Wat vinden jullie van verzorg(st)ers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Wat vinden jullie van verzorg(st)ers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:21

Het onderwerp zegt het eigenlijk al: wat vinden jullie van verzorg(st)ers voor jullie paard(en)? Of bijrijd(st)ers (wat het verschil ook is).

Zelf ben ik verzorgster van 3 paarden (ik mag ook rijden) en af en toe een superleuk shetje. Naar mijn mening zijn de eigenaars wel tevreden (ze klagen in iedergeval niet). Nou ja, de paarden zijn ook niet zo supermoeilijk, die vinden al die aandacht heerlijk!
Laatst bijgewerkt door YouKnowWho op 24-10-02 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:47

ik zou het persoonlijk niet willen maar het is natuurlijk hartstikke mooi dat als bijv iemand die en die dag niet kan dat diegene dan een verzorg(st)er heeft.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:19

ik zou het heel leuk vinden als ik een verzorgpaardje had of pony
maar als ik een eigen pony had had ik er geen willen hebben

xxxxxxxxxx
sharon

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:29

Als ik een eigen paard zou hebben dan weet ik niet of ik a la minute ook een verzorgster zou zoeken.

Nou is het wel prettig om er eentje te hebben voor het geval je zelf bijv. op vakantie bent of eens een keertje ziek ofzo..

Zelf ben ik een verzorgster van een aantal paardjes ( geweest ) en ik moet zeggen dat het prima bevalt.. Haha! Ik heb tot op heden nog geen klachten gehoord van mensen waarbij ik paardjes verzorg.. Haha! Uiteraard hoop ik dat het zo blijft, ik doe m'n best hoor.. Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:31

Ik vind het ten eerste ontzettend leuk van de mensen die een paard ter "beschikking"stellen voor mensen die geen eigen paard kunnen betalen.
Ik ben zelf ook "maar" verzorger, de eigenaar van flan was iig eg tevreden, en de eigenaa van pastia zal dat ook wel worden Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Wat vinden jullie van verzorg(st)ers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:52

YouKwnowWho schreef:
Het onderwerp zegt het eigenlijk al: wat vinden jullie van verzorg(st)ers voor jullie paard(en)?

Zelf ben ik verzorgster van 3 paarden en af en toe een superleuk shetje. Naar mijn mening zijn de eigenaars wel tevreden (ze klagen in iedergeval niet). Nou ja, de paarden zijn ook niet zo supermoeilijk, die vinden al die aandacht heerlijk!


Nou Denies,
Ik zou je nooit meer kwijt willen hoor Haha! , maar dat weet je inmiddels wel. Ik was ook altijd zo'n anti-verzorgster tiepje. Maar zo'n meid als Denies vindt je zelden meiden *LOL* .
Ik hoop dat je Tjo nog heel lang blijft doen en dat jullie tzt lekker wedstrijdjes gaan rijden .
Ik ben in ieder geval erug blij met je en Tjootje ook.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:12

het is zo moeilijk een goede te vinden. door mijn ziekte kan ik het gewoon niet alleen aan, dus moet ik wel, maar vond het wel moeilijk na de zomer om ze weer uit handen te geven.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:15

Ik zou ook wel een verzorgster voor Cheyenne willen.....maar ja...wie wil nou een paardje verzorgen waar nog niet op gereden kan worden???? Kan pas over een jaartje.....dus de komende tijd is het alleen maar een kwestie van poetsen en opvoeden Knipoog

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:31

Ik kon ook niet op fleur rijden hoor! En toch vond ik het superleuk om te doen!
Niet iedreen hoeft perse te rijden, als het kan is het mooi mee genomen, en anders komt het rijden wel.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:35

JosLover schreef:
Ik kon ook niet op fleur rijden hoor! En toch vond ik het superleuk om te doen!
Niet iedreen hoeft perse te rijden, als het kan is het mooi mee genomen, en anders komt het rijden wel.

Idd.. het is wat lastiger een verzorgster te vinden als er niet gereden kan worden, maar er zijn genoeg meiden die het wel leuk vinden hoor!

Nu Fleur zo dichtbij komt te staan, en ook nog eens volpension vind ik het onzin een verzorgster te nemen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:56

ik heb niet perse een vaste verzorger nodig, ik heb namelijk zelf genoeg tijd om me eigen paard te doen, in vakanties mag die de wei op en anders laat ik m door een goede vriendin rijden, maar zomaar een vreemde verzorger, ik weet niet of ik dat zou doen.
vreemd terwijl mensen dat bij mij wel altijd deden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:11

Ik heb toen Pinky een jaarling was een half jaar een verzorgster gehad,
Het ging meer via via, had er niet echt 1 nodig maar dat meisje wilde het graag en het leek me wel leuk voor Pinky.
We spraken af dat zij 3 dagen in de week kwam en ik 4.
Helaas ging dit al snel over. Toen het gras 'op' ging werd hij dus bijgevoerd en dat moest wel vast gebeuren.. Toen ik daar niet meer op aan kon heb ik gezegd dat ze kon stoppen.
Ik deed het dan net zo lief zelf.

