vervelende ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:50

Ik moet even van me afschrijven!!
Ik heb gister een appaloosa bekeken in Kwadijk en ik was helemaal verliefd Lovers op het paardje van 1.45. Vandaag een prijsafspraak over gemaakt en alles was goed. Ik wilde haar alleen 2 dagen op proef voor de dierenarts dat ze gekeurd werd en te kijken of alles goed ging met haar.

Toen werd ze heel boos Extreme duivel en vanavond kreeg ik een mailtje dat de koop niet doorgaat omdat ze teveel gehecht is aan haar paard. Frusty

Is een keuring teveel gevraagd??????? En de proeftijd dan???? 2 dagen is toch niks??????

Kan ik hier nog iets mee of moet ik het gewoon zo laten?? Wat vinden jullie??

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:52

Heel vervelend, maar helaas trek je als koper meestal aan het kortste eind. Je moet maar zo denken dat er waarschijnlijk dan iets mee was, dat ze de koop niet door hebben laten gaan.

Wie weet wat je bespaart is gebleven. Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:54

ik dank dat je v boft
als je ze niet mag laten keuren is er vast wat mee aan de hand
wat zoek je voor paardje?

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:56

Ik heb 3 meiden bij ons op stal lopen die veel willen rijden. Dus ik dacht een gangbaar maatje van rond 1.50. Lekker mak voor de buitenritten.

Heb je iets op het oog Jos? *LOL*

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:59

ik zag gisteren een schattige WWK Knipoog paint
geen papier dus
veel wit met lichtbruin
een snoepie
erg mager dat wel maar dat dat is snel verholpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:21

Ik denk dat de verkoopster een beetje geschrokken is dat je 'm wilde laten keuren. Zal dus wel een addertje onder het gras zitten. Maar goed dus dat het niet doorgaat, hoe jammer het ook lijkt nu.

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 10:41

Ja, ik denk dat ik er ook positiever tegenaan moet kijken. Stel je voor dat je hierdoor een hoop ellende bespaart blijft. Maar ik moet zeggen dat ik nu als ik weer een paard op het oog heb, gelijk zeg dat ik hem laat keuren. Dan kunnen ze gelijk reageren voordat je een beslissing hebt genomen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:43

er zal dd wat aan de hand zijn als je hem niet mocht laten keuren!!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:42

hoi ik denk niet zozeer dat het keuren een probleem is maar eerder het verkopen. Je moet dit gewoon zo laten. Er zijn genoeg paarden te koop en deze verkoper heeft er duidelijk zelf nog te veel moeite mee.
komt me bekend voor

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:40

Tja ik kan me wel voorstellen dat ze het niet eens is met een proeftijd (alhoewel 2 dagen idd wel kort is). Maar je paard staat in die tijd toch bij iemand anders op stal en je weet niet wat er mee gebeurd en alles.
Dat van dat keuren is wel stom, dat heb ik ook gehad met een paard dat ik wou kopen. Frusty Gewoon op zoek gaan naar een ander paard, je vind wel weer een leuke!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 23:32

Ik kan zo niet goed beoordelen waar het probleem zit, bij het keuren of bij het op proef uit handen geven. Je zou nog kunnen proberen of ze het wel goed vindt dat je bij haar in de buurt een dierenarts zoekt die hem keurt. Zo doe ik het zelf ook als ik iets te verkopen heb. Keuren prima, maar het paard gaat niet het erf af voordat ie verkocht is. Iedere dierenarts in de buurt is okay, ik breng het paard er wel met de trailer op de afgesproken tijd heen. Scheelt het paard ook heel wat gezeul en gestress met vervoer en verhuizen als er idd toch iets onverhoopt uit de keuring rolt. Of als de kopende partij ineens de kleur toch niet zo mooi vindt. En ik spreek meestal af dat de rekening bij afgekeurd voor de verkopende partij is en bij goedgekeurd voor de kopende partij.

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 08:15

Ik laat mijn toekomstig paard het liefst door mijn eigen dierenarts keuren. En de betaling zouden we direkt doen als ik het paard mee zou nemen. Dus over de betaling zou geen verwarring ontstaan.

Maar ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reakties. En ik heb ook 4 reakties op mijn PB gehad voor een appie te koop. Zondag ga ik een hele mooie bekijken. Lovers Dus heeeel erg bedankt allemaaal!!!!!