Chardon behoudt Camacho

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Chardon behoudt Camacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 14:47


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 09:55

Voorpaard Camacho (*1990, KWPN, v. Ulft x Statuar), eigendom van Gerard Rijper, speelt sinds 1998 een steeds belangrijker rol in Chardons vierspan. De drievoudig wereldkampioen had het paard tot dusver alleen maar voor wedstrijden ter beschikking. Voor het overige gebruikt de eigenaar de chique bruine ruin onder het zadel en ment hij ermee in tweespan. Daarvoor komt hij eens per week vanuit zijn woonplaats in België naar Chardon voor les. In de aanloop naar de wereldruiterspelen had Chardon het paard enkele maanden op stal staan en dat had opmerkelijk positieve gevolgen: ‘Ik had altijd al het gevoel dat er meer in zit dan ik er uit kan halen en dat is deze zomer gebleken, want ik kon hem nu naar mijn hand zetten. Zo liep hij bijvoorbeeld ook erg goed in de marathon van Breda terwijl ik hem daar eerder nooit voor gebruikt heb. Daarom heb ik na Jerez de stoute schoenen aangetrokken en met Gerard besproken hoe het beter zou kunnen. Want ik ben ervan overtuigd dat Camacho en Figo net zo’n koningskoppel kunnen worden als Paledo en Variant indertijd.’ Camacho blijft tot en met het WK 2006 in Aken bij Chardon op stal.’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:12

Geweldig! Ben blij dat we hem voorlopig houden! Het is zo'n schat!

Christel

Berichten: 59
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: Rijswijk

Echt gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:13

Echt goed van Chardon weetje ik woon er vlak in de buurt.
Ik ga misschien wel even langs.
Ik zal voor ze buigen .