loopt te diep en te snel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

loopt te diep en te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 20:30

Ik heb in december een dressuurwedstrijd op de manege op een manegepony.

Maar nou is het probleem, ze is echt onwijs snel, ze loopt heel netjes nageeflijk en mooi en in draf en stap is ze dan wel redelijk te houden.

Maar in galop wil ze echt heel hard en gaat ze helemaal omlaag met r hoofd en loopt dus veel en veels te diep........

Heeft er iemand nog een goed advies hoe ik kan proberen haar in galop rustiger te houden en wat minder laag?

gr anne

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:16

Komt mij bekend voor. Die van mij heeft ook de neiging om achter de loodlijn te kruipen en dan is lekker hard te gaan rennen. Ik schakel veel. Dat wil zeggen veel halve ophoudingen rijden. Als je je handen wat hoger houdt tijdens de galop heb je ook meer controle. Het is wel een kwestie van oefenen, want die van mij doet het in de ring nog steeds. En daardoor ga ik in de ring steeds voorzichtiger rijden en dus steeds minder doen. Met het gevolg dat ze niet meer aan het been is, en uit de galop valt. Dus blijven oefenen en veel overgangen rijden. Succes!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 16:19

hey

thnnx voor de reactie! ik kan jammer genoeg niet veel oefenen want het is een manege pony maar ik kan misschien wel een paar keer vrijrijden op d;r en goed inrijden van te voren, ik weet niet of het helpt als ik maar zo weinig kan oefenen maar ik hoop t!!