Geen leuke thuis komst.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Geen leuke thuis komst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 19:51

Vandaag hebben de boer van stal en een v/d meiden die een fries hengstje hebben gekocht hun paard opgehaald uit Markum vlak bij groningen.
De hele weg stond hij niet echt rustig in de trailer. Maar de laatste 5 minuten van de reis stond hij rustig stil. Je denkt niet meteen aan het ergste,maar nadat ze het zij deurtje had open gedaan zag ze dat haar paard op de grond lag. Ja kan even slapen,maar nee dat was het dus niet. Het beesie heeft zich op een of andere manier kunnen om draaien in de trailer en heeft z'n nek gebroken. Dat was ook gelijk het einde van hun droom een mooie friese grote hengst.
Je kon duidelijk zien dat het nog maar zeer kort geleden was het bloed was nog vers wat uit z'n mond kwam. Echt verschrikkelijk om te zien en vooral omdat jezelf zo hulpeloos bent,want elk paard maakt wel eens extra harde bewegingen in een trailer. Die meiden waren echt in tranen en trilde aan alle kanten. Ze gingen het zelfs zich zelf verwijten terwijl ze er niets aan konden doen. Paard stond kort genoeg(door harde trekken wel langer geworden) stonden strobalen voor het deurtje zodat hij z'n benen er niet over heen kon doen. Ze hebben wel de DA laten komen,want ze willen wel zeker waten of het echt komt dat hij z'n nek heeft gebroken of dat het komt doordat hun 3 streepjes kalmerings spul hebben gegeven. Wat goed is voor ong. 300 kilo(paard is weinig in handen geweest en kon niet mee lopen aan het halster).
Maar daar weet ik de uitslag nog niet van,want ja ik moest ook naar huis toe.
Dit is echt het erste wat je kunt overkomen als je denkt een lief en leuk paard te hebben gekocht en je opend de deur en wat blijkt gewoon dood.

Wodan en ik onderweg in de M2


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:55

jemig wil je ze even sterkte wensen van lonneke dan weten ze vast wel wie ik ben ( van de grote tinker) jemig wat een k*t verhaal!!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:55

ohhh wat erg zeg denk je dat een droom uitkomt.
wens ze maar heel veel sterkte

groetjes

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:56

Was inderdaad niet leuk.
Ik was er vrij kalm onder terwijl de rest paniekerig telefoons pakte en liepen te roepen dat de Da moest komen.
Een van de meiden zat inmiddels in de trailer terwijl de rest nog paniek stond te zaaien. Ik ben toen de trailer ingegaan en heb het halster los kunnen maken. Maar toen ik daar mee bezig was zag ik al dat het te laat was.
Toen zakte het hoofdje levenloos op de laadklep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:58

Wat een drama. Zo iets hoop je nooit mee te hoeven maken. Sterkte er mee!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:58

Jeeh wat verschrikkelijk.....
Heb je het net een leuk paardje, heb je hem niet eens leren kennen.....
Wens haar maar heel veel sterkte

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:03

Het is inderdaad zo dat iemand zich pas zorgen moet maken als het rustig is op de wagen. Een paard zal altijd bewegen op de wagen (al is het alleen voor zijn evenwicht) als je dus geen bewegingen meer voelt of hoort MOET je gaan kijken. Helaas is dit zo gebeurt en je kan het niet meer terugdraaien. Ik vind het ook heel zielig vooral voor die mensen die het diertje met alle liefde wilde hebben. Ik hoop dat anderen hier van leren. Als je een dichte trailer hebt (dus geen flappen acher maar hele deuren) kan je jonkies ook beter los in de trailer zetten. ze kunnen er niet uit maar kunnen wel zo bewegen als ze dat willen.


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:39

Wat een rot verhaal... mjn hemel. Verdrietig Zo ontzettend sneu, erg veel sterkte daar!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:44

Gedsie oh dat hoop ik nooit mee te maken zeg!
Oh wat erg, wens ze sterkte...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:47

jeetje wat erg zeg. dan ben je net blij dat je een eigen paardje hebt gekocht en dan gebeurt er dit.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:00

oh wat erg, krijg meteen ook helemaal visioenen voor als wij sharif moeten halen, lijkt me zo verschrikkelijk....sterkte

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:11

wat erg Huilen ! gelukkig hebben wij een vrachtwagen, waar de paarden klem staan tussen 2 schotten.........echt vreselijk Huilen sterkte

