Halthouden, alleen het lukt niet |(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Halthouden, alleen het lukt niet |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 23:37

Hey !

Ik heb as zaterdag (avond) een wedstrijd onderling bij ons op de manege...Ik moet op fidora.Even wat informatie over fidora:

Ze was van de vriendin/vrouw van de eigenaar. Ze loopt nog niet zo heel lang mee in de manege lessen maar is superbraaf. In het begin kan je gerust aansopren enzo, maar op een gegeven moment wordt ze steeds "heter" en hoef je haast niet je been aan te leggen. Ik ben zelf niet zwaar en krijg haar dus moeilijk terug.

Hoe moet ik dit oplossen ? steeds kleine kneepjes geven / toch proberen mezelf zwaar te maken ?!

alvast bedankt voor de tips...
xx
Laatst bijgewerkt door nikkiemisty op 24-10-02 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 00:00

Benen lang en sluiten op de buitenteugel, tenminste als extra hulp wil dit bij mij redelijk goed werken...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:44

Gewoon stiekum heel zachtjes Hoooooooooooooooooo doet wonderen Haha!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 15:14

haha nou sonja ik hoop dat het helpt Tong uitsteken neej maar ik zal het vanavond is gaan proberen. Iemand anders nog tips

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:36

Ik denk dat je je even af moet vragen waarom ze steeds heter wordt. Je probleem ligt daar denk ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:40

Dat doet ze bij iedereen RK, dus ligt niet aan nikkiemisty.. Lachen

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 15:40

jah dat weet ik ook niet rom, zo is ze altijd al geweest. Ook bij de eigenaar van haar...Maar misschien dat als we alleen zijn in de bak dat ze het dan niet hebt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:52

Er is iets waardoor ze in de stress raakt bij anderen in de les dus?
Je zegt in het begin kun je haar wel aansporen. Maar als je haar dan zoveel mogelijk met rust laat. Probeer maar eens een tijdje in de lessen niet als te veel te doen, maar gewoon meerijden. Ik weet niet wat je doet voor oefeningen enzo natuurlijk, maar die lekker overslaan. Het kan zijn dat de stress veroorzaakt en ze zicht onder druk gezet voelt.
Dit soort dingen (zoals alles op RT) zijn erg lastig vanachter de pc op te lossen. Maar ik denk dat er bij haar ergens een stress factor zit die veroorzaakt wordt door de ruiter. Onwillekeurig wie. Het probleem blijft dus daar liggen. Probeer idd eens alleen te zijn, wie weet gaat het dan veel beter.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 14:28

Nou ik had dus gisteravond gereden en ze had een uurtje daar voor ook al gelopen...Ze was erg druk en ze houd dr hoofd heel hoog...Na een kwartier had ik haar vertrouwen gewonnen en ging ze al wat meer zakken maar de vaart bleef er in...De galop ging absoluut niet...Veels te hard en kreeg dr niet terug. We hebben ook ff het proefje geoefend en het ging wel netjes op de grote volte (halsstrekken) na...

Ik zie het zaterdag wel, en ik vind het al heel wat dat ik haar vertrouwen heb gewonnen en het is een hele ervaring *LOL* ik zal na de wedstrijd mn verslag op bokt zetten Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers