Moet ik dan misschien toch maar opgeven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Moet ik dan misschien toch maar opgeven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 09:04

heb ff een vraagje,

sommige hebben misschien wel eerder n stukje gelezen over mij&mn paard Quentin, over de "geweldige" buitenrit zondag, door een aardappelveld, over sloot gesprongen terug richting huis, half gevallen later in t bos dwars tussen de bomen door en weer allemaal steigeren,

dinsdag had ik les en het ging zoooo super!was weer helemaal blij, en vol goede moed ging ik gister dus hier thuis rijden in de bak.

Ben om 13.00 opgestapt, om 13.10, toen ging ik aandraven ging ie steigeren en hing ie met zn voorbenen over de bakrand heen, ik kreeg er geen beweging meer in!ben afgestapt en heb m gelongeerd tot ie moe was, 13.40 ik er weer op 13.45 hang ik weer over de bakrand heen, ik wilde nml weer aandraven! ik weer gelongeerd, hij viel bijna om toen ie aan longeerlijn omhoog ging hij was echt al moe! 14.15 stap ik er weer op, inmiddels had het al 2x flink geregend, maargoed ik stap op, ik stap 2 meter en nu ging ie in de stap al omhoog!heeft ie nog NOOIT gedaan vanuit de stap, is meestal als ik aandraaf of na 1 rondje draven, of ik moet hem wel zo hard aanpakken in de stap dat t mn eigen schuld is, maar hij ging weer met 4 benen op de grond staan en stond stil in de hoek van de bak, en ik kreeg hem niet uit die hoek!
wat ik ook deed hij ging alleen met zn voorbeen staan maaien of als ik echt mepte ging ie gelijk weer omhoog!gaat die sukkel weer over de bakrand(ca 1.60 meter)heenhangen maar hij was moe dus zn achterbenen beginnen te wiebelen, hij maakt een hele rare spring opzij en ik val eraf met mn hoofd op de balk van de bakrand....ik hem weer gelongeerd tot 15.00 en t regende inmiddels weer en toen ben ik er weer opgestapt en heb m laten uitstappen, dus hij heeft NIET gewerkt terwijl ik eropzat, en ik was zo moe&had hoofdpijn(mn cap ligt bij n jong paardje wat ik aan het inrijden ben) dat ik het niet meer op kon brengen om hem opnieuw aan te laten draven ik had zoiets van net ging ie in stap al steigeren nu heb ik toch nog 10 minuten uitgestapt

maar ja ik heb vanmiddag weer les, maar het gestoorde is, heel de week loopt ie de klieren in onze eigen bak, en dan heb ik les bij de club en loopt ie geweldig!en tijdens mn priveles steigert ie weleens maar dan heeft mn instructeur er n longeerzweep bij dus dan steigert ie 1x en dan is t weer over!

maar t gaat steeds n paar maanden goed, en dan doet ie weer nix dan steigeren, hij is lichamelijk gezond, voor zover ik weet maar hij is laatst nog nagekeken door dierenarts en ook zn gebit is in orde!

en als ik hem op de stal neerzet waar ik les heb, gaat het ook super!ene dag beter dan de ander, maar ik kan er mee rijden, en hang niets steeds over de bakrand heen of dat ik stilsta en m de hoek niet uitkrijg....


maar wat moet ik nou met dit paard Verward
hebben jullie nou zoiets van, na 3 jaar zou ik maar opgeven voordat het dalijk nog een keer echt fout gaat?

en heeft er iemand nog tips of een idee wat de oorzaak kan zijn?

o en op wedstrijden(M2 dressuur) steigert ie meestal niet, alleen als ik van t losrijterrein mn ring in moet, dan heeft ie de ring nog niet eerder gezien en vind ie t eng, maar dat gaat nu al veel beter!het is voornamelijk bij ons thuis in de bak dat het zo slecht gaat!

mocht er iemand zin hebben om 'n keer live te komen kijken bij mn paardje, alle hulp is welkom!

groetjes Renske

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:13

Jemig wat een verhaal zeg, ik kan je niet vertellen wat je moet doen. ik vind het wel apart dahij ergens anders minder steigert. Misschien een rare vraag, maar heeft hij in jullie eigen bak een keer iets heel engs meegemaakt ofzo??

