Joepie! eindelijk de letter S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Joepie! eindelijk de letter S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 16:42

Eindelijk hier is 'ie dan: de ponyhengst waar ik enkelspan mee rijd
Sparkling Boy Welshcob sectie D 1.53 m
Geboren 13 mei 1998, stekelharig zwart, vier witte pootjes.
Vader: Navestock Dafydd uit Nebo Prince x Ceredigion Tywysog
Moeder: Newydd Sparky Lady uit Trefeas Spark x Cathedine Victor.

Ik heb hem zelf beleerd in het tuig en breng hem uit op samengestelde
menwedstrijden.
Karakter: Super
De afstammelingen die ik gezien heb hebben maat, goede gangen en zijn prettig in omgang.
Zondag ga ik weer rijden en zal dan wat foto's nemen.
Oh ja, hij staat ter dekking bij Jos Elskamp te Putten.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:48

Wij hebben een merrie gehad uit de Cathedine Stam. Dit was Ty'reos Aggie Gwyn en haar grootmoeder was Cathedine Aggie Gwyn. Leuk trouwens ALbert dat je je nu ook aangemeld hebt.

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 16:54

Ik moest wel; ik mocht niet meer onder Lia's naam ( Ilindra ) bokken Haha!

voorn
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:54

Sportman, zit in beel oudere spring/sportpaarden waaronder naturel

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:06

Das grappig, Albert Voorn

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:26

En dan ook niet te vergeten Nebo Sportsman (of had die bij de N gemoeten?). Die heeft ook hele leuke paardjes achter gelaten, te weten: Cobtain Roderick en Cobtain Desert Queen!

Judith

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:08

Voice schreef:
En dan ook niet te vergeten Nebo Sportsman (of had die bij de N gemoeten?). Die heeft ook hele leuke paardjes achter gelaten, te weten: Cobtain Roderick en Cobtain Desert Queen!

Judith


Roderick is wel een mooie hengst om te zien, vooral door z´n mooie valkkleur.
Ik heb hem wel eens gereden toen hij bij Jos ter dekking stond.
Hij fokt alleen niet zo´n denderend achterbeen door, jammer.

Laat ik er ook maar ven een KWPN hengst tussen zetten:
Sultan (Marinier X Joost), helaas al een tijdje dood maar heeft vele goede sportpaarden gegeven.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:14

Sundancer Silver Glory van Blethni Puck uit HTR Eleanor van Pendock Plato uit Yvonne. Uit 8 dekkingen 7 1ste premies. H.T.R Eleanor werd op 3 kinderen preferent verklaart, 2 dekhengsten en een 1ste pr.merrie.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:15

Hoi,

He, geen kwaad woord over Roderick hoor Haha! Maar uh, dat is ook wat zeg, dat jij op hem gereden hebt destijds, had Jos wel eens even mogen vertellen! Maar uh, baseer jij dat mindere achterbeen op nakomelingen die Jos heeft lopen? Of op andere? Dat is gewoon pure interesse hoor. Ik vroeg me dat af,omdat hij namelijk erg weinig nakomelingen heeft. Ik weet ook wel dat Rickie niet perfect is, maar voor mij is ie dat qua karakter wel Lovers Ik rijd er inmiddels al een tijdje niet meerop, maar ben nog steeds gek van die hengst.

Groetjes,
Judith

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:30

Ik heb er ook een paar op de keuring gezien en ben er gewoon niet zo weg van.
Maar verder is het een erg mooie hengst.
Ik heb er niet OP gereden maar heb er mee gereden voor de wagen, hij was toen net beleerd en de eigenaar was er ook bij.
Staat hij nog steeds op Texel?

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:41

Hoi Ilinda, ik heb je even gepb'd, anders wordt het misschien zo'n 1 op 1 gesprek.

Groetjes,
Judith

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:45

Yootha schreef:
Wij hebben een merrie gehad uit de Cathedine Stam. Dit was Ty'reos Aggie Gwyn en haar grootmoeder was Cathedine Aggie Gwyn. Leuk trouwens ALbert dat je je nu ook aangemeld hebt.

Mijn bruine merrie was ook grotendeels Cathedine gefokt.

Volgend jaar ga ik voor het eerst dekken met Nantgwinau Samson.
Derwen Desert Express x Geler Sambo.
Zijn volle zus heeft de laatste 2 jaar zeer goed gescoord op shows in Amerika en ik ben dan ook erg benieuwd hoe Samson uitgroeit en fokt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:15

Ik geloof dat de KWPN fans van schrik zijn afgehaakt na al dat Welsh geklets Haha!

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 07:49

Nee nee, hier een niet afgeschrikte KWPN-fan.... Haha!

Ik ga voor San Remo, een Wolkentanz x Volturno x Azur. Echt een hele goede zwarte hengst, ter dekking bij www.uytert.nl. Beetje veel hengstenstreken maar wel talentvol dier.