Ik zou nu apsolute geen verzorgster meer willen of nodig hebben.
Kan ik een keer niet dan voeren of Linda of Inge voor mij.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:37

Franca schreef:
Ik zou ook wel een verzorgster voor Cheyenne willen.....maar ja...wie wil nou een paardje verzorgen waar nog niet op gereden kan worden???? Kan pas over een jaartje.....dus de komende tijd is het alleen maar een kwestie van poetsen en opvoeden Knipoog


Als ik nu geen superverzorgpaardjes had gevonden (wat ik dus wel heb Haha!) en het was de buurt was had ik 't zo gedaan hoor Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:08

Ik heb een verzorgster voor mijn ene pony. Om volledig te verzorgen op voeren na. Ze komt vaak genoeg en alles gaat goed.
De andere pony doe ik zelf.
Dan heb ik nog verzorgpony's waar ik elke dag kom, maar alleen rijd als ik tijd heb. Ik verzorg ze volledig als de eigenaar op vakantie is.
De eigenaar is tevreden over mij dat weet ik zeker.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:17

ik heb een verzorgster om wat met ze te troetelen, te borstelen en een keer extra te rijden, vind moonlight prachtig!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:34

Ik heb zelf geen verzorg pony maar zou het super graag willen. En over die jaarling verzorgen, dat zou ik zo doen! Gewoon lekker een paardje om je heen waar je wat mee mag doen, misschien zelfs een beetje wandelen of anders gewoon naar kijken en wat vertroetelen, lijkt me echt leuk!

Als ik zelf een pony zou hebben zou ik denk ik wel opzoek gaan naar een verzorger, dat in verband met de tijd, maar dat is ook de reden dat ik geen eigen pony heb o.a.

Ik ga altijd maar 1 keer in de week naar de manege, op zaterdag maar dan ben ik er wel de hele dag. Vandaag ben ik ook gegaan want het si vakantie en ik heb met nog 2 andere echt ALLE manegepony's helemaal gepoetst tot ze geen klit meer hadden! Keileuk om te doen hoor! (het waren trouwens 16 pony's en ik heb er 7 alleen gedaan)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:49

Ik vind het opzich super voor degene die wel een paard willen, het ook kunnen betalen, maar net een beetje tijd te kort komen. Maar zelf zou ik geen verzorg(st)er willen hebben. Ik doe het allemaal liever zelf. Ik heb genoeg mensen op stal staan die Buddy wel een keertje los willen gooien als ik er een keer niet ben. Maar dat komt maar heel zelden voor...kan niet te lang zonder die dwaas Haha! Lovers

Ik heb zelf overigens ook een aantal paarden gereden voor anderen. 2 Trakehners, een KWPN-er en 2 Trakehner veulens Lovers Ik was zeer gehecht aan een van de Trakehnermerries, was een erg moeilijk paard, zeer eenkennig, en ik kon er erg veel mee...we hadden echt een band. Ik kon haar kopen, maar heb het niet gedaan, ze zou nooit geschikt zijn voor de western en het feit dat ze 11 jaar oud was, was ook geen pré...ik hoop dat ze een goed baasje voor haar hebben gevonden Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:52

Xono zei: Ik heb zelf overigens ook een aantal paarden gereden voor anderen. 2 Trakehners, een KWPN-er en 2 Trakehner veulens

========================================
Rijden op veulens? ahum!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat vinden jullie van verzorg(st)ers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 21:38

Vippie"]
[quote="YouKwnowWho schreef:
Het onderwerp zegt het eigenlijk al: wat vinden jullie van verzorg(st)ers voor jullie paard(en)?

Zelf ben ik verzorgster van 3 paarden en af en toe een superleuk shetje. Naar mijn mening zijn de eigenaars wel tevreden (ze klagen in iedergeval niet). Nou ja, de paarden zijn ook niet zo supermoeilijk, die vinden al die aandacht heerlijk!


Nou Denies,
Ik zou je nooit meer kwijt willen hoor Haha! , maar dat weet je inmiddels wel. Ik was ook altijd zo'n anti-verzorgster tiepje. Maar zo'n meid als Denies vindt je zelden meiden *LOL* .
Ik hoop dat je Tjo nog heel lang blijft doen en dat jullie tzt lekker wedstrijdjes gaan rijden .
Ik ben in ieder geval erug blij met je en Tjootje ook.
Viv
[/quote]

Mooi!!! Nou ik ben ook blij met jullie hoor!!! Ik doe tenminste niet álles verkeerd...