Ik heb zelf ook een paard gehad wat ik niet aankon, ik lag er meer naast dan op en op een gegeven moment wilde niemand op stal hem meer rijden. Dat paard heb ik toen weggedaan, het blijft tenslotte een hobby en doorgaan met een paard waar je doodsbang voor bent en zeker van weet dat het een keer echt verkeerd afloopt is gekkenwerk.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:13

Ik weet niet waar Hogeloon ligt, maar ik wil het inderdaad wel eens zien. Ik geloof je wel hoor Haha! Maar ben benieuwd. Hoe straf je hem af. Heeft ie geen last van zijn rug? Of wil ie thuis gewoon niet werken. Ik weet het niet. Ik denk dat je er eens een prof bij moet halen om er naar te kijken.

Succes.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 09:23

Hoogeloon ligt tussen eindhoven&eersel, dus in zuid/zuid-oost brabant

Ik weet wel een beetje waarom hij thuis zo vervelend is, toen ik hem net had toen was ik aan destiny gewend, die is heel braaf, Quentin is heel dominant, hij heeft toen een paar keer zn zin gekregen, hij wilde de stal niet in, stal niet uit, wei niet in, wei niet uit enz op een gegeven moment ging hij aan't halstertouw omhoog, dat had ik niet aan zien komen en toen liep ie los door de tuin, en sindsdien steigert hij, maar alleen met rijden, niet in de omgang.
Ook kan ik hem thuis in de bak gewoon longeren aan't halster, zelfs zonder zweep, dan loopt hij gewoon heel netjes en loopt lekker door!het is alleen met het rijden, zodra ik aandraaf gaat het fout!
normaal als hij omhoog wilde gaan schopte ik hem en mepte ik met de zweep op zn kont, dus zodat hij bleef lopen ipv omhoog ging, maar als ik nu voel dat hij omhoog wil gaan kan ik schoppen en slaan wat ik wil maar hij stopt gewoon en gaat omhoog! als ik sla terwijl hij op zn achterbenen staat, dan wordt ie pissig en dreigt met omvallen, dat is 2x gebeurt dus als hij nu op zn achterbenen staat durf ik weinig te doen, en ja dat heeft hij natuurlijk meteen door...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:36

Ik denk dat je er verstandig aan doet om idd hier hulp bij te zoeken. Dit is niet iets waar je langer zelf mee moet blijven klooien. Jij wordt boos en angstig van je eigen paard en blijkbaar zitten jullie nu in een visueel cirkeltje. Als je niet op past kom je daar niet meer uit.

Kan jouw instructeur niet bij jou thuis les komen geven? Als ik het zo lees heeft jouw paard idd een groot dominantieprobleem die binnen zeer korte tijd de kop ingedrukt moet worden anders gebeuren er echt een keer ongelukken.

Wellicht kan je hem eens door een type als Emiel Voest o.i.d onder handen laten nemen.

Ik zou er echt niet te lang mee doorgaan hoor. Echte bruikbare tips heb ik dus nu niet voor je, helaas, maar pas goed op jezelf hoor!!
Succes!

Op zoek naar de zon!!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:46

Hoogeloon ligt dicht bij mij in de buurt.

Maar je moet wel volhouden hoor.
Heeft ie vroeger iets meegemaakt? hangt er bij de bak iets engs?.
Het is wel hartstikke vervelend dat dit gebeurd.
Ik hoor het nog wel.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:51

Ik ga met Dimple mee... Iwaldo heeft ook een tijd gesteigerd en daar was de clue om hem meteen naar voren te schoppen zodra ie iets deed wat op steigeren leek.. Als ik zo hoor dat ie vanuit draf of galop gaat steiegeren dan zou ie eerst op de rem moeten gaan en dat moet je dus voorkomen.
Verder zou ik maar heel snel eens eventjes je cap ophalen want die heb je blijkbaar toch wel nodig..

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 09:59

ik ga dalijk t jonge paardje rijden, en neem mn cap daarna mee naar huis!heb vanmiddag les, en spreek mn volgende les bij mij thuis af, doet mn instructeur in principe niet(waarom in n natte buitenbak staan als hij zelf n binnenbak heeft)maar hij wil me graag helpen, en als hij lesgeeft gaat het ook super!
heb bij hem op stal 2 maanden met Quentin gereden, en zodra hij omhoog wilde gaan schopte ik hem naar voren, ging hij n paar rondjes in volle galop door de bak, en dan pakte ik hem rustig terug en ging dat 3 of 4 x goed dan was het over!maar nu is het al vanuit de stap zo en zodra ik aandraaf, zodra ik van hem vraag om voorwaarts te gaan gaat hij omhoog, dan helpen mn sporen&zweep niet meer! zo erg als nu is t eigenlijk nog niet geweest! ja 2 jaar geleden maar daarna is t nooit zo erg geweest als nu.

