Venlo weer in het nieuws.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Venlo weer in het nieuws.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 12:34

Man zwaar mishandeld voor supermarkt in Venlo 22-10-2002


Een onbekende man is door twee 18-jarige jongens zwaar toegetakeld voor een supermarkt in Venlo. De man is in kritieke toestand met de traumahelicopter overgebracht naar een ziekenhuis in Nijmegen.

Volgens een aantal getuigen was de man een vrouw te hulp geschoten die de twee jongens aansprak op hun onbehoorlijk rijgedrag met hun scooters. Dit was voor de beide jongens aanleiding om de man te mishandelen. De man liep hierbij ernstig letsel aan het hoofd op.

De politie heeft de twee verdachten in de boeien geslagen en is op zoek naar getuigen.

Ja en nu effe een stukje uit de krant hier

Venlo-"Heb een beetje respect voor oudere mensen."Dat simpele zinnetje werd een 22-jarige Venlonaar gisteren in zijn woonplaats bijna fataal. Voor de Supermarkt Jan Linders in de Sinselveld straat in Venlo-Zuid werd hij in elkaar geslagen en geschopt nadat hij tegen 2 achtienjarige jongens op scooters had gezegd dat ze niet zo dicht langs een vrouw moesten rijden. Een van de scooterrijders stapte daarop af en begon meteen te slaan, zeggen ooggetuigen. Door de vele klappen verloor de man het bewustzijn en zakte op de grond, waarna hij nog enkele malen werd getrapt. Toen de man zwaargewond bleef liggen, gingen de scooterrijders de supermarkt in (sukkels), volgens omstanders om boodschappen te doen. Daar zijn ze door de politie aangehouden.
Twee ambulances en een traumahelicopter kwamen het slachtoffer hulp verlenen. De traumaheli van het Nijmeegse Sint Radboud ziekenhuis lande even na vieren op het kruispunt Roermondsestraat-Zuid Singel. De zwaargewonde man die op straat was geholpen door ambulance personeel, kon toen per ambulance naar de traumaheli worden gebracht, waar hij verder werd behandelt. Met zwaar hoofdletsel is hij naar het Sint Radboud gebracht. Zijn toestand is kritiek zegt de politie.
Een van de ooggetuigen stond ernaast toen het gebeurde. Met tranen in z'n ogen verteld hij zijn verhaal. Zijn naam durft hij niet te zeggen. "De vrouw stond net als ik boodschappen op haar fiets te laden. Er kwam een scooter heel dichtbij haar langsgereden.. Die jongeman zei er wat van, dat een beetje respect voor oudere mensen wel gepast was. Daarop stapte een van die jongens van z'n scooter af en begon te slaan. De andere jongen op de scooter zei er wat van, maar kreeg ook een klap. Die jongen ging gewoon door met slaan.
Ïngrijpen? dat durfde de man niet. Hij probeerde alarmnummer 112 te bellen, "maar ik was zo hevig geschrokken dat ik de telefoon niet van het slot kreeg". Ook andere omstanders deden niks, zeggen ooggetuigen. Intussen zakte het slachtoffer ineen op de parkeerplaats voor de supermarkt. Ïk hoorde iets knappen", zegt de man die het van dichtbij heeft gezien. "Toen de man op de grond lag, begon de dader hem te schoppen. hij hield niet op."Pas toen het slachtoffer buiten bewustzijn op de grond bleef liggen, stopte de jongen.


Ja sorry hoor maar deze dingen kunnen niet door de beugel vind ik, die jongens moeten ze net zo hard terug slaan. De politie heeft nbet een pers conferentie gehouden en het slachtoffer was klinisch dood. Dit is echt absurt.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever


Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:37

jezus, het is toch niet te geloven he, alleen maar omdat die man wat zei over hun rijgedrag, sorry maar ik vind dit dus echt niet kunnen

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:43

Dat is nog niks vergeleken bij Den-Helder, het is hier echt niet leuk meer de laatste tijd...
Vorige week een 29 jarige taxichauffeur doodgeschoten onder werktijd... waarschijnlijk alleen maar omdat hij homofiel was..
Paar weken daarvoor een paar buitenlanders die in een kroeg gewoon in het rond aan het schieten waren, 7 onschuldige gewonden, gelukkig geen doden..
De mishandelingen worden hier al niet eens meer gemeld want dan wordt de krant te vol.

