De letter R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

De letter R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 10:08

Roemer, de vader van de moeder van Razinda:

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:22

De beroemde Ramiro hoort voor mij bovenaan te staan. Echt een topper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:15

Renovo, de preferente tuigpaardhengst die onzettend veel voor de tuigpaarden betekent heeft.
Zijn vader was Cambridge Cole een Hackneyhengst.
Hij heeft veel goedgekeurde zonen:
Balmoral
Cinovo
Fabricius
Ganges
Gelviro
Hofmeester
Jonker
En van deze hengsten zijn ook weer de nodige goedgekeurde zonen.
Qua karakter zijn het niet altijd de makkelijkste paarden Extreme duivel , maar juist door die vechtlust kunnen de meesten super lopen, echte concourspaarden.
Verder nog de tuigpaardhengsten Ranno, een MannoxWaterman
Reflex, een Larix x Fortissimo
Roy.M, een Larix x Navigator
Dit zijn alle 3 nog jonge hengsten (1998) en er dus nog eigenlijk niets over te zeggen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:24

Ramiro met Stip op 1, omdat deze hengst zich dubbel en dwars bezwezen heeft ! Peru komt overigens uit een Ramiro Moeder. Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:26

Rentmeester: Hoogheid x Brillant
Afbeelding

Deze hengst komt in veel tuigpaardafstammingen voor en is 100% klassiek. Heeft tot zijn 27e gedekt. De hengst is helaas overleden laatst.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:01

Afbeelding

Ramzes X

Grondlegger van de R-lijn waaruit zo veel grootheden zijn voortgekomen: Ramiro, Romadour, Renoir, Rosenkavalier, Rubinstein, Rohdiamant,...

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:12

Rubiquil, Rafurstinels en Rubels horen ook nog in dat rijtje thuis. Met name Rubels vind ik een ontzettend gave hengst. Wat kan die bewegen .... jammer dat hij wat aan de kleine kant is.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:14

En natuurlijk niet te vergeten Ronaldo. Heb 2 veulens van hem gezien bij een I.H.W. merrie en het waren leuke veulens om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:39

nogmaals Ramzes
en niet te vergeten zijn zoon Rigoletto en nog een hele rij R-en Lachen
En Ramiro en Randel Z

AfbeeldingRamzes
Goedgekeurde zonen van Ramzes zijn: : Ramano, Radetzky, Raubritter, Rhenus, Raimond, Roderich, Rigoletto, Römischer Prinz, Rasputin, Roman, Ramon

Naast de Hannoveraanse hengst Agram en Fredinand telt de anglo-arabische schimmel Ramszes tot de grootste drijfveer van de Duitse Sportpaardenfokker na WO II. Al zijn nakomelingen waren schimmel. Ramzes x werd geboren in 1937 in Polen en kwam in 1948 in het bezit van Clemens Freiherr von Hagel. Deze gaf hem toen als springpaard ter beschikking aan de latere Bondstrainer en springruiter Hans-Heinrich "Micky" Brinkmann, maar benutte hem ook op zijn stoeterij Vornholz als dekhengst. Vornholz is ook nu nog gezien als de bekendste Stoeterij in Duitsland, hoewel het sinds 1978 niet meer bestaat. Talrijke Olympische kampioenen hebben daar het wereldlicht gezien, en zonder Ramzes was het Duitse Warmbloed van nu nauwelijks denkbaar. Ramzes x werkte in 1951 en 1952 als dekhengst op het Holsteinse Landsstoeterij Heuendorf, waar hij zulke goede paarden als wie Retina/Fritz Thiedemann, Romanus/Hans-Günther Winkler en Ramona/Alwin Schockemöhle voortbracht. Deze drie paarden zorgden voor de roem van Ramzes X in Holstein en zorgden ervoor, dat hij in het dekseizoen 1959 en 1960 weer naar Heuendorf terugkeerde. Hij bracht vooral springkampioenen voort, hieronder enkele gekeurde zonen en bekende dochters, van welke Vase als volle zuster van de aangewante Romanus waarschijnlijk de bekendste is. Haar bloed stroomt nu in vele Holseinse paarden. De Ramzes X-lijn splitste zich later in twee veelbetekenende hoofdstammen op; Van uit Holstein nam de Raimond-Ramiro-tak verdere uitbreiding, en bijna wereldwijd. Uit Westfalen zette zich de Radetzky-nakomelingen over Remus I-Romulus I-Romadour II door. Het fenomeen, dat de holsteinse Ramzes x kinderen voornamelijk springpaarden zijn en de Westfaalse Ramzes nakomelingen allemaal in vierkant (Remus/Harry Boldt, Mariano/Dr. Josef Neckermann, Tiga/Heinz Lammers) succes boeken, heeft zich door de F1 generatie met lichte vermindering tot aan nu doorgezet.



dit is vertaald uit het duits met hulp van Laura




nog wat gevonden over Ramzes

de legendarische Ramzes x, die in Holstein vererfde voor de springsport en in Westfalen voor de dressuursport.De springsport zou in Duitsland en de rest van de wereld zonder Ramzes x en zijn nakomelingen als Ramiro, Rigoletto, Roman, Capitol I en Polydor niet zijn geweest wat ze nu is. Ook in de dressuurrichting hebben Radetzky, Remus I en Romadour de Ramzes x-dynastie schitterend voortgezet. Ramzes x werd in Polen geboren en was de sterhengst van het Hauptgestüt Janow-Podlaski. Als sportpaard was hij de oogappel van de Gestütoverste. Hij had een enorme uitstraling, een prachtig front, een opvallende halslijn met een karaktervol hoofd. Zijn moeder was ingeteeld op de Arabische hengst Amurath, die ook de Hannoveraanse springpaardenfokkerij tegen wil en dank groot maakte met de verervers Agram en Gotthard. Ramzes x lag ten grondslag aan de gehele Duitse springpaardenfokkerij. Uit zijn eerste Holsteiner-lichting oogstten direct drie van zijn afstammelingen wereldsucces nl. Ramona, Retina en Romanus en dit onder resp. Fritz Thiedeman, H.G. Winkler en Alwin Schockemöhle. Deze grote verervingskracht gaf Ramzes x door aan zijn zoon Ramiro en daarna aan Randel "Z". Ramiro is geboren op Gestüt Vornholz van de bekende fokker Baron von Nagel


