Wie weet dit nog: Paard bijt meisje dood!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Wie weet dit nog: Paard bijt meisje dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 18:06

Ik zat met een collega te praten over rotweillers, en dat ze vaak worden gezien als agrassieve honden, en toen vertelde haar man dat er een keer in Nieuwveen een paard een meisje dood had gebeten.
Ze wisten niet zeker of het paard het had gedaan, omdat hij wel bloed aan z'n neus had (vast gesnuffeld), maar ze niks in z'n mond konden vinden.
Wie kent zich dit nog herinneren, en wei weet er meer van?
Het is als iets van 3 of 4 jaar geleden toch??

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:28

Ging het toen niet om een bonte hengst??
Dat verhaal kan ik me nog wel herinneren. Alleen waar dat was en wanneer weet ik niet meer..

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 18:34

Het enigste wat ik me nog kan herinneren, en wat mijn collega ook zei, is dat ze in d'r nek was gebeten.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:36


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 18:49

Yep, das 'm Thanks!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:49


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:13

Jaa klopt... Hele tijd geleden. Best eng.. is er eigenlijk uitgekomen of het echt door het paard gedaan was?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:30

gebeurt helaas wel vaker dit soort dingen, daarom WEES ALTIJD ALLERT dames, vertrouw een (sowizo een vreemd) paard nooit. Ken nog wel wat van die verhalen. toen ik op een stal werkte was er ook een paard die we af hebben laten maken omdat hij zo gek tussen zijn oren was dat ie gewoon gevaarlijk was. Nadine Capellman had vroeger een hengst Mylord en die was ook zo gek als een deur levensgevaarlijk dier.

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:55

Pinky_girl schreef:
Jaa klopt... Hele tijd geleden. Best eng.. is er eigenlijk uitgekomen of het echt door het paard gedaan was?


Ik dacht dat het ondertussen wel algemeen bekend was dat het paard niks op z'n geweten heeft.
Dat een paard gevaarlijk is voor de mens ligt in 99% van de gevallen aan diezelfde mens. Vrijwel altijd is dit soort gedrag terug te voeren op opvoeding en wederzijds respect. Let wel: ik zeg hiermee niet dat dergelijke paarden door watjes zijn opgevoed, het omgekeerde komt minstens zo vaak voor, zo hard aangepakt dat het vertrouwen in de mens ver onder het nul-punt is gedaald.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:59

Ikke, het verhaal steekt om de zoveel tijd de kop weer op, daar zal niemand iets aan kunnen doen. Het verhaal in de telegraaf doet als een lopend vuurtje de ronde en de rectificatie heeft niemand gelezen.

Een typisch voorbeeld dat een verhaal sneller de wereld in is dan uit...

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:18

Cassidy schreef:
Ikke, het verhaal steekt om de zoveel tijd de kop weer op, daar zal niemand iets aan kunnen doen. Het verhaal in de telegraaf doet als een lopend vuurtje de ronde en de rectificatie heeft niemand gelezen.

Een typisch voorbeeld dat een verhaal sneller de wereld in is dan uit...


Ik ben bang dat je gelijk hebt. Het niet een op zichzelf staand iets, het komt op meer plaatsen voor. En toch zal ik het elke ker weer recht blijven zetten, ik ga net zo stug door als de telegraaf (die verdient geen hoofdletter }> )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:19

Daarom heeft hij er bij mij ook geen... Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 08:55

Bij mij ook niet....

Het is inderdaad later bekend gemaakt dat het paard de eigenaresse niet doodgebeten had, maar dat zij er waarschijnlijk afgevallen was en met haar hoofd op iets hards was gevallen waardoor zij opslag dood was. Ik weet verder de details niet meer, maar haar echtgenoot had een duidelijke verklaring voor haar dood en dat paard had daar geen aandeel in. Tenminste niet met betrekking tot doodbijten.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:09

Het is nu een jaar of 6 geleden, hier in de buurt gebeurd.
Het paard zou afgemaakt worden, maar leeft voor zover ik begrepen had nog wel. Ik heb overigens ook nog wel andere verklaringen voor haar dood gehoord.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:50

het zijn inderdaad spook verhalen. DAt is binnen de westerngelederen bevestigd. Jetalito Jetset heeft waarschijnlijk zijn eigenaresse Clarissa niet doodgebeten, hooguit aan haar geroken. Ze schijnt gevallen te zijn toen een helicopter over kwam vliegen.

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:21

Die hengst, Jetalito Jet Set is later weer verkocht door haar vriend. Hij had een advertentie in Bit geplaatst. Later heeft hij z'n verhaal gedaan in Bit, het beweert dat het paard z'n vriendin niet dood gebeten heeft, maar dat zij samen een ongeluk gehad hebben waarbij toevallig het paard bloed om z'n mond gekregen heeft. Volgens hem is het verhaal in de Telegraaf niet volledig juist.
Het stond in een bit uit 1997 dacht ik. Dus eerst de advertentie waarin Jetalito weer te koop werd aangeboden en later dus de brief van haar vriend.
Ik heb het krantenartikel uit de telegraaf denk ik ook wel, dat gaat over dat verontruste lezers van Bit de telegraaf hebben ingeschakeld omdat iemand de 'horrorhengst' weer te koop aanbiedt.
Kortom een overtrokken verhaal.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:06

Het paard had het inderdaad niet gedaan. Zoals ik het gehoord heb was hij geschrokken van laag overvliegende helicopters waarna de amazone er af viel met haar nek op de bakrand. Als je Jetelito ooit gezien hebt weet je dat je op zo'n witte neus rood enorm op valt en veel paarden gaan naar een afgevallen ruiter terug om te kijken 'wat er gebeurd is' dus dat verklaard het bloed op zijn neus. Kortom, allemaal spook verhalen dat hij haar gebeten zou hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:46

En Jetalito Jet Set leeft nog steeds en wordt gebruikt als dekhengst op een Paintranch op Texel...

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:00

Idd, de hengst was onschuldig. was ze niet op een steen gevallen ipv een bakrand? Ze was geloof ik ook in de bak gevonden toch? iig ik kan het preciese verhaal me niet meer herinneren. kan het wel zo opzoeken- heb de Bit waarschijnlijk nog boven liggen. Weet iig zeker dat het paard onschuldig was.

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:48

volgens mij heb ik het krantenbericht nog ergens liggen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:00

Dan zou ik het inlijsten als ik jouw was.... Frusty