Onbegrijpelijk allemaal, zo ken ik ook een hele aardige jongeman die een keer helemaal naar de paasei is getrapt door buitenlanders die er een dwarslaesie aan overgehouden heeft, hij kan nu alleen zijn hoofd nog bewegen.
Dat is nou Nederland.

28-09-2007
Nothing compares too you...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:43

Ik vind het ook heel erg dat niemand ingrijpt.... eigenlijk hadden alle omstanders de krachten moeten bundelen en die gozers bij de kraag moeten vatten, zijn ze helemaal besodemieterd!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:43

Heeeeeeeeeeeee, dit is nederland! Dit gedogen wij toch gewoon! Eventjes een reprimande voor die stoute jongen en klaar! Hij kan zijn gang weer gaan!

Gevolg van dit geweldige paarse beleid van afgelopen periode, en dit is de consequentie.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:43

Deze jongen is net klinisch dood verklaard.
Echt verschrikkelijk

Stomme klojo
Op sluiten en nooit meer vrijlaten!!!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:44

hehe opsluiten, het is hier nog veel als hij een werkstraf van 20 uur krijgt.

28-09-2007
Nothing compares too you...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:46

Desiree schreef:
Gevolg van dit geweldige paarse beleid van afgelopen periode, en dit is de consequentie.


Nou ik denk niet dat we hier het paarse beleid de schuld kunnen geven van de normvervaging.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 12:46

niet alleen opsluiten martelen die zooi. Bah dat nmoem ik nou echt maar effe grof K L O T E volk.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 12:47

nou hier zijn in 2 dagen tijd 2 tankstations overvallen en een man met een pistool bedreigd en toen de auto gestolen. Jah dit begint steeds meer op amerika te lijken. Nog een scherpschutter en het is compleet

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:48

Echt erg joh!! Ik woon nog in een klein dorpje daar hoor je zulke verhalen niet. Er word hier ook wel gevochten hoor maar niet zo extreem gelukkig. En heb de laatste paar maanden helemaal geen ruzie meer gezien. Ben blij dat ik in het hoge noorden woon in een lekker klein dorpje waar ik nog alleen over straat kan.

Maar dit soort verhalen zijn echt te erg

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:51

Het is echt niet te geloven nee. ik kwam gisteren van de dieenwinkel terug en kwam er middenin terecht. alle wegen werden afgesloten, gelukkig konden wij er nog net door. we zijn even gaan kijken en ik heb het slactoffer nog gezien. het is gewoon ongeloofelijk, op nog geen kilometer van mijn huis geburt zoiets. die 2 jongens hebben die man gschopt en geslagen toto hij bewusteloos op de grond viel en daarna zijn ze gewoon boodschappen gaan doen. danis er psygisch toch iets niet in orde bij die gasten of niet!!!!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:02

Dit staat erover op www.nu.nl;

Man klinisch dood na mishandeling in Venlo

Uitgegeven: 23 oktober 2002 12:37

VENLO - Een 22-jarige inwoner van Venlo die dinsdag in zijn woonplaats ernstig werd mishandeld, is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Hij werd mishandeld door een of twee plaatsgenoten.

De man sprak op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan, die op een scooter onverantwoord rijgedrag hadden vertoond. Daarop kreeg de 22-jarige man een aantal klappen op het hoofd waarbij hij ernstig letsel opliep en per traumahelikopter naar Nijmegen moest worden vervoerd.

