit veel beter dan toch meteen gaan rijden, daar worden jullie allebei behoorlijk gefrustreerd van !

Veel succes !

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:37

Annebel loopt elke dag zo. Die moet ik de hele tijd rustig houden. En dat voor een haf Haha! .

Ik rij haar eerst in stap goed door, Dan ga ik in draf. Gaat ze dan te snel gaan we weer paar passen stappen. Daarna weer aandraven net zolang tot ze een gewoon rustig tempo heeft. En in galop net zo, dat wil ze maar al te graag Extreme duivel . Dan weer terug naar draf, en desnoods stap. Het werkt bij Annebel wel. Misschien heb je er wat aan. Halthouden als ze te snel gaan helpt bij Annebel juist helemaal niet. En als ze echt gaat rennen, zet ik haar nog wel eens tegen het draad. Dan trek ik haar gewoon om, maar alleen als ze echt niet meer luisterd.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 20:39

Het was niet onder het zadel het was aan de longe maar het zadel lag er wel op ik wilde gaan rijden maar zover is het niet eens gekomen:(

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:48

ladolcevita schreef:
Het was niet onder het zadel het was aan de longe maar het zadel lag er wel op ik wilde gaan rijden maar zover is het niet eens gekomen:(
oh sorry dan heb ik verkeerd gelezen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:27

Goh ......klinkt precies als mijn dagje vandaag. Ook Cheyenne was tijdens onze boswandeling verschrikkelijk opgefokt en wilde steeds maar aandraven en rondjes om mij heen rennen. Tijdens een windvlaag schrok ze en rende ze met een fikse scheet ervandoor aan de hand. Ik kon haargelukkig wel houden, maar ze was erg vervelend. Ik heb de wandeling dus maar een beetje kort gehouden.......Ligt het aan het weer ofzo? Misschien ook wel de overgang naar langer op stal staan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 23:40

ladolcevita schreef:
Het was niet onder het zadel het was aan de longe maar het zadel lag er wel op ik wilde gaan rijden maar zover is het niet eens gekomen:(


Had je de beugels met riemen aan het zadel? Misschien dat het klapperde waardoor ze opgefokt raakte, ikzelf haal ze er of af of ik doe een dekensingel op de langste stand om het geheel, dan kan het niet klapperen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 09:04

Dat zou kunnen het klapperde wel maar ze keek de hele tijd naar 1 plek en was daar enorm op gefocust dus ik denk dat ze gewoon spoken zag daar hebben paarden wel eens meer last van. Het was wel een wake up call ik dacht dat ik een rutig paard had gekocht.... het zal wel 1 malig zijn ze waren in de wei ook al aan het klieren geweest ze had ook een paard wondjes.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 09:18

Heeft ze al alleen de bak mogen verkennen? Los dus? Zo, niet dan zou ik dat eerst proberen. Laat haar maar een beetje kijken en onderzoeken, en ga zelf in die enge hoek staan (eventueel met lekkers). Tenslotte heb je haar maar net, en moet het allemaal nog een beetje wennen.
Bij paniekerig rennen aan de longe, haal ik de paarden naar mij toe, en probeer ze wat te kriebelen en te laten ontspannen. Pas als ze daar aan toe geven ga ik weer longeren. Vaak zie je dat ze daarna pas weer kunnen nadenken over waar ze mee bezig zijn.

Verder is een gewenningsperiode om in een nieuwe kudde te komen staan ongeveer 1 maand. In die maand zijn ze vaak wat sneller gestressed. Ik doe in die maand over het algemeen wat minder met mijn paard, en eigenlijk alleen maar dingen die bekend zijn (makkelijke dingen).

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 09:32

Nee, ze heeft er nog niet los gelopen maar zwe zijn er al wel ruim een week aan het werk en toen gaf ze er niets om was ze eerder lui.
Ik zal haar eens los gooien vanavond of morgen eens kijken hoe dat gaat zal ze wel lekker gaan rollen Tong uitsteken

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:10

Na een paar keer proefrijden kan je helaas niet bepalen of je een rustig paard hebt gekocht. Dat zal pas blijken als ze een paar weken bij jou op stal staat!

Des te meer conditie ze krijgen des te feller/sneller ze zullen zijn en dus ook elke dag aan het werk moeten.

Als ik de foto's bekijk van jouw paardje dan doet ze me denken aan mijn 1e paard. Super braaf en lief aanhankelijk ding, maar eentje die duidelijkheid van de ruiter nodig heeft. Biedt haar dus veel vertrouwen, wordt niet boos.
Praat op haar in, ook met het rijden.
Het is wel heel erg moeilijk, maar probeer je geduld niet te verliezen. En.....niet vergeten.......ALTIJD afsluiten met iets wat jullie allebei goed kunnen, jullie kunnen dan allebei met een positief gevoel op het rijden terugkijken.

Trouwens, ik zou gewoon aan de slag met haar gaan. Dus lekker gaan rijden. Zo snel mogelijk in het ritme komen. Van losgooien en rollen raakt ze haar energie niet kwijt. Het is wel leuk voor of na het rijden, maar niet als vervanging.

Suc6

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:09

Ik help je morgen wel even. 14.00 uur ben ik er ongeveer. Ik ben benieuwd hoe ze loopt. Haha!
Het waaide gisteren behoorlijk dus misschien dat ze daarom zo fris was. wellicht wordt ze wat sterkter nu je met haar aan de gang bent.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 11:29

Hoeplijk gedraagt ze zich dan een beetje...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:38

Mmm peper in d'r kont daar heeft die van mij ook ooit last van Spaanse peper wel te verstaan. Haha!

Komt wel goed hoor.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:54

hihi gekke mabel
het waaide ook erg hard, dat zal het wel geweest zijn
joy is ook zo kijkerig met dat weer

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 12:02

hihi paanse pepers nadat ik in je profiel keek snapte ik de dubbele betekenis.

als het het weer is beloofd het niet veel goeds voor het weekend ze voorspellen storm......leuk hoor heb ik eindelijk een paard is het herfst...
kan niet wachten toto het voorjaar...