Twee keer lessen achter elkaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Twee keer lessen achter elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 10:46

Ik spring nu op donderdagavond met Iwaldo in de les. Dat is een uur les. Onze instructrice houdt er echter mee op en nu komt er een nieuwe instructeur, maar die kan alleen op maandagavond. De eigenaar van Iwaldo lest dan normaal gesproken (maar het kan ook voorkomen dat hij weken lang niet komt)

Nu was het idee van ons verenigingsbestuur om mij in de eerste les te laten rijden (kwart over 7 tot 8 uur, 3 kwartier dus) dan een les ertussen, en dan de eigenaar op Iwaldo (van kwart voor 9 tot half 10)

We kunnen dan dus allebei op Iwaldo rijden en springen. Ik zat eerste te denken van 'ik doe het maar niet' omdat ik het banketstaaf vond voor Wal dat ie twee rondjes moet, maar aan de andere kant wil ik heeel graag blijven springen en dit is de enige mogelijkheid. Deze les is er maar één keer in de twee weken.

Vinden jullie dit een goed plan?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:07

Als dit de enige mogelijkheid is, zou ik het wel doen.
Waldo heeft wel een goede conditie toch? Dan moet hij dit ook wel aankunnen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:10

Vooral omdat de eigenaar niet elke keer meedoet met de les zou het wel moeten kunnen. Het is toch een gezond paard?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:24

Kan wel hoor, wat dacht je dat al die manegepaarden normaal gesproken doen... en bij Iwaldo is het maar af en toe.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:28

Ik zou hem de dag na zo'n intensieve lesavond wel even goed beweging geven om hem los te houden. Maar een gezond paard met een goede conditie moet dit zeker aankunnen! En het is ook niet elke week, dus dan lijkt het me helemaal geen probleem.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:45

Lijkt me geen probleem, want er zit ook nog een periode tussen de lessen in. Maar hoe zit het met de voertijden, moeten die dan niet teveel verschoven worden?

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:54

opzich is het niet echt ideaal maar je zou het een paar keer kunnen proberen. als je paard een goede conditie heeft. wat denk je dat er gebeurt op een wedstrijd (dressuur dan) ik rij dan ook wel een 1 1/2 uur en dat achterelkaar door (ik stap dan natuurlijk wel tussendoor). Denk er wel om dat je niet tijd gaat uitsparen door minder uit en/of los te stappen want dit blijft wel heel belangrijk.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:02

Karin schreef:
Ik zou hem de dag na zo'n intensieve lesavond wel even goed beweging geven om hem los te houden. Maar een gezond paard met een goede conditie moet dit zeker aankunnen! En het is ook niet elke week, dus dan lijkt het me helemaal geen probleem.


Ben ik het mee eens. Ik zou het alleen eerst wel 1 of 2 keer aanzien. Van hetzelfde geld heeft ie tijdens de 2e les wel de fut er uit oid of gaat hij in verzet omdat het hem te veel wordt.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:23

Als Wal conditie heeft, en gezond is dan is dat geen probleem.
Wel zorgen dat hij de dag daarna nog even beweging krijgt, ivm met de spieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:33

Luister naar je paard. wanneer ik een les heb gehad met Lois is hij echt behoorlijk moe. Maar ik zie op stal genoeg paarden in de les waarvan ik denk: Na dat lesje is je paard pas lekker los want je hebt nog niets gedaan.