Nieuwe rubber laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Nieuwe rubber laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 20:29

Ik heb de nieuwe laarzen van Aigle gekocht... Aigle pro M...
Ik vind ze heel mooi en ze rijden lekker... nu mijn vraag... je moet ze gewoon schoonmaken schoon water. Dat werkt prima hoor, daar niet van, maar....
Net als bij mijn vorige laarzen krijg je er rare plekken op Huilen
Ik denk dat het beschadigingen zijn, maar ik heb er nu 1 keer mee gereden... het zijn plekjes waar het lichter is... de laarzen zijn dus van rubber... (wel luxe rubber laarzen, 80 euro)
Ik wil ze zo mooi mogelijk houden, dus tips zijn welkom... ik maak ze in ieder geval na het rijden direct schoon...

Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:15

Bij de ruitersportzaak hebben ze een spray die je op het rubber kunt doen na het schoonmaken (idd. met water).
De laarzen blijven dan mooi glimmen en er komen geen vreemde vlekken op.
Ik zal eens even kijken of ik nog een flesje heb staan, dan laat ik je de merknaam nog even weten.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:18

Al gevonden !
Het merk is Effax en het heet "rubberboot care" (heeeel verrassend Knipoog)
Er zit nog een prijsstickertje op, een flesje kost 16 gulden.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 14:22

Oooh, dat valt mee Lachen
Maar blijven ze dan helemaal pikzwart?
enne... moet je dat elke keer gebruiken? Oftewel, moet ik nu snel naar de ruitersportzaak om het te halen voordat ik volgende week weer ga rijden?

Druk druk druk... Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:26

Ik heb zo'n zelfde busje staan, en bij mij heet het 'Swipol'. Het is van Aigle en het werkt perfect. Was vorig jaar nog iets van 12 gulden ofzo.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 14:47

Aha, als het van Aigle zelf is, dan is het er vast wel goed voor Lachen
Maaruh, zorgt dat nou dat je laarzen echt goed zwart (dus zonder rare lichtere plekken) blijft? En kan je dat het beste na elke keer dat je rijd gebruiken? (dus moet ik voordat ik weer ga rijden zo'n flesje gaan kopen Haha!)?

Druk druk druk... Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:50

Als je die plekken aan de binnenkant van je laarzen hebt zitten (dus waar je benen tegen het paard aan liggen), dan kun je daar weinig aan doen. Je hebt daar altijd wrijving, dus zul je altijd plekken krijgen. Bij leren laarzen en chaps heb je dat ook. Of zitten ze aan de buitenkant?

Mijn ervaring met nieuwe laarzen en chaps is dat je ze de eerste week nog mooi houdt en dat je daarna merkt dat het je niet zoveel meer boeit als ze vies worden. Van dat spul worden ze idd mooi zwart, maar het wordt wel een vrij duur grapje als je ze elke keer na het rijden schoonmaakt en opspuit...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 17:26

had ik ook altijd. Je kunt ook naar de WIBRA gaan en daar een busje vloeibare schoensmeer halen, zwart dan Haha! . En dat er goed opsmeren, daarna even met een keukenpapiertje of wcpapier navegen en ze zijn echt weer mooi zwart, en goedkoop ook.
Daarvoor wel gewoon schoonmaken met water/zeep.
Bij mijn aigle, de gewone, hielp het altijd super. En zagen ze erweer als nieuw uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot, Indy75 en 39 bezoekers