ra ra ra hoe kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vriend

Berichten: 16
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: almere

ra ra ra hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 19:06

Ik heb eeb haflinger met mijn zusje samen en hij staat op een manege.
In de afgelopen 2 weken ben ik al 3 dingen kwijt geraakt(nieuwe handschoenen een zweep en een thiedemann).
Nou komt het mooiste mijn spullen lagen in mijn kastje en zit altijd op slot ook als ik aan het poetsen ben of aan het rijden wie heeft dit ook meegemaakt en heeft eventueel advies ik ga voor de zekerheid al een nieuw slot op het kastje laten zetten.
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:19

Je hebt van die goedkope slotjes die je open kan maken met andere sleutels..
Ik heb hier zelf niet echt ervaringen mee, er komen maar 4 mensen bij mij op stal *LOL*
Maar die verhalen hoor ik wel vaker van manege.. Boos!
Sommige mensen..Boos!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:27

Als je een nieuw slot koopt, koop dan bijv. een fietsslot of iets dergelijks, die je niet zomaar met een andere sleutel kan openmaken.

Heel veel sterkte! Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:34

asociaal he

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:29

idd... koop een goed slot... het is moeilijk om mensen te gaan beschuldigen, maar misschien kan je ergens een briefje ophangen dat je wat spullen mist (en dan niet van ze zijn gestolen ofzo gewoon op de manier van ben het kwijt) en misschine krijg je daar wel reacties op.... of kom je er achter dta het vaker is gebeurt... en verder als je echt dure spullen er in hebt liggen neem het anders maar mee naar huis... is misschien wel een gedoe, maar beter dat dan je spullen kwijt zijn...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:54

Je kunt die hangslotjes idd gewoon openmaken met een speld of 'n schaar, eigen ervaring Haha!, ben nl. regelmatig sleuteltjes kwijt Bloos
Erg kinderachtig dat dit gedaan wordt Boos!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:10

Toen mijn zwager nog studeerde werd telkens zijn fiets gestolen.
Hij kreeg van een kennis een echt oud barrel (als je die naar de sloop bracht moest je nog toebetalen) en kocht een goed slot om zijn fiets te behoeden tegen "leners". Zijn fiets werd niet meer gestolen maar opeens was zijn slot foetsie terwijl de fiets er nog stond....

Was even off-topic.
Toen ik nog op een pensionstal reed, merkte ik mijn spullen...
Hoofdstellen: aan de binnenkant van alle los te maken onderdelen brandde ik SW (letters voor en achternaam)Dit deed ik op alle leren spullen, incl zadel.
Sjabrakken, dekens + halsters: watervastestift aan de onderzijde, ook mijn initialen(niet te groot maken klein en onopvallend en toch leesbaar).
Halstertouwen: met een spijker/staafje, tikte ik een paar puntjes in de musketon, en de uiteinde van de touwen kregen een andere kleur.
Bitten: ook punten patroon idem aan musketonhaken.
Bandages: uiteinden werden ook gekleurd
Peesbeschermers: onder de sluiting werden de initialen gekerfd.

Was er eens iets "geleend", vroeg ik of ik ze eens mocht bekijken (liefst met mensen erbij) omdat ik iets soortsgelijks zocht en het wilde bekijken en de ervaringen van de "leners" wilde weten.
Na 2 maand werd er niets meer "geleend" op de stalkast heb ik ook gezet dat alles zichtbaar en onzichtbaar was gemerkt

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:49

Ik gebruik de oude nagellaktruc, op een onopvallende plek een druppie nagellak. En ik ben er zoeen die altijd andere dingen wil hebben als de rest, dus ik heb vaak andere kleurtje spullen en op borstels staat in grote sierletters Baduhs naam.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:25

Bij je nieuwe handschoenen IN je handschoenen je initialen met watervaste stift of zo.

Verder: mijn zweep hangt wel gewoon in de zadelkamer, maar altijd ACHTER het andere tuig: hoofdstel, oud halster, longeerlijn, noem maar op.

Dus iemand die vlug de zadelkamer in loopt om een zweep te lenen (kan zo gauw die van zichzelf nie vinden..) die grijpt zeker niet mijn zweep.
Veels te onhandig, die hangt in de hoek achter allemaal spullen enz.... valt weer en moet je opruimen enz.

Muesli-ton is goed dicht, en daar bovenop zet ik altijd kaarsrecht de bakjes neer waar ze in moeten: dus bijv. lijnrecht tegenover elkaar of zo.
Zo weet ik precies wanneer er iets scheef staat:
er heeft iemand in mijn ton gezeten.
Dat kwam vroeger wel eens voor, maar nu niet meer! Dorine wist telkens weer wanneer er 'gejat' werd, en nu wordt er gewoon gevraagd of ze een hapje muesli aan hun paard mogen geven om te belonen...
Geen probleem als het bij een handje blijft, maar wel vragen! Haha!

Vriend

Berichten: 16
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 14:20

nou ik heb een nieuw slot erop gezet en tot nu toe nog niks kwijt in ieder geval iedereen bedankt en ik heb voor allle zekerheid alles gemerkt

bedankt allemaal anita
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:37

Hihi, een jongen bij ons op stal heeft een klein alarmpje gekocht bij de Blokker. Het bestaat uit 2 delen met een magneetje. Die maak je in je kast vast en als de deur open gaat komen de magneetjes los van elkaar en maakt dat ding herrie! Heel gaaf, er zit natuurlijk een knopje op om ´m uit te zetten, dus zelf heb je er weinig last van, maar iemand die wat probeert te roven schrikt ervan.