Dan ga je toch een dressuurzadel aanschaffen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Dan ga je toch een dressuurzadel aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 07:39

Sommige ruitersportzaken, ik kan me er aan ergeren en er ook om lachen.
Goed, ik ben nog steeds niet over uit waar ik een zadel ga halen, ik weet inmiddels wel dat ik een stubben wil. Dus dan begin ik aan m'n kijk, prijs en vergelijkonderzoek. Dus naar Divoza, de siegfried staat voor 1178 in de catalogus, maar als ik daar kom, dan kost het zadel ineens 1249,95 euro Boos! Boos! Dus ik denk er nog mooi even over na. Dat is wel bijna 3000 gulden, en dat voor een paard van een ander. Bij Divza hebben ze alleen de VSS en de springuitvoering, maar goed, ik wil toch de VSS of de springuitvoering met diepe zit. Tweedehands viel af. Er lag gewoon niets naar m'n zin.
Daarna verder gegaan richting Friesland. Afslag Marum en daar een ruitersportzaak bezocht. Daar kostte de siegfried spring 1098 euro, maar in de uitvoering die ik wil hebben komt er nog 10% overheen, en dan ben ik weer precies net zo duur uit als bij Divoza (divoza had het zadel dat ik zocht wel direct op v oorraad). Maar, het springzadel dat hier dus lag en waar ik opgezeten heb had dus te korte zweetbladen. En wat zegt die vrouw daar in de winkel:
WAAROM KOOP JE GEEN DRESSUURZADEL, DAN HEB JE HET PROBLEEM MET DIE ZWEETBLADEN NIET? Boos! Boos! Boos! Boos!
Daarna zegt ze nog: of rij je ook springwedstrijden. JA dus, en als ik voor een VZH of springzadel kom, DAN WIL IK GGGGEEEEEEEEEN dressuurzadel.
Dus m'n vriend direct: alle mensen die alleen maar dressuurrijden zijn te bang om te springen, dus mietjes Extreme duivel Extreme duivel
Ik kon er wel om lachen, die vrouw voelde zich denk ik iets beledigd, maar ik voelde mij echt beledigd vanwege die opmerking dat ik vanwege m'n lange benen maar een dressuurzadel moest kopen.
Het voordeel vna deze winkel is over het algemeen wel de service, en ik kan zelf een kleur uitzoeken. Ik heb namelijk een hele mooie kleur roodbruin gezien Tong uitsteken
CTD valt voor mij ook af, aangezien die zadels niet met langere zweetbladen te leveren zijn. Helaas.

Goed, m'n zoektocht is dus nog niet ten einde. Ik blijf het veel geld vinden, maar ook een mooi zadel. Ik krijg steeds meer respect voor die zadelmaker die niet veel duurder is, maar je niets aanpraat en alles volledige maakt zoals je zelf wilt. Nadeel is dan wel dat ik aan nieuw vastzit.

Maar wat vinden jullie van zo'n uitspraak in een ruitersportzaak? Wel erg vaag hoor, niet netjes vind ik het.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:03

Niet erg netjes nee, maar misschien wilde die mevrouw gewoon helpen??? Weet jij veel. Maar ik zou het ook niet echt grappig vinden als iemand dat tegen mij zei. Helemaal niet na een dag hopeloos zoeken. Nou veel succes met je zoektocht.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:05

niet iedereen is zo snugger Knipoog

Ik vin dat ook zo irrtant als je een winkel in loopt en vertelt wat je zoekt, en ze je dan wat anders proberen aan te smeren!

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:45

Welke winkel was het bij Marum in de buurt? Ben je ook bij Bosgra in Hardegarijp geweest?
Zelf zou ik toch bij Fugers in Soest kopen. goede ervaring mee, ondanks dat hij duurder is. Bij Divoza kun je wel kijken of je gelijk je punten in geld kunt omzetten. geeft wat korting.
Succes

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:59

Die opmerking slaat natuurlijk nergens op. Dat vind ik zoiets als dat jij opzoek bent naar een paar sportschoenen en de schoenenverkoopster zegt dat je net zo goed een paar laarzen kunt nemen.