De politie arresteerde de twee verdachten in de supermarkt. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld. De politie Limburg-Noord heeft een recherchebijstandsteam van twintig man geformeerd


Het is echt te gek voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:03

Burgemeester Schrijen van Venlo is 'verbijsterd' en voelt 'diepe treurnis en onmacht'. Hij is geschokt dat dit soort incidenten ondanks de vele jeugdprojecten in Venlo blijkbaar niet voorkomen kunnen worden. Hij heeft inmiddels contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap in zijn gemeente. Een van de verdachten is van Marokkaanse afkomst.

Dit staat er ergens anders ook nog bij

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:16

mobick"]
Nou ik denk niet dat we hier het paarse beleid de schuld kunnen geven van de normvervaging.
[/quote]
mensen die aan normvervaging doen moeten voor de verandering eens teruggefloten worden en ECHT berechtigd! en dat doen ze hier nooit! Het is dus WEL de schuld van het paarse gedoogbeleid

[quote="runningkawa schreef:
Een van de verdachten is van Marokkaanse afkomst.

Ja hoor, het zal eens een keer niet waar zijn! Wat leeft er toch een agressie bij die lui! maar ja, gedogen he. Hier mogen we niets van zeggen, want van buitenlanders mag je nooit iets zeggen. ZELFS niet als blijkft n.a.v. onderzoek dat het WAAR is! Hypocriet, dat zijn ze hier!

De hond is de betere mens


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:25

Desiree"]
[quote="mobick"]
Nou ik denk niet dat we hier het paarse beleid de schuld kunnen geven van de normvervaging.
[/quote]
mensen die aan normvervaging doen moeten voor de verandering eens teruggefloten worden en ECHT berechtigd! en dat doen ze hier nooit! Het is dus WEL de schuld van het paarse gedoogbeleid

[quote="runningkawa schreef:
Een van de verdachten is van Marokkaanse afkomst.

Ja hoor, het zal eens een keer niet waar zijn! Wat leeft er toch een agressie bij die lui! maar ja, gedogen he. Hier mogen we niets van zeggen, want van buitenlanders mag je nooit iets zeggen. ZELFS niet als blijkft n.a.v. onderzoek dat het WAAR is! Hypocriet, dat zijn ze hier!
[/quote]

Ik zal wel te links zijn. Lips are sealed , maar hoe zo generaliseren.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:29

Gek he dat er geen normbesef meer is... als je het wel hebt wordt je even de paasei in geschopt...
Op dit soort mensen moeten ze dus echt middeleeuwse foltertechnieken gaan uitproberen!

Het is trouwens niet zo dat dit alleen in de 'grote stad' gebeurt, ik woon in een klein dorpje , en mijn broertje van 19 kon het pas ook bijna niet meer navertellen...
Hij was uitgeweest met een paar vrienden in Alcazar (nog geen 10 min. van mijn huis vandaan), en ze zouden naar huis gaan. De vrienden van mijn broertje stonden buiten op hem te wachten toen er vito-busje voor hen stopte en een paar marokkanen ineens met messen op hun af kwamen lopen (onder geroep van leve Marokko), die vrienden van mijn broertje zijn toen dus gaan rennen, en ze hebben ze gelukkig niet te pakken gekregen. Mijn broertje kwam toen naar buiten, en ging staan waar zijn vrienden zouden staan, hij dacht dat ze er nog niet waren. Die gasten kwamen net terug lopen, mijn broertje was zo stronteigenwijs om te blijven staan... Tot er ineens uitgehaald werd naar hem met een kapmes.... Hij is toen ook gaan rennen, na het mes op zijn strot te hebben gehad en een paar klappen te hebben gekregen. Hij is het dorp ingerend, en ze hebben hem gewoon een paar kilometer achtervolgd...
Ondertussen stonden zijn vrienden bij mij en mijn vriend aan de deur: we hadden problemen bij alcazar, en ze zijn Jaap achterna gegaan, we kunnen hem niet meer vinden.... We hebben een pistool en een knuppel meegenomen en zijn in de auto gestapt. We hebben hem gelukkig gevonden, met zijn hele gezicht kapot en met maar 1 schoen, maar ze hadden hem gelukkig niet meer ingehaald.....

