kent iemand deze mensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

kent iemand deze mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 14:58

[edit]nimber namen weggehaald [/edit]

Ze staan bij GAIA op de zwarte lijst als hele wrede paardenhandelaren. Hm...... ik zou ze wel wat willen aandoen...... Misschien tref ik ze wel een keer als ik in Belgie woon.

De hond is de betere mens


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:59

Oeioei.. Desiree heeft kwade zin.. }>

Is het echt zo erg Dees??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:19

Kennelijk wel ja. En van mij is het ook erg......... ik heb ECHT zin om ze iets aan te doen....

De hond is de betere mens

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:21

Jeetje, wat hebben ze dan precies op hun kerfstok?? Ik heb namelijk nog nooit van ze gehoord..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:24

Kijk hier maar eens. Dan zie je het precies: http://www.gaia.be/nl/rapport/paarden.html
Naar aanleiding van deze ellende zijn deze mensen als hoofdschuldige aangewezen. Helaas niet berecht, in Belgie schijnt dierenmishandeling niet zo erg te zijn.

De hond is de betere mens

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:31

jemig daar word je toch gewoon misselijk van als je die foto's ziet op die site?!?!

Ik ken die handelaren niet maar zou ze idd graag wat aandoen zo ga je toch niet met die beesten om Verdrietig

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

paardenhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:44

éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:44

Walgelijk, heb er géén ander woord voor !
Wat mij betreft mag dit onderwerp als "sticky"-onderwerp bovenaan alle forums zodat zoveel mogelijk mensen het gaan lezen en gaan meedoen aan de handtekeningenactie. En zegt het vooral voort ! Mail het naar alle paardensites en forums die je kent, hang het op bij maneges en pensionstallen. Hier MOET echt iets aan gedaan worden !! Dat dit nog voorkomt in een westeuropees land, we zijn notabene één Europa zeg.
Ongelovelijk.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: paardenhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 16:01

Carri schreef:
éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.


Dat doen ook die rotte verzekeringsmaatschappijen hier hoor, die verkopen voor4 de slacht aan belgie omdat de slachtprijs per kg in belgie hoger ligt dan in nederland.

De hond is de betere mens

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:05

Walgelijk!!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:09

gatverdamme!!
ik zou die mensen echt wat aan doen!!
maar jammergenoeg ken ik ze niet.
bah als je die voorbeelden leest, je word er echt akelig van.
bah kben nu echt boos!
ik snap niet dat je dit als mens kan doen, als je het paard recht in zn ogen kijkt!
bahbahbah!!
even inladen : De paardenhandelaars slaan met hun stok op de flanken, op de rug, op de ribben, op het gezicht (of de neus), tegen de benen en in de onderbuik van de dieren. In de onderbuik en de maag krijgen paarden geregeld ook schoppen.
waarom doen ze er niets aan..
in belgie is het echt nog zo afschuwelijk die paardenmarkten.
ben er nog nooit geweest, en ben dit ook zeker niet van plan.

Brabantse Fries ;)

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: paardenhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:10

Desiree"]
[quote="Carri schreef:
éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.


Dat doen ook die rotte verzekeringsmaatschappijen hier hoor, die verkopen voor4 de slacht aan belgie omdat de slachtprijs per kg in belgie hoger ligt dan in nederland.
[/quote]


Jeetje.. Als ik daaraan denk.. Verdrietig Ik heb vroeger een paardje gehad, wat door de nieuwe eigenaren naar de slacht is gestuurd ivm Artrose in haar heupen.. Mag toch hopen dat ze inderdaad uit haar lijden is verlost en dat ze niet ergens in een weiland rondstrompelt..

Zou het vreselijk vinden.. Wat een slechte mensen zeg!!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:16

Ohh, ik zit te lezen..

Als ik zoiets ooit zie he, dan... ( ik spreek het geneens uit.. )

ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:59

die markt waarover het gaat is volgens mij afgeschaft, GAIA heeft zo al enkele paardenmarkten laten verbieden.

inderdaad afgeschaft sinds juli 98

Was inderdaad wel te erg die markt, maar ze hebben gelukkig niet opgegeven

Faithless is he that says farewell when the road darkens.
J. R. R. Tolkien

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:36

ben gestopt met lezen na een paar regels werkt gewoon op mn maag Misselijk. niet normaal meer!! als ik dit zie gebeuren... Lips are sealed neej hou wijselijk mn mond voordat er allemaal scheldwoorden uitkomen!

