de gogue

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

de gogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 11:32

'T is alweer een hele tijd geleden, maar toen heb ik een gogue gekocht voor mijn paard. Vooral omdat het een van de vriendelijkere hulpteugels is. Maar om eerlijk te zijn vind ik hem vreselijk onhandig!

je hebt maar 2 ringetjes waartussen je hem kan verstellen en het buikstuk kun je met een gesp wat verstellen. Maar echt een rustige overgang tussen los en strakker kun je niet maken, of je moet iedere keer die gesp een stukje korter maken. Maar ook dat kan maar tot een bepaalde lengte want anders past hij niet meer om mijn singel heen.

Dus van behoorlijk los, moet hij inene naar vrij strak... Geen goede overgang dus. Daarbij is de gogue dan ook alleen geschikt voor longeren, terwijl hij eigenlijk ook voor rijden geschikt zou moeten zijn.

Je kunt er wel mee rijden, maar tijdens het rijden kun je hem zelf niet verstellen, tenzij je eraf springt, maar als ik naar buiten ga was ik dat niet van plan.

Zeer onpraktisch ding dus, of hebben jullie daar andere ervaringen mee?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:48

ik gebruik hem bij het longeren. ik heb er hele fijne ervaringen mee. als je meer wilt verstellen, kan je misschien iets creatiever zijn met de touwtjes en de ringetjes.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:18

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 11:26

ik doe hem ook niet heel strak, en de lijnen staan nooit gespannen hangen altijd losjes. Maar het gaat er gewoon om, dat je hem niet rustig naar beneden kan werken. En waarom ik hem tijdens het werk wil verstellen is omdat ik niet wanneer ik opstap hem direct in de krul wil trekken. Eerst lekker los stappen met (half) lange teugel en dan pas op maat maken en aan het werk...