Pfff.. mijn 1e werkdag op stal zit erop! + Update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Pfff.. mijn 1e werkdag op stal zit erop! + Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:19

En ik kan zeggen dat ik na het opstrooien van 39 boxen, voeren van de paarden, vegen van het gehele terrein binnen en buiten, het in de molen zetten van de hengsten en beginners helpen op- en afzadelen toch echt wel de puf eruit heb en mijn rug behoorlijk begon te voelen! Gaaaap

Voor diegenen die het nog niet wisten ben ik vandaag begonnen met werken op een dressuurstal/manege in Drenthe. Niet naast de deur, wat betekend dat ik qua reistijd heen en terug zo'n twee uren kwijt ben.
Ik ben deze week (misschien twee weken) aan het proefdraaien en zoals het nu lijkt hebben we aan het einde van deze week een evaluatie om te kijken of ik het aan kan. Dit ivm mijn lichamelijke problemen. Vandaag heb ik mijn dag van half negen tot kwart voor één toch redelijk doorstaan, maar ja... hoe gaat dat na een paar dagen?

Voor hoeveel uren ik er ga werken is nog niet helemaal duidelijk, maar ook dat wordt later nog besproken, maar het zullen in ieder geval minimaal 20 uren zijn.

Wat ook wel weer leuk is en ik vandaag te horen kreeg is het volgende..
Aangezien ze regelmatig paarden aan klanten in Amerika verkopen en ze ongeveer eenmaal per maand overvliegen, het voor mij ook wel eens mogelijk zou zijn om als groom de paarden op het vliegtuig te begeleiden. Geen luxe dus, aangezien je dan naar wat mij bekend is, niet verder komt als het laadruim, maar meestal worden er dan nog wel een paar daagjes in Amerika aan vastgeknoopt. Zo gaan ze volgende week bijvoorbeeld naar New York.

Ben heel benieuwd wat de rest van deze week brengt en hoop dat ik het wat vol kan houden. Mijn verzoek aan jullie is dus vanzelfsprekend of jullie hééééééél hard met mij mee gaan duimen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 22-10-02 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:29

jeete dat klink wel heel erg zwaar 39!!boxen!
poeh!
heel veel succes gewenst

liefs marloes

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:31

Dat klinkt niet alleen zwaar..
Maar het is ook echt zwaar..
Althans.. ik vind van wel Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:39

Ik lig al uitgeteld op de mesthoop als ik er 5 heb gedaan.. Knipoog

Heel veel sterkte, succes en uiteraard ook plezier!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:50

inderaad batje ik ook!
maar hoe mest je ze uit? Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:52

marloes-joy schreef:
maar hoe mest je ze uit? Haha!


Nog niet gedaan.. vandaag alleen opgestrooid. Uitmesten gebeurt morgen en dat met een drietands vork... Huilen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:54

Pffffff zwaar zeg!
Schrok vanmorgen wakker "piep piep...piep piep" sms-je. Maar omdat ik de halve nacht had wakkergelegen en eindelijk weer sliep was ik niet al te helder Haha! Dus ik zei tegen mijn vriend: "doe jij de wekker uit?"
En hij drukte nog op de wekkerradio ook. Schijnheilig Lips are sealed
Toen ik nogmaals wakker werd bedacht ik me dat dat mijn wekker was...en dat mijn vriend nooit de wekkerradio gezet had *LOL*
Dus we waren behoorlijk in de war
Was erg benieuwd hoe het zou verlopen vandaag, zo te horen heel zwaar maar geloof wel dat je leuke vooruitzichten hebt daar!
Eerst de eerste week maar eens doorkomen, maar dat moet lukken, toch?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:09

Veel succes de komende week en ik hoop dat je lichaam met je meewerkt!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:22

Het zal idd wel heel zwaar zijn. Ik heb wel weekend diensten gedraaif op het oude FPC. Dat was ook heel zwaar. Alle, maar dan ook alle (pension, manege en test paarden) voeren, opstrooien en 1 voor 1 in de bak laten. na 2 dagen had ik de fut er dan ook wel uit.

Ik hoop iig dat het je wel lukt.
Succes!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:03

nou ik ga absoluut voor je duimen hoor, gaaf joh!
leuk als je ooit mee mag naar amerika, tis daar zooooo mooooiiiiii, ben er zelf ook geweest, succes he!!!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:12

Kom op meis! Sla je er door heen dan red je het vast wel. En makkelijk is het zeker niet. Heb zelf ook 2 jaar op een handelstal gewerkt en het is geen kattenpis! Go girl...