sunshine, bladel is inderdaad heel dichtbij, ik heb les bij Ton Wouters in Bladel.
In de bak heeft hij nog nooit iets engs meegemaakt, ja ik ben daar regelmatig boos hem hem als ie steigert maar dat was ik ook in de bak bij ton en daar loopt ie nu wel heel goed!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Re: Moet ik dan misschien toch maar opgeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:22

Renske20 schreef:
..maar ja ik heb vanmiddag weer les, maar het gestoorde is, heel de week loopt ie de klieren in onze eigen bak, en dan heb ik les bij de club en loopt ie geweldig!en tijdens mn priveles steigert ie weleens maar dan heeft mn instructeur er n longeerzweep bij dus dan steigert ie 1x en dan is t weer over!


Misschien een optie om een stalgenoot te vragen om met longeerzweep in de bak te komen staan?

Ook zou ik er een fysiotherapeut naar laten kijken, kan best zijn dat ´ie last van spieren / wervels heeft, waardoor hij het op deze manier probeert te ontlasten.

Zou het verder ook niet weten hoor, maar buiten het plezier wat je er wel in moet blijven houden, moet het bovenal veilig blijven!!

Veel succes!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:53

Het enige verschil lijkt inderdaad dat jouw instructeur met een longeerzweep in de bak staat. Moeilijk hoor, want op wedstrijd is dat toch ook niet zo? Kun je nog wat meer vertellen over plaatsen waar hij het niet doet? Als je buitenrijdt bijvoorbeeld?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:58

Hij weet nu wel dat je afstapt en doet het daarom nu misschien ook in stap.
Niet dat ik je ongelijk geef dat je afstapt hoor Lachen

Ik geef eerlijk toe dat als ik een paard zou hebben dat ik er na 3 jaar nog niet doorheen zou hebben, dat ik hem zou verkopen.
Het moet namelijk wel hobbie blijven.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:55

Ik ga mee met Kawa.
Het is misschien tijdelijk een optie om iemand in de bak te hebben staan met een zweep. Maar er zijn misschien genoeg mensen die je daar mee willen helpen, maar eerlijk gezegd zou ik daar niet op zitten te wachten aangezien niet iedereen het ziet aankomen en je soms dus meer schade aanricht dan dat het goed doet.

Het idee van Nikita van een fysio is een goede optie. Je kan dan iig zeggen dat je er alles aan hebt gedaan.

Ben je zelf wat angstig of onderdanig?? Hij zal die truukjes toch ergens vandaan moeten halen.
Een voortdurende stijd met je paard lijkt me verre van leuk, denk dus goed na over wat je wilt.
Succes!!!

Op zoek naar de zon!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 14:25

Manon 2 schreef:
Het enige verschil lijkt inderdaad dat jouw instructeur met een longeerzweep in de bak staat. Moeilijk hoor, want op wedstrijd is dat toch ook niet zo? Kun je nog wat meer vertellen over plaatsen waar hij het niet doet? Als je buitenrijdt bijvoorbeeld?


hij steigert buiten ook... Verdrietig dan vind ie alles 'eng' en gaat ie op alle mogelijke manieren proberen om terug naar huis te gaan!soms zelfs als ik met andere paarden buitenrij, dan vergeet hij die paarden en rent terug naar huis, paard is een kuddedier, maar hij weet dat zelf geloof ik niet zo goed!

verder kan ik hem overal rijden, in iedere bak of manege enz sinds dit jaar kan ik hem ook goed op het oefenterrein rijden, dat is een groot open terrein ca 800 meter hier vandaan, hebben we 3 bakken, afgezet met bordjes, dus geen bakrand, andere jaren was ik na 10 mij alweer thuis...nu kan ik hem daar echt goed aan t werk zetten!

het is alleen zo extreem in onze eigen bak, ik dacht ook al dat ie ergens last van had, van zn rug ofzo, maar ja waarom loopt hij dan tijdens mn lessen zo supergoed, lekker los door zn lijf, heel soepel en goed aan het been?als ie pijn heeft zou hij dat altijd moeten hebben en niet alleen thuis in de bak!