Afbeelding
Rigoletto

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:05

Voor mij is het Rechter!!! Mijn paard is namelijk een Amaretto I x Voltaire x Julio Marinier XX x Rechter.

Het is een leuke hengst die op 15 jarige leeftijd wegens beenbreuk afgemaakt moest worden. Hij is een beetje vergeten door de meeste mensen.

Groetjes
Denise

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:12

Ik heb een super mooie kleuren foto van Ramzes Haha! Zal wel ff opzoeken en een foto ervan maken met mijn digitale camera Tong uitsteken

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:50

Rohdiamant Kwijl . Die mag niet ontbreken, super mooie hengst!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:51

Euh, Jura,
de vader van Razinda haar moeder is toch Purioso?
Roemer is de vader van Razinda's vader. Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:58

Citaat:
Razinda is een Kroonjuweel (Belisar x Roemer) x Purioso
Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:04

Nog een poging:
Roemer is de vader van de moeder van de vader van Razinda *LOL*

Hihi, dit maakt het opdreunen van hengsten al veel leuker!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:47

Als er nu nog eens een verhaaltje bij kwam, zoals over Ramiro, ik weet bij god niet wat die hengst gepresteerd heeft en wat zijn nakomelingen doen. Een tophengst, ja hoezo dan? Foto's zijn leuk maar hoe zit het met Roemer?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 12:10

Sjuimpje schreef:
Nog een poging:
Roemer is de vader van de moeder van de vader van Razinda *LOL*

Hihi, dit maakt het opdreunen van hengsten al veel leuker!


Weer een blonde actie *LOL*
Ik bedoelde de vader van Charites, de moeder van Kroonjuweel. Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 12:13

Oja, de hengst door wie ik Jurita eerst had willen laten dekken: Rubinstein. Nog steeds een favoriete hengst van me, en de vader van een heleboel goede paarden.

Afbeelding

Zo vind ik Rohdiamant eigenlijk nog beter en mooier dan Rubinstein zelf:

Afbeelding

En Ramiro (Raimond x Cottage Son xx):

Afbeelding

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:19

Zou je nog wat over die hengsten willen vertellen?

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:36

Rubinstein: geeft hele rittige, ongecompliceerde paarden, niet heel erg hoogbenig.

Rousseau: http://www.hilltopfarminc.com/stallions_rousseau.htm
Op papier iets klassiek gefokt (Ferro x Roemer), maar de veulens op de afstammelingenkeuring waren (naar horen zeggen) wel redelijk luxe. De hals mag langer.

Rhodium: van de succescombinatie Ferro x Ramiro, heeft een supergalop

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:41

Romeo Boy ox (Silver Rain x Rose) is de vader van mijn paardje Omar Romeo Boy (AVS). Romeo Boy is Crabbet gefokt.

Ik heb helaas geen digitale foto van hem. Romeo Boy is vorig jaar op 27 jarige leeftijd overleden. Hij heeft op vrij hoge leeftijd nog dekkingen verricht.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 14:17

Oja, Redford, een zoon van Krack C. Kennissen van mij dekken daar nu mee.
Laatst bijgewerkt door Jura op 23-10-02 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:20

AnneOmie schreef:
Romeo Boy ox (Silver Rain x Rose) is de vader van mijn paardje Omar Romeo Boy (AVS). Romeo Boy is Crabbet gefokt.

Ik heb helaas geen digitale foto van hem. Romeo Boy is vorig jaar op 27 jarige leeftijd overleden. Hij heeft op vrij hoge leeftijd nog dekkingen verricht.


Hey wat leuk dat jij nog een Romeo Boy hebt. Romeo Boy was van mijn vorige instructeur en is idd verleden jaar overleden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:45

Fitzroy"]
[quote="AnneOmie schreef:
Romeo Boy ox (Silver Rain x Rose) is de vader van mijn paardje Omar Romeo Boy (AVS). Romeo Boy is Crabbet gefokt.

Ik heb helaas geen digitale foto van hem. Romeo Boy is vorig jaar op 27 jarige leeftijd overleden. Hij heeft op vrij hoge leeftijd nog dekkingen verricht.


Hey wat leuk dat jij nog een Romeo Boy hebt. Romeo Boy was van mijn vorige instructeur en is idd verleden jaar overleden.
[/quote]

Uit Noordwijkerhout? Mijn paard Omar Romeo Boy is zijn zoon. Omar is van 1994 en nu dus 8 jaar. Bij mij op stal staat een halfbroer van mijn paard met ook als vader Romeo Boy. Heb jij Romeo Boy nog gekent? Ik heb foto's gekregen van hem op latere leeftijd en een foto vanuit een oud hengstenboek gezien van de AVS.

lezrah
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:57

Rentmeester. Ben er mee bezig om tot aankoop over te gaan Vader is Hofmeester en daar is renovo weer de vader van en ik ga hem morgen rijden om te kijken of we het samen eens kunnen worden Haha! Haha! Haha! ben zo benieuwd..............