Leuke opsteker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Leuke opsteker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 21:00

Sinds Almelo was ik niet meer in de baan geweest om een gewone Z2-proef te rijden en vandaag moest het dan maar weer eens gebeuren.

Ik vond Fitz de laatste tijd eigenlijk niet zo fijn aanvoelen maar toen ik vrijdag bij Herman was vond hij hem toch wel weer vooruitgegaan.

Met het losrijden kwam hij weer veel te diep en heb ik hem nog een aantal keren flink wakker geschud waarna hij idd wat beter te rijden was.
In de eerste proef voelde hij wat doods aan, hij liep zijn oefeningen op zich goed maar het miste naar mijn idee een stukje uitstraling.

Omdat ik 2 weken geleden in Spijkerboor met de kür goede ervaringen had opgedaan met wielsporen de tweede keer, besloot ik mijn wielsporen voor de tweede proef om te doen.
Oeps, dat was even een inschattingsfout: Fitz was in de galop zo vreselijk heet de tweede proef dat ik er niet meer aan mocht komen. Hebben jullie wel eens een appuyement met wissels erin gezien Haha! , Fitz weet hoe het moet ..
De tweede proef werd dus een behoorlijk rommelig geheel.

Bij de prijsuitreiking bleek dat ik in de eerste proef 180 pnt had, yes, eindelijk weer een puntje erbij.
De tweede proef had ik er 165, nog wat aan de hoge kant naar mijn idee.

Gezien het feit dat er toch echt niet hoog gejureerd was, in de Z1 had de nr. 1 resp. 167 en 165 pnt. vond ik het toch wel een leuke opsteker na maanden van blessureleed en verzet van Fitzje.

Op advies van Herman komt de kraker bij Fitz en ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:54

goed gedaan fitz !!!! op naar de ZZ licht
laat die wielen dan voortaan weg Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 23:11

He proficiat Fitz, weer een wp erbij, hoeveel heb je er nu in het Z2?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 05:29

He, ik had het al via de telefoon gezegd maar echt hartstikke goed. Ik ben blij dat alles weer de goede kant op gaat voor je.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 06:29

Super hoor Leontine, ik hoop jullie snel eens samen in het echt te kunnen bewonderen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 08:23

Gefelici!!!! Haha! En volgende keer Fitzie eerst even geestelijk voorbereiden op de wielspoortjes Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:51

Kijk...dat zijn de berichten die ik graag mag lezen. Fijn voor je jôh dat je na een lange periode van tegenslag en pech weer een positief punt in je hippische loopbaan mag bijschrijven.

Ook vind ik het positief dat je de 2e proef voor jezelf een analyse kan maken mbt de uitvoering. Daar mag men een voorbeeld aan nemen want vaak legt men de schuld bij de jury nietwaar?

Waar was de wedstrijd overigens?

Enne....wanneer is 'the battle' tussen jou en Jasmijn???? }> Binnenkort toch?
Ik heb iig gehoord dat de messen geslepen worden. Ze is (naar horen zeggen) al hard aan het trainen want ze is van plan om je per sé te verslaan. Maar ja, dat is wel begrijpelijk natuurlijk nadat je had gezegd dat je haar 'uit het zicht' zal rijden. }> Schijnheilig Lips are sealed Knipoog

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:53

He wat goed zeg, gefeliciteerd hoor! Welke kraker laat je komen?

:evaw:


Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 15:12

Eyes schreef:
Enne....wanneer is 'the battle' tussen jou en Jasmijn???? }> Binnenkort toch?
Ik heb iig gehoord dat de messen geslepen worden. Ze is (naar horen zeggen) al hard aan het trainen want ze is van plan om je per sé te verslaan. Maar ja, dat is wel begrijpelijk natuurlijk nadat je had gezegd dat je haar 'uit het zicht' zal rijden. }> Schijnheilig Lips are sealed Knipoog


'The battle' tussen Jasmijn en mij (voor zover er al sprake is van een battle, want Jasmijn wint dat met 2 vingers in haar neusgaten, so to speak Haha!) houden wij nog even geheim, he Jasmijn Knipoog ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:34

Ik hoor nu voor het eerst dat het een battle gaat worden Verward Ik dacht dat ik gewoon een wedstrijd ging rijden, blijk ik in het Big Brother huis beland te zijn. Scheve mond
Maar ik moet altijd eerst nog maar kijken of ik hem de ring rond krijg, hij is daar nog nooit geweest dus ik laat me verrassen.
eerst nog de clinic van Patrick vd Meer, misschien kan hij me het licht laten zien en ga ik het ooit nog eens snappen, dat paardrijden.
Fitz gefeliciteerd met je punt en idd, op naar de ZZ licht (ben ik tenminste weer van je af Haha! Haha! Knipoog )