Ik ben zelf ook bezig met een nieuw zadel, en het valt al met al niet mee. Maar wat ik een beetje in jouw verhaal mis, moet je niet eerst kijken naar hoe het zadel op het paard ligt waar je het voor wilt gebruiken? Afgelopen vrijdag was er een zadelmaker bij mijn paard geweest. ik dacht dat ik wel uit een paar zadels kon kiezen. Maar van de ongeveer 10 zadels die we hadden gepast, zaten er slechts 2 echt goed op mijn paard en daarvan was een zadel nogal boven mijn budget, dus dan valt er niet zo veel meer te kiezen. Maar ik mag het zadel wel vrijblijvend een weekend uitproberen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 13:02

Ik ben ook al bij een zadelmaker geweest, en ik kijk eigenlijk maar naar 1 model omdat m'n kont hier ook fatsoenlijk inzit (stubben siegfried VSS of spring met diepe zit) Knipoog
[VMR] zadelmaker bezocht

Dus ik ben duidelijk bezig met een kijk-en vergelijk onderzoek.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:54

jeetje wat stom, je komt toch voor een springzadel??denkt ze soms dat je wil gaan springen met een dressuurzadel?sommige mensen zijn egt DOM!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:45

germie schreef:
Ik ben ook al bij een zadelmaker geweest, en ik kijk eigenlijk maar naar 1 model omdat m'n kont hier ook fatsoenlijk inzit (stubben siegfried VSS of spring met diepe zit) Knipoog
[VMR] zadelmaker bezocht

Dus ik ben duidelijk bezig met een kijk-en vergelijk onderzoek.


Bij die zadelmaker heb ik mijn zadel ook weg, juist Kootstra Knipoog.
Ook Stubben Siegfried, alleen dan VSD met extra wrongen voor die dikke haflinger van mij *LOL*
Een kennisje van mij heeft dat zadel in VSS (zelfde die jij bedoeld dus) ook bij Kootstra en die was er altijd heel tevreden over, ik ook over die van mij overigens.
Maar ze zijn helaas wel heel erg duur, maar daar staat tegenover dat ze erg lang mee gaan.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:00

Den Besten in Hierden...
Beter kun je niet treffen...

Voor zowel nieuw als tweedehands.
Eventueel inruil, tegen goede prijs, en veel keus met goede zadelmaker

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:24

Grappig, den Besten in Hierden..... Daar ben ik van de zomer geweest, toen ik in Vierhouten op de camping stond, met Marc, mijn man, en Marlou, mijn paardje. Ik heb er in elk geval een paar Aigle rijlaarzen gekocht, scheelde behoorlijk met die rutiersportzaak aan de andere kan van Nunspeet in een dorpje, van de Horselover keten. Ik vond het een fijne zaak, mooie spullen en niet te duur. Toevallig heb ik vandaag hun nieuwsbrief met kortingen en de MountainHorse catalogus ontvangen, leuk! Volgens mij kreeg ik er ook nog een stempelkaart met korting bij een volgende uitgave, nooit weg. Ik denk dat we er volgend jaar wel weer heen gaan, als we weer op de camping staan.
Voor wat betreft zadels, de mijne komt bij Hulsebos vandaan, ik ben er redelijk tevreden over, maar toch net niet helemaal, maar dat kan ook door mijn eigen zit komen Lachen .

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:07

Ik krijg ook een beetje de indruk dat je pas service krijgt als je met een dikke portomonee zwaait.
Zelf zoek ik een dressuurzadel (want ik ben zo'n watje die niet durf te springen Knipoog ) en ze proberen je altijd aan een nieuw zadel te binden.
Twee de hands kan net zo goed als er iets tussen zit naar je zin. Maar ook al geef je dan 500 euro uit service ho maar nee dan moet je nieuw kopen we hebben nog wel een goed zadel liggen voor 700 euro dan komen we wel thuis. Of onze nieuwe zadels zijn ook heel goed en die heb je AL vanaf 1200 euro! Verward

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 15:48

Dat idee heb ik oo hoor ladolcevita. Ik kijk ook tweedehands rond, en nieuw natuurlijk. Heb nog geen keuze gemaakt.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:35

Ben je al in Bellingwolde geweest?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:48

Ook zoiets: ik ga speciaal naar de ruitersportzaak voor een dressuurdekje omdat ik nu een dressuurzadel heb en ik heb alleen VZH-dekjes. Paar leuke dekjes gezien, maar alleen VZH.
Zegt ze dat VZH ook wel kan omdat je dan alleen aan de voorkant een stuk stof over hebt.
JA! Daarom wou ik toch een dressuurdekje!!! *LOL*