Verder hebben we nog Skydancer, de Florestan I x Peter pan...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:16

Saros XX, een volbloedhengst die veel betekent heeft voor de dressuurfokkerij. Van zijn zoon Festival hadden wij een dochter. Super karakters, zowel Festival als onze Loretta, maar je hoort nogal eens dat afstammelingen van Saros niet de gemakkelijksten zijn. De hengstenhouder die Belisar heeft staan had ook nog een andere Saros zoon dacht ik, Erato, maar die is nooit goedgekeurd voor het KWPN.

Zelf hebben we ook nog een Stornello dochter op stal gehad, die had ook een erg apart karakter, erg kwalijknemend was ze, en zo gek als een deur. Sloeg bij haar eigen veulen zo het achterbeen doormidden!

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Hengst met een S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:37

Vergeet de KWPN hengst Sultan niet. Heeft goede nakomelingen gegeven.

Helaas leeft hij niet meer.

Passie voor paarden blijft een levenlang!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:48

Precies, Saros xx, de vader van Belisar. Mijn instructrice heeft een Saros waar ze Grand Prix mee gaat starten. Super karakter heeft dat dier!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:09

heb zelf een silvio 2 merrie maar weet eigenlijk verder weinig van de hengst zijn nakomelingen.(over silvio 1 is meer te vinden.) Verward

Ze is een silvio 2 x ahorn x saluut x fresco.
En het is een echte merrie,soms wat zuur ,eenkennig of ze dat van silvio heeft?
ook kon ze wat vlotter of ze dat van silvio heeft was ik wel benieuwd naar.
volgend jaar een veulentje erbij,maar nog niet uit de hengsten keuze.

leef je droom, droom niet je leven.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:19

Sylvano!!! Ik heb een zwak voor dat dier, vind hem geweldig.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe zijn nafok het doet, hoor daar niet zoveel over....

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:38

Slaney!
Wij hebben een SlaneyxDuc de Normandy. Geen makkelijk (te rijden) paard, wel heel eerlijk, en lief in omgang. Met veel oefenen reageert hij nu niet meer zo extreem op nieuwe dingen. Kan goed lopen, veel zelfhouding. Maar geen mooi exterieur. Heeft helaas dat volbloed knikje, wat dunne hals en een bolle buik. Heel goede hoeven.
Slaney staat inmiddels op wacht. Stond (of staat) ter dekking bij Bert Reijlink in Schalkhaar.

En daarmee komen we op de hengst Schalkhaar! Inmiddels overleden, maar heeft zelf internationaal gesprongen en veel goede springers opgeleverd. Bij de rijvereniging in die omgeving werd mijn Ditmar-merrie aangezien voor een Schalkhaar.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

SAROS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:17

vanuit België : Saros van het Gestelhof : dressuurhengst gereden door Stefan Van Ingelgem. Machtige hengst, zwart, groot , zéér goed karakter..... Kijk even op www.galop.be en ga naar de websit van Het Gestelhof.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 14:09

Mieke schreef:
Sylvano!!! Ik heb een zwak voor dat dier, vind hem geweldig.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe zijn nafok het doet, hoor daar niet zoveel over....


Razinda heeft bij een Sylvano merrie in de opfok gelopen (op mijn vorige stal gewoon). Dat was een hele grote, goed ontwikkelde merrie, zeker voor die leeftijd. Heel fors, hengstenhals erop en een heel lief karakter.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:28

We vergeten Samber toch niet v. Pericles XX. Toen Samber in Zuidlaren voorgesteld werd aan de jury ging er een gegons van afkeuring over de tribunes. Ene koei, riep het boerenvolk die toen nog de paarden fokten. Maar toen hij in beweging kwam viel de hoon weg en klaterde een applaus op. Alhoewel Samber opgroeide in een familie met veel bonte paarden, zag hij ze na zijn goedkeuring nooit meer. Ik heb het beeld van deze brave harde werker nog voor ogen toen hij op een wedstrijd kwam waar men vergeten was de spiegels af te dekken. Samber draafde op de lange zijde en zag opeens een bont paard. Hij schrok zich een hoedje en ging aan de kletter. Veel van zijn kinderen kregen een internationale carrierre in een ... circus. Maar hij heeft ook, evenals zijn moeder en zusters, goede dresuurpaarden nagelaten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 20:22

En natuurlijk de Gelderse keur hengst Satelliet.
Zelf is hij helaas al een tijdje dood maar zijn zoon Bazuin doet het nog steeds goed in de fokkerij.
Zelf was hij niet de makkelijkste qua karakter maar fokte wel super werkwillge paarden met een "blij" karakter.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:46

Zo nou ik ken een Slaney, drie meter hoog, drie meter breed, drie meter lomp en drie meter vals, inmiddels ook al drie meter naar de slager. Wat een rotbok was dat zeg!

Kheb een paar Sultans gereden... niet mijn karakter, veel te lui.

Satelliet vind ik wel erg gaaf en San Remo ook (ik wacht nog steeds op de rondleiding Frans!!).

En vergeet hem toch niet: Sinaeda!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 57 bezoekers