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:19

Wat een zonde zeg, zo'n prachtdier ... als het een troost mag zijn, afzien is er niet bijgeweest, het is meteen gedaan dan ook. Daarom alleen wil ik geen wedstrijden doen of keuringen, kan me het niet inbeelden één van mijn schatjes te verliezen! Ik vind het héél erg voor het nieuwe trotse baasje. Dan breng je je toekomst mee naar huis en gebeurt zoiets. Kan alleen maar zeggen dat ik me niet kan inbeelden hoe zij zich nu moet voelen ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:21

Wat erg zeg
verschrikkelijk, iets wat zo vaak goed gaat, gaat dan ineens zo fout. Huilen

Maar ik ben het niet met gijsenkim eens
Kawa staat dood stil op de trailer en hoor je vaak hele stukken helemaal niet.
Dus dat zegt niks.

verder heb ik ook een keer een veulen zien hangen in de touwen.
Schopte natuurlijk wild om zich heen, maar kon niet opstaan.
De touwen los gemaakt en zij kon gelukkig wel weer opstaan.
Maar ook haar leven is getekend
Haar wervels zijn uit elkaar getrokken en zal nooit meer te berijden zijn.
Nu heeft ze gelukkig een geweldige stamboom en is een hele goede moeder.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:23

Sterkte is all i can say....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:27

A Bah, de rillingen lopen over mijn rug.....
Dat lijkt me inderdaad een echte nachtmerrie....brrrr.
Hopelijk heeft het paard niet geleden.
Voor die meiden heel veel sterkte want dit is gewoon verschrikkelijk voor hun.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:31

gossie wat verschrikkelijk Verdrietig Heeeeeel veel sterkte voor die meiden.te erg voor woorden! een trailer met raampje vind ik ook veel veiliger.. als laura niet zo'n raampje had gehad in de trailer had passion nu ook niet meer geleeft Verdrietig

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:14

Oohh djeez wat een verhaal!!
Ik krijg echt medelijden met die meisjes! Wat moet dat rot zijn Huilen Huilen
Acherm... Wens ze maar sterkte!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:26

jeetje zeg, wat erg!!!!
je zal het maar meemaken, moet je tcoh niet aan denken....bah....

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 23:57

Oow wat verschrikkelijk!!
Moet er nietaan denken dat er iets dat zoiets mij overkomt.

Ik maak al altijd zorgen als ik Tiko eve niet hoor...maar na dit verhaal ga ik het helemaal eng vinden!

Bah...wat een nare ervaring moet dat zijn geweest!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 00:03

ah bah wat eng!
en idd zoals Yentl zegt.. als wij geen raampje in de trailer hadden zag ik dus ook een dood paard (hangen!), 5 minuten na de koop..

echt verschrikkelijk!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 00:09

He wat naar. Krijg echt de rillingen over mijn lijf. Wens ze maar sterkte van me.(zullen ze ook niet veel aan hebben gok ik)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 00:14

Bah wat een zielig verhaal.. Verdrietig ook voor die meisjes, zo neem je eindelijk je eigen paardje mee naar huis en zo is hij dood...
Veel sterkte,

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 07:26

gijsenkim schreef:
Het is inderdaad zo dat iemand zich pas zorgen moet maken als het rustig is op de wagen. Een paard zal altijd bewegen op de wagen (al is het alleen voor zijn evenwicht) als je dus geen bewegingen meer voelt of hoort MOET je gaan kijken. Helaas is dit zo gebeurt en je kan het niet meer terugdraaien. Ik vind het ook heel zielig vooral voor die mensen die het diertje met alle liefde wilde hebben. Ik hoop dat anderen hier van leren. Als je een dichte trailer hebt (dus geen flappen acher maar hele deuren) kan je jonkies ook beter los in de trailer zetten. ze kunnen er niet uit maar kunnen wel zo bewegen als ze dat willen.


Hmmm dit ben ik niet helemaal met je eens. Dan zou ik dus om de kilometer moeten gaan kijken want als wij met de trailer rijden voel je behalve het verschil in gewicht echt niet of Tjo erin staat of niet. Die staat perfect op de benen (ook in bochten) en voel of hoor je niet.
maar denk dat je bedoeld als het heel druk is achterin en het is ineens rustig.

Wel ongelofelijk tragisch wat er gebeurd is, maar t komt helaas vaker voor. Vorig jaar nog op de fjordenkeuring. Merrie met veulen gingen naar de keuring maar de beste man kon meteen weer naar huis want het veulen had zich opgehangen. Hadden niks gemerkt onderweg en t was maar een klein stukje van hun huis naar de keuring.

Sterkte daar op stal, sfeer zal wel ff niet prettig zijn.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:34

Wat een naar verhaal zeg. Doe je de deur open en ligt daar een dood paard....

Sterkte voor allemaal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, criollo_yess, FCSA, Googlebot, MissWeenie, StalNollie, Telpeva, Vagabondo en 80 bezoekers