Ik weet het heel fout dat pistool, maar je weet niet wat je doet in paniek. Als ik ze had gevonden bij mijn broertje, had ik echt niet willen weten wat ik gedaan zou hebben...
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt...

Een kennis van me is vorig jaar op de danceparade trouwens ook in elkaar geslagen door een stuk of 20 marokkanen.. omdat het een kaaskop was.. hij heeft het net overleeft.
Laatst bijgewerkt door Supertje op 23-10-02 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:31

Vreselijk, ik kan wel janken van kwaadheid. Wat een ongelooflijke zooi wordt het toch in dit land. Je wilt je medemens helpen en vervolgens moet je het zelf bekopen.

En het zal weer eens niet waar zijn dat er weer Marokkanen bij betrokken zijn.Je mag weer niet discrimineren, maar ik zou me toch een stuk veiliger voelen als die mensen er niet waren ..

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:33

Ik vind het echt verschrikkelijk... Verdrietig
Rotte mensen dat het zijn! En de omstanders die erbij stonden.. die voeren ook geen klap uit Boos! Gadver de gadver! Ik vind het echt verschrikkelijk!

Dat zoiets op zo'n openbare redelijk drukke plek kan gebeuren. Ik ben daar zo vaak langsgefietst, heb zo vaak in die Jan Linders gestaan en het is daar zo 'normaal'.

Ik wil de familie van die man en zijn vrienden en hemzelf heel veel sterkte toewensen, als hij er óoit nog bovenop komt, ook al is die kans nu verschrikkelijk klein geworden... Scheve mond

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:34

Ik word even helemaal niet lekker van al dat geweld Misselijk .Waar zou dat allemaal vandaan komen?Mensen zijn zo gefrustreerd als de .....!Iedereen lijkt wel opgefokt.Je kan helemaal niets meer zeggen.Het enige wat ik kan zeggen over die twee gasten uit Venlo is:. ...O nee,dat is ook weer geweld Scheve mond !
Laatst bijgewerkt door FlairS op 23-10-02 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:35

nou assie. de man is klinisch dood dus er is geen hoop meer voor hem

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:35

Ja Assie, maar je ziet wat er kan gebeuren als je je er wel mee bemoeit.
Voor hetzelfde geld lig je voor dood in het ziekenhuis.

Door dit soort voorvallen durven mensen echt een ander niet meer te hulp schieten. Wat had jij gedaan, had jij er wel tussen gesprongen?

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:37

als je er tussen komt is het wel weer 2 tegen 2 (in dit geval) eigenlijk zou iedereen zivh ermee moeten bemoeien zodat de daders geen kans krijgen

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:38

puma schreef:

En het zal weer eens niet waar zijn dat er weer Marokkanen bij betrokken zijn.Je mag weer niet discrimineren, maar ik zou me toch een stuk veiliger voelen als die mensen er niet waren ..


er was nog een verdachte hoor.

Ik zou me een stuk veiliger voelen als ze de straffen eens flink op zouden voeren. Zodat niemand het in zijn hoofd haalt om een poot naar een ander uit te steken.

זכור

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:38

Wel weer lekker typisch dat de mogelijke betrokkenheid van een Marokkaan er weer uitgelicht wordt. Dat er twee jongens betrokken waren waarvan er maar 1 Marokkaan was wordt voor het gemak even vergeten.

Ik ben iit tot Mobick redelijk rechts maar ga helemaal met haar opmerking mee. BTW Desiree, ik wordt steeds verbaasder dat je nog niet verhuist bent uit NL Haha!

Overigens is het mijn bescheiden mening dat de mensen die hier zo fel uithalen zelf het hartst meedoen aan die zogenaamde 'normvervaging'.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 23-10-02 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, GoogleAdsense, Mo_86, puntje en 19 bezoekers