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:53

dat kin je,je toch niet voorstellen. bah dat dat nog gebeurd he il. ik heb ze een email gestuurd dat ik wel wil helpen bij akties.
idd goed idee om het boven alle topics te plaatsen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:36

Jeetje, heb net alles gelezen, krijg er gewoon tranen in me ogen van!Hoe kunnen mensen dit doen?hebben ze dan totaal geen gevoel?Ik begrijp die mensen echt niet!!afgrijselijk!heb er gewoon geen woorden voor!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: paardenhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:56

Carri schreef:
éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.



Ben ik helemaal met jou eens! Mijn vriendin haar pony was afgekeurd ivm hevige slijtage in benen en rug. Verzekering haalt pony op, betaald haar een armetierig bedrag en t beestje wordt afgevoerd...3 dagen later gaan we naar een grote paardenmarkt, gewoon eens wat rondkijken...wie zien we daar staan Huilen haar pony! Oh ik kan je vertellen, ze was WOEST Boos! Ze heeft 3 jaar gedoktert met die pony. Hij was totaal lam gespoten en werd zonder papier verkocht als 6 jarige (hij was toen al 15!!), ze heeft hem terplekke terug gekocht (2x zo duur als wat de verzekering er voor gaf) en een week later heeft ze hem zelf laten afmaken bij een slachthuis. Sinds ik dit mee gemaakt heb, sta ik er stijf achter dat als mijn paarden niet meer goed zijn, ik ze liever laat inslapen dan ze via deze wegen nog een langere lijdensweg hebben....verschrikkelijk gewoon

Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:58

Ze heeft toch zeker wel de verzekering aangeklaagd?
Ik liet het daar dan echt niet bij zitten Boos!

En verder is het idd te grof om er nette woorden voor te vinden.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:13

de rotzakken!
ze moesten ze allemaal op hangen!!! Boos!

niet normaal afgedankte renpaarden, lopen die beesten hun hele even voor je en dan als dank kunnen ze naar de slager ''naja zeg!

stokslagen zak ik erop naja ik kijk er liever niet langer na
kan me hier erg kwaad om maken

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:09

Ik vind echt heel erg. Maar verkijk je niet, die foto' s (behalve die van die wonden) kan je ff goed op de paardemarkt in utrecht tegenkomen. Ik bne er laats een keer geweest, heb zat paarden de trailer ingeslagen zien worden, en shet landers die van ellende nauwelijks meer kunnen lopen, en als ze vi elen overeind geschopt werden.

EN als je tegen zo' n boere, barse handelaar wat zegt, krijg je alleen maar zo' n blik van: wat mottuh die pennymeisies hiero?

Ben maar gauw weggegaan....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 00:34

Echt erg, hoe mensen zo met dieren omgaan!!
Net als die reclame van die beren, die vind ik ook al zo erg.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:28

desiree: misschien kun je deze topic even een andere naam geven, zodat iedereen die op di forum is dit bericht leest!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 10:41

Ik weet het niet princes, de namen zijn immers verwijderd inmiddels dus ik weet niet of dat zo zinvol is. Het is misschien wel belangrijk om GAIA onder de aandacht te brengen, ze doen heel belangrijk werk. ZE doen veel meer dan alleen afschaffen van paardenmarkten.

De hond is de betere mens

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:05

Citaat:
Het is misschien wel belangrijk om GAIA onder de aandacht te brengen, ze doen heel belangrijk werk. ZE doen veel meer dan alleen afschaffen van paardenmarkten.


Dat klopt! Begin dit jaar hebben ze nog een protesttocht georganiseerd in Belgie (ik dacht Brussel). Ik wilde toen nog meelopen, maar op het laatste moment kwam er bij mij wat tussen. Deze protestactie was opgezet om een aantal veemarkten (koeien, schapen enz.) af te schaffen en de handelaren te laten veroordelen. Er vonden daar namelijk soortelijke activiteiten plaats, alleen dan dus niet met paarden. Je zag daar zelfs kleine jongetjes (waarschijnlijk zoontjes) rond lopen met prikstokken, die daarmee de dieren aan het treiteren waren en heel hard sloegen. Het was bijna nog erger dan wat er met die paarden gebeurde. Maar de regering van Belgie wil er niet aan om de boosdoeners te veroordelen, ik geloof dat ze hun zelfs nog een schadevergoeding toewezen (te betalen door GAIA) wegens laster (vanwege gepubliceerde foto's en filmateriaal) ! Nou vraag ik je?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Dorien_Boy, Fleuribelle, MAD_fan, RvT en 88 bezoekers