Terrazzo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Terrazzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 22:41

Wat vinden jullie van terrazzo als aanrechtblad of vloer. ( www.terrazzo-net.nu " class="postlink">http:// www.terrazzo-net.nu )

Zit erover na te denken om dat te nemen voor de aanrecht. (als vloer zou het voor mij niet gaan, omdat wij op een flat komen te wonen).

Om je geheugen op te frissen. Je zag het heel veel in de jaren 50 en 60 ( ook daarvoor hoor). Metname in de badkamer als vloeren. Ook wel granito genoemd.

Mijn voorkeur gaat uit naar wit met bv parelmoer of juist zo zwart mogelijk. Verder wordt de keuken strak en modern.
Laatst bijgewerkt door Prima op 23-10-02 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:43

Link doet het niet..Lachen Ben wel benieuwd..

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:48

http://www.terrazzo-net.nl/

zwart vind ik niet mooi. Wit is dan meer mijn smaak. Is dat niet heeeeel erg duur?

btw; die foto op de index-pagina, is toch het nieuwe (oude) station in Groningen??

זכור

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 22:50


~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:53

Vind het wel een beetje een schreeuwerige keuken. Ik houd meer van alles in een kleur. Maar zo'n blad is wel heel chique. Ik heb zo'n woningbouw aanrecht.. Ook leuk

זכור

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:55

Ik zou voor wit gaan, zwart maakt het zo somber, zo badkamerig, niet mooi iig, ving ik

Lijkt me wel mooi, maar heel duur

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:58

wij hebben volgens mij ook hiervan onze keuken. Weet het niet zeker. lijkt er iig wel erg op. Het aanrechtblad is zwart, en de kastjes zijn een lichte houtkleur (ben zo lekker thuis in die termen) en ook een zwarte vloer. het nadeel ervan is dat je heel snel krassen krijgt. en je dus best wel uit moet kijken dat je geen dingen gaat schuiven op je aanrecht die hard zijn.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 10:14

Zou het krassen dan? Je kan er wel weer een hele hete pan op zetten. Evengoed vind het ook best apart, zo een aanrechtblad uit 1 stuk.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:20

Wij hebben het ook in de keuken, ik vind het wel mee vallen met krassen..
Het is heel mooi spul vind ik, ziet er netjes en strak uit omdat het uit 1 stuk is. Het is trouwens heel erg goed hittebestendig, hete schalen pannen ed geen probleem, daarvan heb ik echt nog geen plekje gezien.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:52

Eeh, mijn aanrechtbald en werkblad zijn van beige cement met okergeel, grijs, wit en parelmoer. mijn keukenvloer is sienarood met zwart, wit, grijs, parelmoer en wat okergeel. De vloer in het halletje, badkamer en toilet zijn van blauw cement met grijs, zwart, wit, parelmoer en blauwglas. Die vind ik zelf het mooiste. Mijn aanrecht past perfect bij de rest van de keuken. Cement is precies dezelfde kleur als de keukenkastjes.
Ik moet wel zeggen met veel dank aan mijn papa. Ik weet dus niet wat het kost. Mijn pa is vakman.

Fiesta, freiberger, what else?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 10:16

Zeker een italiaan, die Pa van jou!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:24

Bijna. Hij komt uit Friuli, een gebied in het hoge noorden. deze provincie vindt zichzelf op de eerste plaats friulaan en dan pas italiaan. Net zoiets als met friesland in Nederland. raar maar waar. net zo een raar dialect als het fries. Niet te begrijpen als je italiaans wel kunt volgen

Fiesta, freiberger, what else?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:07

Ja granito is wel mooi maar het is soms moeilijk om een goede onderaannemer te vinden die het goed kan. Het voordeel is dat het na jaren weer opnieuw geschuurd kan worden.

Zelf hebben we een granieten aanrechtblad, bevalt ook erg goed en is denk ik wel iets goedkoper dan granito. Hangt een beetje af van de grootte. Door de arbeidsintensiviteit worden kleine bladen verhoudingsgewijs erg duur.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GoogleAdsense en 196 bezoekers