Zijn jullie mooiweer ruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Zijn jullie mooiweer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:02

Eigenlijk ben ik wel een mooiweer ruiter Bloos
Maar nu ik me weer heb ingeschreven voor een paar wedstrijden zal er toch gereden moeten worden, weer of geen weer.
Dus daar ging ik vanmiddag, langewaxjas aan, regenhoed op en rijden maar.
Händell keek me nog een bedenkelijk aan op zo´n manier van:hé het regend hoor, weet je zeker dat je dit wel wilt }>
Maar ik heb doorgezet en het viel niet eens tegen.

Wie is er nog meer eigenlijk een mooiweer ruiter, ik ben vast niet de enige Haha!


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:04

Nou ik rijd het liefst als het lekker weer is (lees: niet te koud niet te warm).
Maarja ik wil toch graag rijden....in de regen rijden heeft ook wel wat Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:16

Nope, echt niet. Als ik heb bedacht dat ik ga rijden, wordt er gereden.. Anders blijf je bezig.. te donker, te nat, te koud, te warm, te winderig.. dan is er altijd wel wat Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:24

Ja echt wel!! Het is geen doen met deze wind, Margot is een hittepetip en ziet dan achter elk bosje geesten.
Maarja, hoe langer is wacht, des te meer energie ze heeft, dus het zal er toch een keer van moeten komen.
Maar ik ga het liefst zondagochtend, dan heb ik de hele wereld voor mezelf

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:26

Nou eigenlijk wel....
We hebben op stal gelukkig 2 binnenbakken, dus als het slecht weer is hoef ik eigenlijk nooit buiten Tong uitsteken Tja verwent he?!

Maar natuurlijk op wedstrijden moet ik ook gewoon buiten, MAAR ik heb nog NOOIT met regen mijn proeven gereden. Wel een of twee keer met inrijden, een beetje regen. Maar verder niet. En dan rijd ik zeker al 9 jaar wedstrijden *LOL*


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:31

Tja ik moet je eerlijk zeggen dat ik met name in de herfst en winter de binnenbak erg kan waarderen. Ik heb slechts tijdelijk op een stal zonder binnenbak gestaan en verder heb ik altijd de luxe van een binnenbak gehad. En als het rot weer is, dan rij ik zeker wel binnen. Schijnheilig
Maar ik heb ook niet zo'n goede slecht weer/extreme kou uitrusting. (zoals een waxjas, thermobroek e.d.) Dat zou ik bijvoorbeeld wel aanschaffen als ik alleen de beschikking over een buitenbak heb.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:50

Ik ben echt een mooiweer ruiter! Haha! Morgenochtend ga ik een strandrit maken, dus dan moet ik maar afwachten wat voor weer het wordt. Maar verder rijd ik alleen buiten met mooi weer, en zeker niet te koud Tong uitsteken Ik heb gelukkig beschikking tot een binnenbak Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:52

haha echt wel, nu mag ik genieten met een binnenbak, dus ik ben nu een alles ruiter Tong uitsteken maar ik ga echt niet in de regen rijden, dikke vinger Tong uitsteken

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:53

Nee ik ben niet echt een mooiweer-ruiter. Ik rijd in de winter net zoveel als in de zomer dus heb ook al heel wat buien op mijn kop gehad.
Maar een goede regenjas doet wonderen.
Hoewel ik natuurlijk liever rijd als het droog is, maar soms is het gewoon niet anders. Dit jaar zal ik wel moeten rijden met slecht weer want dit jaar heb ik geen binnenbak. Vorig jaar wel, da's ook wel erg lekker hoor!
Maar ik moet toch op fiets heen en terug dus doorweekt wordt ik toch wel, kan ik net zo goed ook even gaan rijden.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:56

Jah als ik buiten wil rijden, gebeurt het ook behalve als het echt aan het regenen of onweren is danniet Lachen maar verder geef een buitje niet hoor, vind het wel wat hebben zo samen met je paardje

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:09

Tja, ik moet nu ook nog de regen in. Ik zit toch wel te twijfelen of hij misschien niet nog een dagje rust nodig heeft Schijnheilig .
Maar het blijft de hele week van dit heerlijke weer dus ik hijs me zo meteen maar in mijn regenjas, regenchaps, petje op en gaan!