heb vorig jaar mn moeder in de bak gezet met n zweep en toen ik hem er eenmaal doorheen had ging het goed, probleem is dat mn moeder bang is, en die durft niet goed te slaan en als je hem half raakt en zelf twijfelt wordt ie alleen maar pissig ipv dat het helpt!en mn vriend weet nix vanpaarden maar die zou mn paard t liefst doormidde slaan die vind het echt een rotknol, maar die heeft niet altijd in de gaten dat de zweep achter n steigerend paard moet en dus niet bij zn hoofd omdat ie dan achterover kan klappen...

maar spreek mn les volgende week hier thuis af, en tot die tijd kijk ik wel hoe het gaat, blijft t zo gevaarlijk dan wordt het n weekje longeren, en alleen rijden bij de club

heb wel zondag een wedstrijd...wil dus wel kunnen oefenen!

en t leuke is er opzich wel vanaf van t rijden met Quentin, maar als t dan een keertje goed gaat dan ben ik meteen alle ellende vergeten en is het echt een superpaard!

ik ben naar hem toe niet onderdanig en ook niet bang, dan was ik 3 jaar geleden al gestopt denk ik!
maar alleen op t moment dat hij echt rechtomhoog staat doe ik nix meer, omdat ik 2x ben omgevallen met hem

en ja dat afstappen en dan longeren tot ie moe is, dat hielp vorig jaar heel goed, nu helaas dus niet meer..... Huilen

maar ja ik wacht ff af wat mn instucteur zegt vanmiddag, die is heel eerlijk als hij denkt dat het echt niet meer gaat dan zegt hij heel simpel dat ik hem beter kan verkopen, heeft ie nml ook tegen n ander meisje gezegd dat niet met haar paard overweg kan en die afspraak hebben mn ouders met hem gemaakt, is het echt hopeloos dan zoekt hij n nieuwe eigenaar voor mn paard die er wel mee overweg kan

maar ik laat nog weten hoe mn les is gegaan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:22

Hm, het probleem lijkt daarbij ook nog te zijn dat het paard niet bang is te vallen. Hij wil er alles voor doen om maar niks te hoeven doen....... Dat is heeeeel lastig. Paarden die dat doen kun je dus als het waren omtrekken tegen de vlakte en vaak doen ze het daarna nooit meer.....maar dat zal bij deze niet echt helpen, hoewel het wel hard klinkt.
Ik zou het nog geen maand uithouden met zo'n paard, ik heb het niet op steigerende paarden....
Misschien eens iemand zoeken die hem thuis bij jou kan rijden en dus ECHT niet bang is zijn nek te breken........?????

Alvast succes maar het feit dat je al bent omgevallen en dat ie het nog doet......dat baart me grote zorgen......
Ik heb het nooit gezien dus ik kan niet zeggen of je wel of niet moet doorgaan.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:14

Renske20 schreef:
(waarom in n natte buitenbak staan als hij zelf n binnenbak heeft)


Alle dingen kunnen helpen, dus zal ik ook eens even iets proberen te vinden.
Je zei dat hij buiten steigert. Thuis rijd je in een buitenbak, maar in de les in een binnenbak. Op wedstrijd weet ik niet of het ook een binnenbak is?
Want met het inrijden durfde hij ook weleens steigeren, en dat is dan misschien weer buiten?
Maar daar buiten steigert hij misschien minder omdat hij veel afleiding heeft.
Misschien is hij jullie bak wel kotsbeu Knipoog.

En voor de rest heb je denk ik al wel van de rest gehoord.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:29

mijn paard doet het ook,alleen bij hem komt het vlagen en op vreemd terein is super mak.als hij zo begint te te doen ga ik rijden met een springzweepje(meestal snap hij dan wel weer dat ie normaal moet doen),maar soms vergeet ie het ff,het klinkt heel cru ,maar op het moment dat ie omhoog gaat geef je hem een ram voor zijn harses,niet te zuinig.als je dit zelf niet durft moet je het aan iemand anders vragen.bij die van mij heeft het wel gewerkt.hij weet gewoon dat als je alleen bent dat hij niet op z'n sodemieter krijgt.anderes moet je een keer thuis lessen.
veel suc6 er mee

