waar zijn jullie geweest op ponykamp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

waar zijn jullie geweest op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 12:58

Waar zijn jullie geweest op ponykamp?Ik ben 1 x op ponykamp geweest in Drenthe bij manege de Brinkhof.Het was daar heel leuk.We gingen elke dag rijden dressuur en een keer springen en de laatste dag gingen we een bosrit maken.Is er iemand die die manege kent,wil die dan mij een prive berichtje sturen?Ik ga volgende zomer weer op ponykamp,en ik ben aan het zoeken naar een leuke manege die ponykampen geeft uit penny's.Weten jullie nog leuke ponykampen?Als je manege de treekhoeve kent,zou ik het heel leuk vinden als je me een prive berichtje stuurt omdat ik graag meer over die manege wil weten.

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 13:00

sorry dat ik het bij verslag van de dag heb gezet,maar bij ons was opeens vraag-maar-raak er niet meer.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:10

Vraag-Maar-Raak is verhuisd, een stukje naar onder.
Ik ben zelf een aantal jaar geleden 3x naar ponykamp Noordeinde geweest. Dat vond ik erg leuk. We gingen elke dag buitenrijden in een prachtige omgeving, 5 à 6 uur.
Het is er erg gezellig. Ze hebben er allerlei pony's; welshhjes, dravers, draverxijslander, volbloedjes, en de laatste jaren komen er steeds meer Tinkers.

kristel_kris
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:12

het eerste jaar zijn iris en ik naar stal t'reelear geweest. we maakten een trektocht van 3 dagen en de rest buiten ritten enz. dit jaar zijn we op rosworld geweest en hebben we een week lang western gereden en op de laatste dag gezwommen met de paarde. was echt gaaf!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:42

Ik ben een keer bij Jan Dolfing geweest in Vries, was wel leuk, maar wat echt een aanrader is, is in Terschelling. De barrage heette die manege geloof ik. We hebben daar vanalles gedaan, zelfs met de paarden gesprongen! Helaas waren de paarden toen niet zo heel erg leuk.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:53

Ik ben een keer met ponykamp geweest met onze eigen manege (gaan elk jaar) dus op mijn 'eigen' pony (Bassie dus, de pony waar ik bijna altijd de les mee rij)
Dat was in Garderen, best leuk was dat, wel een hele verhuizing, alle pony's en paarden mee enzo. Wel heel erg leuk ook voor de beestjes, want die mogen dan lekker in het land en scheuren in de bossen hihi.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:55

Ik heb het maar eventjes verplaatst naar VMR vindt Jura vast niet erg. Knipoog

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:57

In mijn jongere jaren (heel lang geleden dus Haha! ) ben ik op
ponykamp geweest in Havelte bij het Peerdespul.
Het was een erg leuk kamp in een hele leuke boerderij.
Alleen het slaapgedeelte was niet best, met oude stapelbedden
die bijna uit elkaar vielen en een gat in het raam zodat het
ontzettend tocht.
Ik was helemaal alleen want ik had het kamp gewonnen met
een tekenwedstrijd. Er was ook een groep van 12 meiden uit
Den Haag, stik verwend en nog een grote bek ook.
Dat was ook de reden dat ik het kamp minder leuk vond want
ze deden er alles aan om me weg te pesten.
Had ik toen maar zo'n grote mond als nu *zucht*

Maar de paardjes waren erg leuk en het is een onwijs mooie
omgeving om te rijden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:05

Ook ik ben in Drenthe op ruiterkamp geweest. In 1985 was dat, bij de Nolder Hoefslag in Linde, vlak bij Zuidwolde. Het was daar heel klein, maar erg gezellig met vijf paarden en vijf pony's, en nog twee Fjorden voor de huifkar. Veel buitengereden, veel spelletjes gedaan, met de huifkar weg, een toiletteerwedstrijd en een rampzalige verdwaaldropping in de regen. De eigenaar van het spul was een wat oudere man, en de leiding bestond uit een leuk stel uit Rotterdam (Jolanda en Ruud, als ik het me goed herinner) die daar ieder jaar een paar weken kwamen om ruiterkampen te leiden.

Ik ben er een paar jaar geleden (1995?) nog eens geweest toen ik er voor mijn werk toevallig langskwam. De eigenaar van toen was er nog steeds en hij kon zich mijn gezicht nog herinneren (ja, zo kleinschalig was het!). Er waren volgens mij toen nog drie paarden over van de hele kudde van destijds, en die werden af en toe bereden door mensen uit de buurt. Ruiterkampen deden ze niet meer.

Het heet nu Paardensportcentrum Nolder Hoefslag, vond ik op internet, dus het bestaat nog. Vast nieuw leven ingeblazen. Als ik binnenkort weer eens in Drenthe ben, dan ga ik er wel weer een keer langs. Ben toch benieuwd hoe het er nu bij staat.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:04

OP manege gasselte met mijn eigen pony

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:08

maaike van de vis schreef:
Vraag-Maar-Raak is verhuisd, een stukje naar onder.
Ik ben zelf een aantal jaar geleden 3x naar ponykamp Noordeinde geweest. Dat vond ik erg leuk. We gingen elke dag buitenrijden in een prachtige omgeving, 5 à 6 uur.
Het is er erg gezellig. Ze hebben er allerlei pony's; welshhjes, dravers, draverxijslander, volbloedjes, en de laatste jaren komen er steeds meer Tinkers.


