Paard dood, paspoort opsturen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Paard dood, paspoort opsturen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 14:20

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik 2 oktober mijn paard moeten laten inslapen. Nu moet ik officieel eigenlijk zijn paspoort opsturen. Maar ik wil dat helemaal niet.
Ik wil zijn paspoort houden... Scheve mond
Wie kent deze situatie? wat is de consequentie als ik het paspoort niet terug stuur? Hij was dus gechipt. Die chip zullen ze dus mooit meer tegenkomen ?? Wat denken jullie terugsturen? (Misschien met een briefje erbij dat ik het wel graag terug wil als aandenken?) Of mond dicht houden en paspoort niet opsturen??
Laatst bijgewerkt door Saskia op 22-10-02 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:24

wij hebben de papieren opgestuurd en terruggevraagd
kregen ze terug volgstempeld met overleden

dit was bij het stamboekpapier weet niet hoe het gaat met paspoort

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:25

je kunt natuurlijk gewoon bellen naar het stamboek en zeggen dat je een werkstuk/verslag ofzo maakt over het registreren van paarden en dat je graag wilt weten hoe het in zijn werk gaat als een paar overlijd. wat doen ze met de papieren??? .. trouwens lijkt me een normale vraag hoor

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:26

Ik heb ook het paspoort opgestuurd en gevraagd of ik het terug kon krijgen. Ik kreeg hem met een stempel 'overleden' weer terug.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:11

De eis van het opsturen is enkel en alleen omdat er een zijhandel bestaat in paspoorten ook, je kan bij een goed "vuilbakkie" papieren kopen dan en die dan als een waardevol paard verkopen ... vandaar die regel dat je de pas moet inleveren en dat je hem beklad met "overleden" terug krijgt.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:24

Een hele tijd terug, hadden wij hetzelfde. En wij hebben het papier nooit opgestuurd. En we hebben er nooit wat over gehoort, dus we hebben de papieren nog steeds..

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:34

Antoinette schreef:
Een hele tijd terug, hadden wij hetzelfde. En wij hebben het papier nooit opgestuurd. En we hebben er nooit wat over gehoort, dus we hebben de papieren nog steeds..


Dit heeft als nadeel dat de paarden nog steeds geregistreerd zijn in een van de boeken. Idd paspoort opsturen en vermelden dat je hem terug wilt. Dit is bij mij ook de normale procedure en werkt goed.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 08:12

Ik heb hetzelfde. Heb het nog niet opgestuurd. ben het wel steeds van plan, maar he de uitvoering laat op zich wachten. Je krijgt inderdaad het paspoort weer terug. Je kunt ook besluiten om het niet te doen. Mogelijk dat je dan over tig jaar eens een mailing krijgt met de vraag of het paard nog leeft. Zou kunnen. Eens zullen ze de bestanden wel gaan schonen. Dat denk ik tenminste.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:53

Nou was die merrie die tijd 19 jaar en het is iets van 10 jaar geleden, het was ons eerste paard. Ik denk niet dat we er ooit nog iets van horen.

Toen die tijd wisten we niet of we het terug zouden krijgen. En ik denk dat het nu aan de late kant is Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:41

nooit te laat
hebben hun in iedergeval weer een papier minder in de illegale handel......

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:07

Je kunt ze idd terugkrijgen. Op 7 juni hebben wij ook afscheid moeten nemen. Ik had het bij het KWPN nagevraagd en dat doorgegeven aan mijn vader (de eigenaar), die heeft gezegd dat hij het niet op ging sturen en het ook niet gedaan. Je weet zelf wat je er mee doet en je weet dan zelf ook dat niemand met de papieren van je paard kan kloten. Kuul was ook gechipt, dus dat bemoeilijkt de zaak wel.
Ik begrijp het wel dat mijn vader het niet heeft opgestuurd, ik weet niet of ik dat met Joop's papieren zou doen. En om ze volgestempeld met 'overleden' terug te krijgen... Dat weet ik voor mezelf ook wel.

BTW: volgens mij vernietigen ze de papieren als je ze terugstuurt, tenzij je er expliciet om vraagt om ze terug te krijgen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:02

Ik heb toevallig vandaag het papier van Zio teruggekregen van het KWPN. Drie weken geleden heb ik het opgestuurd samen met het paspoort, met het verzoek het terug te sturen als ze als overleden geregistreerd stond. Het paspoort hebben ze gehouden het papier heb ik dus terug. Op de voor en achterkant staat het stempel gestorven, maar 1 stempel per kant ong 2 bij 5 cm.

Ik lijst hem in en dan gaat ie onder haar uitvergrote foto, totdat ik de centjes heb om die belachlijk dure stamtafel aan te schaffen Haha! en op te hangen.

Als je alleen een paspoort bij je paardje had, denk ik niet dat je die terugkrijgt.