Tamaar

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:04

Ik duim hoor! Je kunt het vast! Het lijkt me best leuk zo'n baan, alhoewel... zoveel boxen! Ik vind twee stands al genoeg Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 18:13

Nou, ik zou echt niet altijd alleen maar boxen willen opstrooien en/of mesten..
Ik kijk hoe het deze week gaat (voel me nu in ieder geval nog brak Scheve mond ) en wat ik allemaal te doen krijg. Kijk, als ik de hele week alleen maar met opstrooien en mesten bezig ben... houd ik het voor gezien Maar.. dat zien we dan wel weer.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:23

Honeybee schreef:
Kijk, als ik de hele week alleen maar met opstrooien en mesten bezig ben... houd ik het voor gezien


Zou ik zeker doen als ik jou was. Natuurlijk, zo'n baan in de paarden is heerlijk, maar het moet wel leuk blijven!

Veel succes en plezier! En slaapze vannacht Knipoog

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:23

Bij welke stal werk je als ik vragen mag? Overigens reis ik elke dag ook 2u naar mijn werk, en als je voldoening in je werk hebt vergeet je dat rijden zo joh! Hopelijk is het een leuke stal, met leuke collegas. Samen met hun moet je toch groten deels de dag door komen. Overigens heb ik ook op een stal gewerkt met 65 paarden die elke dag uitgemest werden...kun je begrijpen dat ik uitmesten voortaan liever laat doen?Hahaha....Overigens om even terug te komen op piaffe, ik heb jaaaaren op het FPC te drachten gereden en als ik stagaires/medewerkers daar zag werken....werd t ze ook niet echt makkelijk gemaakt.

Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 18:27

Van wat ik er tot nog toe heb meegekregen zijn het inderdaad leuke collega's en is het een leuke stal. Aan het heen en weer rijden heb ik overigens geen hekel. Ik zit graag in de auto. Al zou het wel fijn zijn als daar ook een tegemoetkoming in zou zijn, hetgeen hier niet het geval is. Dat is dus wat minder.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:35

Aah je verslag!
't Klinkt ontzettend zwaar, als je werk alleen maar bij uitmesten blijft zou ik er denk ik ook mee stoppen. Maar ja, even afwachten, je weet niet wat ze je nog meer te bieden hebben.
Ik zal in ieder geval voor je duimen, en succes morgen vroeg!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:43

Ik zou wel oppassen met je lijf hoor.. stallen mesten is zo verschrikkelijk zwaar... ik deed er vroeger 15, 2x in de week en ik heb dus een tijd met een ontstoken schouder gelopen en bij de voetzoolreflex therapeut ivm mijn rug..
NY is echt geweldig, zorg dat je daar naartoe kan! Maar als dit werk vnl uit stallen mesten bestaat zou ik er nog 3x over denken... je hebt maar één lijf.. en daar moet je zuinig op zijn!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:14

Jottem, uitmesten met een drietandsvork...Ik blij dat ik alleen hoef op te strooien! Is er niet een betere vork op het bedrijf, ik vind het behoorlijk schelen waar je mee uitmest hoor! Verder wel te gek dat je misschien mee kan reizen met die handelspaarden! Verder heel veel plezier en sterkte in je nieuwe baan!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 08:33

welke stal is het? ben nu wel benieuwd Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 09:29

Hee Sandra!
Jij bent wel een bikkel hoor! 39 stallen opstrooien...[naam verwijderd] zou het niet 123 trekken...heb al lamme armen bij 2 plakken stro...
Wel goed om jezelf denken hoor...het is nu misschien wel leuk, maar overwerk je lichaam niet, je wilt er geen hernia bij hoor! Rustig aan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:51

Gemengde gevoelens dus.... stalwerk is ontzettend zwaar, zeker voor iemand die niet helemaal 200% in orde is. Maar ik neem mijn petje voor je af hoor, je doet het toch maar allemaal!

Ik zal voor je duimen dat het allemaal wat minder zwaar wordt en wat afwisselender.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 15:15

Nou, gisteravond waren mijn pijntjes als voor de zon verdwenen! Lachen
Totdat... ik vanochtend wakker werd.. Scheve mond Oei... wat heb ik een spierpijn! Ook vandaag alleen maar boxen opgestrooid, wat klanten geholpen, paarden gevoerd en héééééél véééééél geveegd.
Ik vrees dat ik morgen nog meer spierpijn heb als ik vandaag al had. Dus.. als er iemand is met tips tegen spierpijn... die zijn van harte welkom!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:23

jeetje..wanneer komen de leukere dingen?
sterkte en voor de spierpijn....een lekkere masseur Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 15:27

marloes-joy schreef:
jeetje..wanneer komen de leukere dingen?
sterkte en voor de spierpijn....een lekkere masseur Haha!


Tja, wanneer de leukere dingen komen? Net als voor jou is dat voor mij ook nog een vraag en voor hen hoogstwaarschijnlijk een weet. Ik zie het wel.

Wat betreft een masseur.. helaas heb ik er hier niet eentje tot mijn beschikking.. Verdrietig

En Germie.. ik stuur je even een pb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, djodjodjo, GrapeshotBot, IndianSu, Paloma_Janet, Speirs, YvonneV en 97 bezoekers