Met m'n oude pony over het strand van Ameland LANG

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Met m'n oude pony over het strand van Ameland LANG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 10:22

Het is meer 'Het verslag van vrijdag' Haha! Maar ik ben nu pas weer op bokt

Eidelijk was het zover,Ik ging voor het eerst m'n oude pony weer zien sinds ie verkocht is(februarie dit jaar)

Wij(mams,vriendje en ik) er vroeg uit en met een luchpakket(en drie wortels voor Amber:D ) en op weg naar Holwerd,daar eerst wat warme chocomel met slagroom gedronken Tong uitsteken en toen de boot naar Ameland gepakt.Eerst vond ik t niet zo bijzonder op de boot,maar toen Ameland dan steeds meer in zicht kwam kreeg ik steeds meer kriebels.

Eerst kwamen we op Nes
(Amber staat op Ballum)
Wij even wat wandelen en een visje eten
Het was een uur of 11 ofzo en de eigenaresse van Amber zou om kwart over 2 uit school zijn

Het duurde mij allemaal veel te lang,ik had maar 1 ding in m'n kop natuurlijk:AMBER zien!

Maar nee,we gingen eerst nog in winkeltjes kijken,en normaal vind ik dat heel leuk hoor maar nu wou ik toch echt wel heel gauw naar Ballum.

Dus wij met de bus naar Ballum,daar zouden we eerst nog wat wandelen maar denk je dat ik daar zin in had?Nee natuurlijk niet,maar ja ze was nog niet uit school,
Wij toch maar wat rondlopen en toen zag ik het bordje van de straat waar Amber stond,dus ik de pas erin en ma en vriendje maar lachen.

Ik de moeder van dat meisje maar even gebeld dat wij richting manege liepen,bleek dat ze een uur eerder uit was en zo ook richting manege zou gaan,Ikke helemaal happy en nog sneller lopen

Mijn vriendje maakte me helemaal gek want als er een pony in de verte stond dan zei hij :dat is amber,toch? Dus ik ee hoor Amber heeft geen witte benen of Amber heeft geen bles,ik werd knetter.

Wij kwamen bij de manege aan en toen ik binnen kwam zag ik haar bruine kont al.

Dus ik erheen en fluiten(daar ging ze altijd van hinniken)
Maar ze reageerde niet....
Toch kon me dat niet zoveel schelen (al had ik er wel n beetje op gehoopt dat ze op zou kijken ofzo,maar haar hooi was belangrijker Verdrietig )
Ikke haar knuffelen en aaien Lovers
Wat zag ze er goed uit!

En toen kwam de eigenaresse er dus aan,nou wat kennis maken en toen vroeg ze direct of ik wou rijden.

Ik was wat verlegen en zei euh dat hoeft niet hoor Lips are sealed Schijnheilig (ik dacht natuurlijk JA JA JA! Knipoog )
Ik heb er geen goeie kleren voor zei ik,Maar direkt werden er een jas en schoenen en chaps geregeld.
Ikke:maar mn moeder en vriend dan?
Nou mn ma direct:wij vermaken ons wel ,ga jij nou maar rijden,ze zag wel dat ik heel graag wou

Nou en toen gingen we dus rijden,
Wat een apart gevoel weer op Amber te zitten,ik ben nu grote brede Maffick gewend en geen kleine pony meer.Maar het voelde wel meteen weer vertrouwd

Dus wij door de duinen en al kletsend kwamen we bij t strand,waar m'n ma en vriend inmiddels ook waren gebracht door haar moeder dus m'n ma wat foto's schieten.

En toen gingen we dus in volle galop over het strand,Geweldig,Amber kan vreselijk hard en ik kon haar nou eindelijk eens laten gaan want bij ons thuis hebben we geen strand of bos ,alleen maar boerenpaadjes met bermpjes ernaast waar je nooit s ff lekker kan crossen.
De tranen stonden in m'n ogen dankzij de wind.
Daarna gingen we dioor de duinen en mooie paden weer terug,
Maar toen kwamen we bij een bruggetje,zij ging met haar oude pony(die van haar zusje nu is)over het bruggetje en Amber?...Die ging op de rem.

We hebben daar best lang gestaan te klooien maar uiteindelijk is ze (met n jas over haar hoofd )toch over het bruggetje gekomen!
Ik kan er nu best om lachen

Nou ik Amber nog wat wortelen gegeven en wij met de nieuwe eigenaren mee naar huis,daar hebben we nog wat zitten drinken en kletsen en toen was het tijd om afscheid te nemen.

Wij nog wat adressen uitgewisseld.
En sávonds viel ik in slaap op de bank,ik was zoooo moe Gaaaap maar o zo blij het was echt super

En nu zit zij ook op bokt onder de naam giesam(ik had haar over bokt verteld)dus nu kunnen we wat vaker over onze peerden kletsen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:00

Wat leuk dat je bij je oude pony bent geweest! En fijn dat ze er zo goed uitzag.
Aardig dat je mocht rijden, kan me voorstellen dat je genoten hebt.
Enneh, de foto's komen toch wel op ITP hè?:D

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:55

Super zeg! Leuk wat zal je happy zijn dat je je vroegere beestje weer hebt gezien!
Wees blij met Amber d'r nieuwe eigenaresse want zulke zie je niet vaak, ook nog zo'n leuke dag bezorgen......dat vergeet je ook nooit meer.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:21

Heeey wat leuk zeg! Ook heel erg grappig want dan ken ik Amber dus ook! Ik ben dit jaar al 2 keer opvakantie geweest naar ameland en ikzelf+paard slapen bij de boer tegenover de manege.
Ik heb daar toen ook al 2 keer gereden leuk he!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 12:31

Ja als de foto's klaar zijn en ik ze kan scannen bij iemand zal ik ze plaatsen en dan zal ik ook s wat foto's van Maffick plaatsen want die heeft ook nog niemand gezien

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:53

Ben ik blij dat jullie elkaar "gevonden" hebben. Heb ik toch maar mooi even geholpen *LOL*
Gezellig dat jullie af en toe kunnen pb-en over Amber. Leuke pony overigens, kan mooi lopen ook!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 19:47

jantina schreef:
. Leuke pony overigens, kan mooi lopen ook!


Dat is niet altijd zo geweest hoor!
Toen ik haar net had,pffff wat een rotsik af en toe! Haha!
T enige wat ze toen kon was scheuren en nog eens scheuren
Ze hadden haar net beleerd(nou ja beleerd,zadelmak,meer was t niet!)

Toch heb ik er wat van kunnen maken
Wat ik giesam ook al had verteld,ze leert heel snel en pikt alles makkelijk op,maar dat is in t begin wel moeilijk geweest hoor Haha!

Het is idd een mooie pony!Toch leuk om nog te horen ookal is ie niet meer van mij,maar ik ben blij dat ie bij haar is,Amber had t niet beter kunnen treffen!