Over het algemeen heb ik nooit zoveel problemen mee, maar ik was verleden week tot mijn onderbroek aan toe kletsnat geworden dus had het weer even gehad met het weer in ons kikkerlandje.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:11

Nee.

Ik zal wel 'moeten' rijden of beweging geven in de buitenbak, want als Cerise langer dan twee dagen stil staat barst ze uit haar voegen van de energie en is ze vreselijk onrustig op stal.
Snel geïrriteerd, noem maar op. Echte trakhener. Tong uitsteken

Dit komt echter ook een beetje door de brok die ze daar krijgt.
Ik denk erover om zelf op andere brok over te gaan, ook al moet ik dit dan zelf betalen (terwijl het nu dus in het stallingsgeld zit).
Maar jah, ze zit bij de brok die ze nu krijgt gewoon niet lekker in haar vel.

Van de zomer hebben we twee maanden andere brok gehad, waardoor ze veel beter in haar vel zat, niet zo snel op de kast zat enzo, niet zo onrustig.
De stal is echter weer overgegaan op de vorige brok omdat die goedkoper is. Frusty Dus beginnen we weer van voren af aan...

Als ik haar regelmatig rijd heeft ze het minste last van de hyperbuien zeg maar, en dat doe ik dus ook.
Weer of geen weer.

Ik heb ook i.v.m. de chemokuren niet altijd keuze uit welke tijd van de dag of welke dag ik ga rijden.
Ik wil wel als het droog is, maar ben afhankelijk van vervoer (iemand moet mij brengen want fietsen is op 't moment te vermoeiend), en ik moet elke middag ongeveer 2 uur slapen.
Dus moet ik alles goed van tevoren plannen, en kan ik niet zomaar even de tijden omgooien.

Regen?
Dan wordt het longeren, of desnoods alleen losgooien en dan NH-oefeningen in stap, draf en galop.
Maar hoe dan ook, even eruit, want met regen mag ze niet naar buiten, en ik wil sowieso dat ze even 'haar ei kwijt kan'. }>
En ze heeft aardig wat ei moet ik zeggen! *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:14

Op het moment ben ik een echte mooiweer ruiter. Niet voor mezelf, maar voor mijn paard aangezien de stal nog niet af is. Warm terug de wei in met die gure wind, nee bedankt.
Koude, harde wind etc maakt mezelf niet zoveel uit en een klein buitje of wat motregen ook niet. Maar het moet niet de hele dag door stortregenen, dan ga ik ECHT niet.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:17

Ik heb vandaag in de regen een heerlijk buitenritje gemaakt *LOL*
Nou ja heerlijk, een beetje nat..
Ik rij dus altijd, regen, wind maakt nie uit..
Alleen moet ik mezelf er dan wel toe zetten om het huis uit te gaan. Als ik eenmaal op de fiets zit en bij mn paardjes ben maakt het mij eignelijk niet uit.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:57

Tja, ik train eigenlijk altijd in de binnenbak van m'n rijvereniging. 5 minuutjes met de trailer vanwaar Maestro staat.
Vroeger niet hoor, als klein meisje ben ik jarenlang in weer en wind bezig geweest met m'n pony's. Meestal met de stelregel dat we gingen trainen als het droog was, dat we in Nederland wonen en er regelmatig halverwege je rijden een plensbui kwam namen we maar voor lief Haha! .

Maar inmiddels ben ik zodanig verwend dat ik het stukje van de stal naar de trailer, en het aan en afkoppelen in de regen (en bij vrieskou) al heel vervelend vind Schijnheilig .
Maar gelukkig lees ik dan dit topic en voel ik me weer uitermate verwend Knipoog .