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 13:18

heb gister les gehad, en 'gelukkig' ging hij meteen toen ik aandraafde weer steigeren! ik had mn instructeur al verteld dat ie thuis zo vervelend deed, dus hij had al n zweep in zn hand, ik moest naast mn instructeur aandraven, en mn paard ging omhoog en draaide meteen naar de bakrand, en mn instructeur stond dus ineens achter zn kont ipv naast zn lijf, en kon er dus heeeeel goed bij om hem n flinke mep te geven met de zweep, en dat deed ie dus ook! en toen rende Quentin ff weg en ik moest meteen terug naar stap en op dezelfde plaats aandraven, en toen gin het wel goed, maar na n paar rondjes maakte ik n volte en ineens draait ie voor de bakrond om en gaat weer omhoog, toen stond instructeur een stukje verder van me af dus die kon er met zijn zweep niet bij dus heb ik m zelf ff 'bewerkt' met mn zweep en heeft ie een minuut of 5 moeten rondrennen door de bak en toen ben ik rustig teruggegaan naar de draf en ik heb daarna super gereden!hij liep helemaal lekker ontspannen en alles wat ik van hem vroeg dat deed hij ook!

instucteur denkt dat hij last van n spier heeft in t begin met t rijden, hij is vaak wat stijf als ik er net op zit, ook al staat ie de hele dag in de wei. toen hij daar op stap stond kwam ie 2x per dag een uur in de stapmolen en was ie veel minder stijf.

Zodra ik dus in de stap hem aan de teugel laat lopen of vwnw dan moet hij met aandraven zn achterhand er al wat meer onder hebben, en dan zou hij 'iets' kunnen voelen in zn rug, waardoor hij dus niet wil draven, dat verklaart waarom hij het op de manege niet doet, heb nu sinds 2 weken weer les met de club, en dat is dus weer nieuw, en er zijn andere paarden bij dus heeft ie afleiding, thuis is ie sowieso al wat vervelender, en als hij dan ook maar iets voelt staakt hij gelijk. en in de les doet hij het dus ook, want de bak waar ik dan altijd rij ja die kent ie inmiddels ook wel dus dat is nix nieuws voor hem.

maar na het rijden heeft hij naar zn rug&hals gekeken en alle spieren waren lekker los en hij is nergens gevoelig op zn rug, dus instructeur denkt dat het gewoon wat stijf is, en dat voelt hij dus een beetje als hij aan moet draven en omdat hij echt heel lui is aangelegd(is echt ongeveer bang om moe te worden, hij zal ook nooit bokken of wegrennen, daarwordt ie moe van hij gaat juist sitlstaan!) dus hij heeft weinig zin om te moeten werken, en hij voelt op dat moment iets in zn rug ja dan staakt hij.

ik moet hem voor ik ga rijden longeren en bijzetten zodat hij dus al aangespannen moet aandraven aan de longeerlijn, dan na een kwartiertje moet ik erop gaan, iemand met zweep in de bak zetten en dan gewoon n halfuurtje rijden en het niet te moeilijk maken voor hem, zodat hij ook weer wat vertrouwen heeft in het thuis rijden in de bak.

mocht hij dan na n paar dagen rijden toch blijven steigeren, dan moet ik met losse teugel hem laten aandraven(hoeft ie zn rug niet zo te gebruiken) en dan eerst n paar rondjes met de lange teugel ronddraven en hem dan pas oppakken enaan het werk zetten.

en volgende week heb ik hier thuis les!

en moet dus vandaag&morgen hier zelf zien te rijden, zondag heb ik wedstrijd en maandag is dan dus n rustdagje of alleen longeren en dinsdag heb ik weer les bij de club, dan woensdag zelf rijden en donderdag weer les.

maar zolang hij dus 100% goed loopt en ook bij de club niet steigert, lijkt het me sterk dat hij echt zo'n pijn heeft dat ie niet wil/kan lopen, t is ook voor een deel vervelen, hij heeft inmiddels wel door dat ie thuis de baas over mij is...en mn instructeur gelooft er nogsteeds in dat ik het er uit krijg!die is heel eerlijk en heeft met mn ouders een afspraak gemaakt(ouders hebben n hekel aan Quentin)dat als hij denkt dathet mij niet zal lukken of dat het echt te gevaarlijk wordt, dan zoekt hij iemand die Quentin wil kopen en zoekt dan voor mij een makkelijker te rijden paard.

maargoed ik blijf dus volhouden en als ik twijfel over zn rug laat ik een kraker komen maar ja denk dat het ook voor een deel gewoon vervelen is, proberen onder het werk uit te komen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 13:20

was nog ff vergeten te zeggen dat ie op vreemd terrein altijd heel braaf is, niet steigert enz, alleen is dan vaak zelfs bang en durft ie nergens langs te lopen....maar dat staken zoals ie thuis doet dat doet ie niet op vreemd terrein

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:21

Hoi! heb je problemen gelezen en hoop en denk dat de aanpak die je met je instructeur hebt verzonnen best zal gaan werken!!!!!
Succes, zag foto's op je site: mooi paard! veel plezier en veel veilige ritten toegewenst!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:10

WAar ligt Hoogeloon? Ik wil het wel eens zien! WAt een paasei he! Dit zou ik dus echt erg hardhandig afleren!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:24

hoi!

