hoe vroeg opzadelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

hoe vroeg opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 21:32

Ik snap sommige mensen niet. Vanmiddag was er zo'n meisje op de manege Bozjenna (12)((zwaar arrogant)). Die woont vlak bij mij in de buurt, en had vroeger ook geregeld ruzie met haar. Komt ze dus bij ons op de manege rijden. Frusty Zij rijd bij de beginners, maar kan wel opzadelen en zo. Zij heeft een vriendin Joyce, maar die durft niet op te zadelen. Dus doet zij het even. Kom ik in stal, staat die arme pony daar, 20 minuten voor de les opgezadeld. Boos! Boos! Maar ik was zwaar sjagrijnig door mijn ex-vriend (ook paardjeslover die op de manege rondgraasde) en ik zei maar niks, en ging bij mijn rijpaardje staan. Komt mijn vriendin eraan, en die zegt er dus wat van. Grote bek terug Boos! Misselijk . Maar ik luisterde alles maar aan Lips are sealed . Zegt ze tegen die vriendin van haar: "Bij Karin (andere instructrise) mogen we tenminste 20 minuten van te voren opzadelen!!!" Dus ik helemaal Boos! Boos! kwaad Boos! Boos! : Ja waar doe jij nou voor opzadelen? Ga je er een wedstrijdje van maken. Denk toch niet zo aan jezelf, en zadel dat beestje toch pas 5 minuten van te voren op. Zou je het ook niet zielig voor jezelf vinden als je 20 minuten met zo'n idioot zadel en hoofdstel op je rug moet wachten!? Dat kwam er dus heel hard uit... Bloos Maar dit is toch zielig voor dat pony'tje.. Of heb ik het nou mis... Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:32

Tja ik weet niet hoor maar zo erg lijkt het me nou ook weer niet!
Daar heeft dat paard verder toch geen last van.
Ik heb dat ook weleens gehad met een onderlinge wedstrijd dat ik als eerste zou starten dus al opgezadeld en al en toen kwamen er ineens nog een paar tussendoor enz. Nou toen heb ik dat paard ook gewoon opgezadeld laten staan.
Zoveel kwaad kan dat niet hoor.
Ook als alle pony's gezadeld moesten worden en je deed het toevallig alleen? Nou dan stond de eerste ook wel twintig minuten klaar voor de les.

Vind het niet zo erg hoor!
Mijn pony zadel ik wel maar vijf minuten van tevoren op maar als het zo zou uitkomen zou ik het niet zo erg vinden als hij even moest wachten met een zadel op.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:42

Om het zo uit te leggen valt het wel mee.. Maar als je er naast staat is het gewoon anders...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:32

Ja, als je het inderdaad zo uitlegt heb ik zoiets van "waar maak je je druk om?" Haha! Maargoed, misschien is het wel heel anders gegaan, en was er een samenloop van omstandigheden wat het erger maakt dan het is.
Ik zadel altijd 10 minuutjes van te voren op...maar als ik klaar ben ga ik meestal meteen aan de slag Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:40

op de manege waar ik heb gewerkt moest ik alle pony's opzadelen, en daarna bij bijna allemaal t hoofdstel omdoen(die kinderen waren zooo verwend die wilden het geeneens zelf doen!!!)
maar ca 20 pony's klaarzetten ja dan begin je echt wel meer dan een halfuur van te voren op te zadelen en dan wanneer alle zadels er op lagen, ging ik t zelfde rijtje weer af met hoofdstellen omdoen, oke het ziet er wel wat zielig uit als die beestjes die staan de wachten compleet met zadel&hoofdstel maar ja soms kan t niet anders!

mn eigen paarden zadel ik pas op als ik ook echt meteen ga rijden, dus rijkleren aan, zadel pakken paard poetsen zadel erop hoofdstel om en rijden maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:00

Maakt voor zo'n paard geen bal uit hoor, of hij wat eerder opgezadeld wordt. Je moet ook weer niet al te truttig worden met die dieren......

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:47

Na het poetsen nog even naar het toillet, daarna opzadelen en ga ik aan de slag. Is niet nodig om het eerder te doen en ik zou ook bang zijn dat als ik het 20 minuten van te voren doe Nikita ineens zin krijgt om nog even te gaan liggen Frusty Haha!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:53

Ik denk ook dat het alleen maar kwaad kan als het paard in die 20 min. de kans krijgt om lekker te gaan liggen/rollen. Met manegepaarden gaat het vaak anders dan met eigen paarden. Zodra ik mijn paard ga opzadelen weet ik dat ik meteen kan gaan rijden en hoef niet een bepaald tijdstip af te wachten zoals in de manege. Als mijn paard even 20 min. al opgezadeld moet wachten op mij (wel zo dat hij niet kan gaan rollen) dan kan dat denk ik heus geen kwaad hoor en ik denk dat het voor hem erger is dat ik erop ga zitten dan dat hij zo stil staat met zadel zonder mij erop Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:42

Ik zet de mijne gewoon aan het halster vast in haar box als ze al opgezadeld is en ik ga toch nog niet rijden (bv omdat er een stortbui valt, of omdat een van de jonkies in de bak toch nog even wat meer tijd nodig heeft, of omdat ik besluit dat ik toch eerst nog wel een bakkie wil zodat ik daarna met iemand anders kan gaan rijden etc etc)

Ik vind het echt Pennytruttig om er over te vallen dat dat dier even met z'n zadel op staat hoor.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:47

Als het even kan doe ik het niet, maar ze krijgen er niets van hoor. Toen ik nog op de manege werkte begon ik ook een half uur voor de les ponies te zadelen.
Ik laat Sheril niet alleen opgezadeld staan omdat ik bang ben dat het zadel beschadigd, maar van de week heb ik ook eerst gezadeld en ben daarna haar manen gaan vlechten. Had ze maar geen paard moeten worden...