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:59

Nou ik rij natuurlijk het liefst als het droog is, wind, en miezer maakt me ook nog niet zoveel uit, maar in de stromende regen rijden nee dank je. Dan kan ik de volgende dag meteen mijn werk afbellen Lachen en als ik mijn pony er nou een plezier mee deed. Maar Ik heb al wel een aantal keer in de regen les gehad en als je dan eenmaal bezig bent maakt het me ook niet meer zoveel uit. En deze week zal ik er toch ook echt weer aan moeten geloven met dit rot weer Haha!

Het is zo fijn om klein te zijn!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:05

als ik in gedachten heb dat ik ga rijden ga ik rijden
weer of geen weer
alleen met onweer blijft ze binnen
heb dus al genoeg hagel en plensbuien over mij heengekregen (deze herfst)
dus mooi weer ruiter nee
mijn vriendin waar mijn paard staat (we doen haar samen, rijden en voeren enz) wel, die rijd in de zomer wel (en in de winter eigenlijk niet.)
ik ben niet verwend, maar heb eigenlijk alles wat ik wil
en tja dat beetje regen dat neem ik wel voor lief Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:12

Ja zeker wel!!
Met dit weer ehb ik gewoon echt nergens zin in.. Pinky gelukkig ook niet..
Maar om hem nou een half jaar stil te laten staan? Schijnheilig Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:55

Ik heb met dit weer ook helemaal nergens geen zin in Misselijk , en rijden al helemaaaaaaal niet *schaam*.
Maar mijn bijrijdster is een dappere doorzetter en door haar sleep ik me naar de paardjes toe Bloos , als ik er eenmaal ben is het goed en dan ga ik ook wel wat doen.....
Bij mij speelt het denk ik ook gedeeltelijk mee dat ik geen stal heb dus kan dan ook weinig doen met dit vieze weer Huilen
Maar afgelopen week ben ik toch maar vinnig in de weer gegaan met de kleine opdonder omdat ik die zo vreselijk graag voor de wagen wil hebben, en toen kwam ik er eigenlijk achter dat ik helemaal niet van suiker ben Haha!
Moet af en toe gewoon een schop onder mijn kont hebben }>

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:58

ik ben geen mooiweer ruiter, maar toch wel blij dat de binnenbak nou klaar is!!!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:01

Pjelk staat nu gelukkig in de manege zodat ik alleen maar even door de regen heen moet om er te komen. Verders daar twee binnenbakken tot mijn beschikking dus van slecht weer geen last. Beautje staat nog wel in de wei... tot halverwege zijn pijpbeen en de bagger Verdrietig . Nee dat is niet erg motiverend om te gaan rijden. Maar gelukkig is de open stal daar bijna klaar en kan ik vanaf volgende week waarschijnlijk lekker onder dak opzadelen. Dat scheelt al weer heel wat !

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:02

Ik rij met jordy het liefste in de regen want altijd als ik in de regen rij dan loopt ie het fijnste vraag me niet hoe en waarom maar het is zo!
maar verder vindt ik het fijn als het niet regent en niet waait!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:03

Vandaag heb ik een uitrij - regendeken gekocht Haha!
Ik werd zelf niet nat, met mijn waxjas, maar tegenover Fab was dat een beetje aso hihihiiihi. Haar uitrijdekentje wordt zeiknat..........nu een waterdichte gekocht!
Vandaag ermee gereden......hardstikke donkere lucht........geen druppel regen gezien Haha!

Wie zegt dat een uitrijdeken niet tegen regen helpt Haha!:D:D

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:18

Alleen als het heel hard regent of onweert laat ik Salty staan, maar anders gaan we gewoon naar buiten, hoor! Vandaag hebben we ook wel een bui op onze koppies gehad.
Tja. nu hebben we ook geen binnenbak tot onze beschikking, dus moeten we wel Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:33

als het heel hard regent rijd ik niet maar meestalm wel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, kimmetje26, RoRo44, Soepkipje en 42 bezoekers