Klinkt inderdaad als een echte klier!
Kan je geen hulp zoeken bij iemand die meer over de psychologie weet van paarden.
Ik wil wel mn hulp aanbieden maar kan niet garanderen dat het lukt.
Ik heb eens gehoord van een manier waarmee je paarden kan afleren om te stijgeren.Het komt er op neer dat je het paard leert dat als hij stijgerd, hij zijn weke delen blootgeeft.Alleen doe je dat niet echt 123.(als je meer wilt weten pb maar)

Groetjes en heel veel succes!!
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:34

heb je paard gezien op je site , wat voor afstamming heeft hij?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:44

k voel net hetzelfde steef
*rotknol grrrrrrrrrrr!!!* zou je toch echt wat doen he

maaaaaar als ie der zelf niks aan kan doen, dan ja gebruik ik al sneller m'n gezond verstand Haha!
veel succes de komende week, laat ons weten he!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:47

ze ziet er idd prachtig uit hoor! (ging ook even net foto's kijken)
maar kan me heel goed voorstellen dat je het kríjt als zo'n reus de lucht in gaat Lachen

Enya - Daya :-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 23:59

hoi!! thanx voor alle reacties!heb vandaag thuis gereden heb gelongeerd met bijzet en ben toen erop gaan zitten en wat gestapt, hij was veel soepeler dan anders in t begin!duslongeren heeft alvast geholpen dat ie vanaf t begin al meteen beter loopt. ik heb n vriend met lange zweep in de bak gezet voor t geval t fout ging, en wat denk je, nix aan de hand! hij liep superbraaf lekker aan mn been en heel soepel, en gewoon door de modder!waar ie normaal dus echt niet in wil lopen!maar ja nu nog zover zien te komen dat ik helemaal alleen kan rijden! en of dat zo snel gaat lukken?ach ik ben al zover dat laatst beetje krijg ik ook wel voor elkaar, hoop ik!

steef hoogeloon ligt tussen eindhoven en eersel in zuid/zuid-oost brabant, mocht ie zo bezig blijven dan ben je heel erg welkom!ben zelf nml woensdag behoorlijk geschrokken dat ie omviel dat ik dus donderdag toen ie omhoog ging nix deed, instructeur mepte hem, en daarna ging ie nog 1x omhoog en toen durfde ik wel weer!en heb ik m ff met zweep bewerkt...

Quentin is een BWP-er en zn vader is Jewel's Magic Owl en de VV is Oula Owl
zn moeder is Nanja en de VM is Eclatant en ze zeggen dat hij in die combinatie dat karakter doorgeeft....hoorde ik toen ik hem 2jaar had...weet ook niet of dat echt zo is, maar iemand sprak me aan over welk paard ik had enz en toen zei hij pas maar op want die combinatie levert slechte karakters op ofziets vaags of hij had het over Etretat das de V.MV(ff volledig gezegd:Etretat is vader van Anabel en Anabel is de moeder van Oula Owl)

Jenna, dat van zn gevoelige delen blootgeven heb ik ook eens gehoord, maar hij heeft als ie aan de longeerlijn steigerde de zweep al vaak over zn buik gehad, dan gooit ie zich om en begint te rennen om daarna weer te steigeren...en heeft ook regelmatig n voet onder zn buik gehad....maar weet niet of je dat bedoelde met gevoelige delen laten zien als ie steigert?

hij is nu wel zielig vond ons mam...want hij had een kapotte striem...of ja er is een stukje van 3 cm waar een korstje zit...is nog van de les van gister, maar ja eigen schuld!en vandaag was ie lief dus heb geen zweepje nodig gehad vandaag!!

was weer n heel verhaal maar ja dan ben ik t weer kwijt en slaap ik weer goed vannacht haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lkaw, MaxEnHenkie, The_Cat en 72 bezoekers