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:49

Op zich vind ik het idee achter een verzorgster heel goed. De eigenaar heeft in de meeste gevallen weinig tijd en wil daarom dat z`n paard door een ander getraind/verzorgt wordt. Die ander vind paarden leuk maar heeft niet de mogelijkheid er zelf eentje te kopen. Perfect idee dus zo`n verzorger.
Toen ik mijn eigen paardjes nog niet had, had ik ook verschillende verzorgpony` waar ik regeltig kwam. De eigenaren waren ook alttijd wel tevreden over mij en ik natuurlijk dolblij andermans paardjes te megen poetsen en verzorgen.
Nu heb ik voor mijn eigen pony alweer de tweede verzorgster. Maar wat valt dat tegen zeg... De pony heeft een Shetlander en het enige wat ik verlang is dat ie aandacht krijgt en een lekker buitenritje. Dit mogen de verzorgsters op twee afgesproken dagen per week doen. Ze hoeven er niet voor te betalen en ook niet uit mesten ofzo. Lijkt me du allemaal heel redelijk. De eerste verzorgster zei alleen haast altijd af omdat ze geen tijd had. De tweede verzorgster zegt al niet meer af en komt niet als het regent... Het is al vrij lastig meisjes te kunnen vinden die en zo licht zijn dat ze nog op een Shet kunnen rijden en hem ook een beetje aan kunnen. Laat ze dan niet ook nog te weinig tijd hebben...
Kortweg. Verzorgen is prima maar je moet wel de juiste mensen treffen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:49

Ja, ik zou alleen een verzorgster willen die er ook echt voor gaat en die niet alleen komt met mooi weer. Het hoort er nou eenmaal bij dat je ook af en toe met slecht weer moet komen. Ik heb op zich wel genoeg tijd om Cheyenne iedere dag te verzorgen, maar het is vrij menselijk om ook eens 1 of 2 daagjes niet te hoeven en lekker op de bank te hangen! Bovendien vind ik het voor een paard ook wel goed als hij/ zij met meerder mensen om kan gaan, blijven/ worden ze niet eenkennig! Beetje afwisseling lijkt me prima voor een paardje, als het maar een goede verzorgster is.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:58

Franca schreef:
Ik zou ook wel een verzorgster voor Cheyenne willen.....maar ja...wie wil nou een paardje verzorgen waar nog niet op gereden kan worden???? Kan pas over een jaartje.....dus de komende tijd is het alleen maar een kwestie van poetsen en opvoeden Knipoog


Hoi Franca,

Wij hebben 2 verzorgsters die allebei niet rijden, ze zijn er dus wel de echte paardegekken, maar vaak moet je goed zoeken en een beetje geluk hebben natuurlijk.

gr. cissie

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:59

Als ik paarden verzorg ga ik er ook voor, je gaat niet dood van een beetje regen, maar het is wel wat frustrerend als de bak en 't weiland zeiknat zijn, dan moeten de paarden op stal blijven staan... Als het je eigen paard was kon je toch ook niet eens een weekje niet komen omdat het miezert Verward

Ok, als het onweert of hagelt zou ik er flink tegenop zien om naar stal te gaan, maar gelukkig is dit meestal niet van te lange duur en wacht je gewoon tot 't is opgehouden Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 00:51

Ik zou best graag een verzorgster voor Pablo willen heben. Maar waar haal je ze vandaan?
Ik zou het heerlijk vinden om een meisje te vinden die het ook gewoon leuk vind om wat met hem te tutten en hem soms wei te willen halen maar op de tijden dat ik zo iemand nodig heb zitten ze op school. Of hebben ze zo weinig ervaring dat ik ze niet alleen kan laten met Pablo.
Maar ik heb niet echt te klagen hoor, als ik op vakantie ga of eens echt niet kan heb ik een meisje die goed met Pablo kan opschieten en hem graag rijdt en verzorgd en ik heb lieve buurpaardeigenaressen die Pablo graag zijn hooi en zemelen geven.
Mijn vakantiemeisje zou ik graag als verzorgster hebben maar ze heeft zelf een goede leuke pony en haar moeder heeft een leuk paard dus Pablo er ook nog bij is wat teveel.
Maar daarnaast zou ik het best gezellig vinden om nog een verzorgstertje te hebben die het gewoon leuk vind om te helpen poetsen en op adem te stappen (af en toe als ik er naast loop want ik moet er niet aan denken dat Pablo dan juist schrikt en zo'n kind er af gooit).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-02 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 07:52

Op een of andere manier heb ik het nog niet getroffen met verzorgsters, ze willen liever alleen rijden, en ja dat gaat dus niet met die lange en ja dan is de lol er snel vanaf, want dan is het toch wel een groot en eng paard. Ik heb mijn portie wel gehad met verzorgsters.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, ArcoIris, Articuno, Fly_high, Gooiske, Isabel_k, nathe, Nils, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Vagabondo en 101 bezoekers