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 16:42

Jasmijn schreef:
Fitz gefeliciteerd met je punt en idd, op naar de ZZ licht (ben ik tenminste weer van je af Haha! Haha! Knipoog )


Zullen we het maar omdraaien, Jasmijn? Jij gaat eerst ZZ-licht, dan stel ik het nog even uit .... ben ik tenminste van jou af }>

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:29

Nee, nee, ik heb altijd al gezegd dat ik de overstap niet wil maken. Onder druk van mijn omgeving (zal geen namen noemen Schijnheilig ) heb ik het iets bijgesteld en gezegd dat ik de overstap maak als ik constant boven de 200 punten scoor. Dat ga ik toch nooit halen, dus ik zit voorlopig goed.
En jij hebt wel ambities in die richting, dus lijkt het me veel logischer als jij gewoon lekker gaat. }>

Navragen is beter dan afvragen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:48

pff daar kan ik alleen nog maar van dromen dat ik me druk moet gaan maken over de overstap naar de ZZ-licht!

ben na n halfjaartje blessures van mij&mn paard 2 weken geleden voor de eerste keer M2 gestart....ging naar mijn idee wel goed(zonder te steigeren de ring rond!geen grove fouten!)maar vrij lui, durfde hem niet goed opgericht te laten lopen, dan ziet ie veel te veel een gaat ie steeds op de noodrem... had 146 puntjes, jury vond het wat braaf en weinig impuls maar de nr1 had maar 11 puntjes meer dan ik! we waren met zn 8-en en ik was dus 8e...maar ja t was n kleine wedstrijd in de buurt en de meeste M2ruiters rijden al n heel seizoen M2 en komende zondag heb ik weer n wedstrijd, weer met dezelfde tegenstanders, dus ben benieuwd!

helaas is ie al 2 weken aan t steigeren, behalve vandaag bij mn les!!en heb donderdag priveles dus wie weet gaat t zondag wel goed!ga m wat brutaler rijden, misschien dat t helpt!

maar heb daarom altijd wel wat ontzag of respect voor mensen die Z2 rijden, of die zelfs de overstap naar de ZZ-licht gaan maken!

hoelang rijden jullie al met deze paarden?en hoe oud zijn ze?
die van mij is 9 en heb ik nu 3 jaar en toen ik hem kocht was ie bijna M1 klaar en mocht ie dat ook starten, maar zn ruiter vertrok naar een dressuurstal in Australie, dus werd hij verkocht!En ik ben gewoon in de klasse B begonnen.
en nu is ie samen met mij opweg naar de Z, hoop in t zomerseizoen 2004 toch wel goed op weg te zijn in de Z. (Z1 of als t super gaat de Z2 maar ja das nog zo ver weg!), april 2004 klinkt heel ver weg maar rij in de winter weinig wedstrijden(5 om precies te zijn) en in de zomer +/- 10 maar hoop dat dat er komende zomer wat meer zijn waar ik heen kan gaan!


heb er ff wat spelfoutjes uitgehaald

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 02:06

Renske20 schreef:

hoelang rijden jullie al met deze paarden?en hoe oud zijn ze?


Ik heb Fitz in 22 wedstrijden over 2 jaar verspreid van de B naar de Z2 gereden. Fitz was 8 toen ik hem kocht, was in Duitsland niet verder gekomen dan B-dressuur Haha! en inmiddels is hij 11.
Nu zat ik echter een beetje vast, vandaar dat ik ook zo blij ben met deze wp.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:51

gaaf zeg!t is wel heel snel gegaan he!

kan me voorstellen dat je zo blij bent met dit winstpunt als je op dit moment een beetje vast zit!ik ben ook altijd helemaal blij met elk wp dat ik haal!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:07

Fitzroy"]
[quote="Eyes schreef:
Enne....wanneer is 'the battle' tussen jou en Jasmijn???? }> Binnenkort toch?
Ik heb iig gehoord dat de messen geslepen worden. Ze is (naar horen zeggen) al hard aan het trainen want ze is van plan om je per sé te verslaan. Maar ja, dat is wel begrijpelijk natuurlijk nadat je had gezegd dat je haar 'uit het zicht' zal rijden. }> Schijnheilig Lips are sealed Knipoog


'The battle' tussen Jasmijn en mij (voor zover er al sprake is van een battle, want Jasmijn wint dat met 2 vingers in haar neusgaten, so to speak Haha!) houden wij nog even geheim, he Jasmijn Knipoog ?
[/quote]


ohohoh, gaan we nu in de underdogpositie zitten?
Kijkkijkkijk, de dames gaan elkaar nu overladen met complimentjes terwijl er nu al slecht geslapen wordt Haha! .
Heerlijk hoe jullie erop in gaan }> .

Maar nee hoor, het was allemaal gekheid. Ik weet dat jullie beiden de hippische medestander respecteert.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44 en 22 bezoekers