Hier ben ik ook zo´n jaar of 4 geleden 2 keer achter elkaar geweest! Vond het er erg gezellig!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:10

Ik ben een keer of 5 op de manege waar ik toen reed mee op ponykamp geweest.
Vind mezelf er nu iets te oud voor Lachen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:12

Ik ben wel eens op ponykamp geweest bij Het Lamoen, met heel veel fjorden en merensen Lachen Verder bij manege de Eik (Holten) en manege Smit Pesse. Ook ben ik ponykampen geweest bij de maneges waar ik toen reed. Dit jaar gaan we misschien naar 't Raeler, om een trektocht te maken.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:26

Ik ben in 199 geloof ik, bij Faras in Oosterwolde in Drente geweest. het rijden was daar op zich wel leuk, de lessen waren goed. Maar buiten de lessen om deden we noks, Het slaap gedeelte wads erg slecht en de buitenritten waren erg gevaarlijk (lees: crossen op modderige sloingerpaadjes) Nu is het overgenomen en is het erg mooi het heet nu The Silver Ranch en heeft ook een erg mooie site op het internet
In 2000 ben ik naar de BUrght geweest in 2001 ook, in 2000 was het erg leuk, vooral de ijslanders op de buirtenritten. In 2001 hadden we geen leuke groep en erg chago leiding, het was toen ook een stuk minder leuk. De lessen zijn er wel erg leuk en goed. En je wordt ook de hele dag (verplicht!) bezsig gehouden, je verveelt je dus bijna niet, daar heb je geen tijd voor. in 2001 hadden we wel wat meer vrije tijd en gingen we wat minder met de pony's doen omdat die er een beetje genoeg van hadden, we waren toen namelijk een van de laatsdte weken.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:11

ik ben een keer in loon op zand op ponykamp geweest (manege van loon)
is echt heel erg leuk, vooral als je van haflingers en fjorden houdt
elke dag ga je 2 uur buitenrijden en krijg je 1 uur les en word er 's avonds ook nog iets leuks georganiseerd

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:56

Ik ben afgelopen jaar bij Stal Sintels geweest en dat was echt SUPER!!!!! Ontzettend leuk was dat en ook super leuke pony's. Helaas kon ik mn eigen pony niet mee nemen ivm veulen maar volgend jaar ga ik weer en dan neem ik Camilla wel mee! T was echt superrr!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:17

Ik ben geloof ik 3 of 4 keer naar Hoeve La Marotte geweest! Heel erg leuk, voor de wat jongere kinderen.
Ik ben ook een keer naar Peerdespul geweest, dat vond ik wel leuk, maar ik ga er niet nog een keer heen. Daar staan alleen maar ijslanders.

Laatste zomer ben ik nara mijn eigen manege op ponykamp geweest. Dat was helemaal super en geweldig op mijn 'eigen' pony Julia! Maar daar ga ik volgend jaar niet meer heen, want Julia is weg en ik ben een beetje te oud, vind ik.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:37

ik heb dit jaar ponykampen begeleid bij het lamoen in markelo. was supergezellig! foto's en verslag staat wel ergens op bokt

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:54

ik ben 3 x op ponykamp geweest...de eerste keer met manege waalzicht in drenthe in buinen 'les cheveux'....de tweede keer ook naar 'les cheveux' maar dan met mijn oude verzorgpony samen met een vriendin haar eigen pony..en de derde keer met een vriendin naar manege de boschhoeve in Soerendonk...de caravan neer gezet en lekker je eigen gang gaan!!


groetjes daniella

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 16:04

Ik ben 1× op ponykamp geweest, in Loon op Zand, was best wel leuk, al was ik toen die week niet helemaal lekker, dus heb er iets minder van genoten, maar toch naar mijn zin gehad..!
We gingen iedere dag wel naar buiten, ook kregen we les, voltige gedaan, mennen was allemaal heel leuk..
Ze hebben daar vooral veel fjorden en haflingers voor de 'kleinere' kinderen (tot jaar of 14) en paarden, ehh, ik heb geen flauw idee Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:30

Nathalie schreef:
Ik ben afgelopen jaar bij Stal Sintels geweest en dat was echt SUPER!!!!! Ontzettend leuk was dat en ook super leuke pony's. Helaas kon ik mn eigen pony niet mee nemen ivm veulen maar volgend jaar ga ik weer en dan neem ik Camilla wel mee! T was echt superrr!


daar hou ik je aan Nath! Knipoog

Ach ja, ik kan wel veel zeggen, maar dat moet je maar aan Nath vragen Haha!, die kan genoeg vertellen over hoe het was bij ons Haha!

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 12:27

kent iemand van jullie ook manege 'De Brinkhof'?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:53

Jep, is hier vlak in de buurt!
Heb je les gehad van Trea zelf?

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:55

Annetje schreef:
Ik ben in 199 geloof ik, bij Faras in Oosterwolde in Drente geweest.


Hoe oud ben jij dan??? Knipoog

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:02

Ik ben 2 jaar naar Erve Meenderinkboer in Markelo geweest. Ik geloof in '98 en '99.