Paard dood... wat een drama...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Paard dood... wat een drama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 14:06

Bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door Mieke op 11-11-02 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:08

Jeetje, wat een griezelig verhaal zeg.. Verdrietig

Wens de eigenaar maar sterkte van mij..

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:13

Getver, wat een naar verhaal.
En of die andere paarden dat doorhebben dat er 1 doodgaat, ze voelen dat feilloos aan.
En net op vrijdag natuurlijk, zodat hij nog zo lang moet blijven liggen ook, bah.
Ik kan me voorstellen dat je die geur niet snel vergeet.
Sterkte voor jou en de eigenaresse (eigenaar?)

Navragen is beter dan afvragen.


Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:19

Heel veel sterkte om dit nare beeld van je netvlies te krijgen en de geur te vergeten. Wens de eigenaar ook veel sterkte als je wil.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:22

Ach arm dier. DAt is triest he, om een paard zo in doodsnood te zien. Ze hebben in ieder geval goed gehandeld door het dier te euthanaseren. Ik heb ook ooit een paard zo gezien, die probeerden we nog te redden maar ze haalde het niet. Die hele nacht gedroomd over die ellende.

En die andere paarden weten haarfijn wat er aan de hand is. WAt zouden ze bedoeld hebben met dat hinniken toen ze stierf? Was dat afscheid? paarden weten het als er een ander paard sterft, net zo goed als er begin is van een nieuw leven. Een pasgeboren veulen wordt vaak toegehinnikt, alsof ze het willen verwelkomen in de wereld.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:28

Vreselijk om mee te maken he? Een paar weken geleden is het ook gebeurd met een paard van een stalvriendin van me. Hij gooide zich gewoon op de grond omdat hij zo'n pijn had. We probeerden een deken om te doen maar hij gooide zich steeds weer opnieuw tegen de grond en lag ook te kreunen van de pijn. Zoiets vergeet je nooit meer.
Sterkte voor jou en de eigenaar!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:31

jeetje wat een naar verhaal zeg
heb kippenvel als ik het ees
veel sterkte ermee..vooral voor de eienaar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:01

Afschuwelijk, je wil toch het liefst dat je paard een mooiere dood mee mag maken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:14

Vreselijk zeg! Arm diertje...veel sterkte er mee....

Tamaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:31

Brrrr je moet er toch niet aan denken. Schrok trouwens wel van de kop van het topic, was bang dat het 1 van jouw paarden was. Niet dat het ene paard minder erg is als het andere natuurlijk, maar het komt altijd ineens zo dichtbij als het een bekend Boktpaard is.....
Afschuwelijk voor dat dier. Ik hoop dat de mijne als heel bejaarde dame in slaap sukkelt in haar weitje, en onder het genot van een prachtige droom niet meer wakker wordt. Maar helaas mag je niet kiezen.....

Sterkte voor jou en je stalgenoten, en in het bijzonder voor het achtergebleven baasje....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:37

dit zijn echt rot verhalen. zo snel en zo veel stress en dan je paard kwijt iiiiiiilllll
dat is toch geen afscheid.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:39

sterklte mieke voor jou en je stalgenootjes Hopelijk is kaminka snel weer de oude.
Die is zich ook rot geschrokken zeg.
Wat vreselijk ook dat het arme paard niet meer te redden was.
Als hij nou die donderdag had doorgezet had ze misschien nog geopereerd kunnen worden oid..
triest ik hoop net als Sonja dat die van mij 100 wordt en dan rustig inslaapt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:59

Oh jeetje zeg wat erg! Zoiets staat voor lang op je netvlies, wat een machteloosheid moeten jullie gevoeld hebben.
En idd, paarden weten instinctief wat er gaande is, je moet die van mij eens zien als er een dode koe ligt. Afschuwelijk.
Veel sterkte voor jou en de eigenaresse!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:01

Vreselijk zoiets. Kippevel achter mijn computertje.
Zo tragisch, het paard hinnikt uit doodsnood en alle paarden hinniken terug. Wat gaat er dan door die dieren heen? Wat denken ze? Zijn ze ook verdrietig?

Sterkte voor de eigenaar (es?) Het is toch al niet gemakkelijk als je paard dood gaat, maar op deze manier...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:37

Oh man, wat een horror-verhaal. Vreselijk, dat wil je gewoon niet dat je dat overkomt. Sterkte voor iedereen en alle paarden.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:04

Brrrr ...... wat een akelig verhaal. Ik kan me voorstellen dat Kaminka en de overige paarden aardig van slag zijn. Veel sterkte voor de eigenaresse.

Maar is er dan tegenwoordig geen mogelijkheid meer dat ze het paard eerder op komen halen dan na het weekend?
Volgens mij was het paard van een clubgenootje op zaterdagmiddag nog opgehaald.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:07

Afschuwelijk zeg, wens ieder begaan veel sterkte.
Vreselijk.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:25

Heel veel sterkte!!! En nou maar hopen dat niemand dit ooit nog mee hoeft te maken (ben helaas bang van wel, omdat het vaker voor komt, maar toch!!)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 08:31

gut wat een sneu verhaal...
zoiets gun je niemand.
Sterkte!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 09:24

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Mieke op 11-11-02 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 09:50

Het leven is wel eens ooit lijden. er zijn ook mensen en andere dieren met veel pijn. PIjn hoort net als dood bij het leven en dat moeten we vrees ik accepteren. Het is natuurlijk beroerd maar het is toch mooi dat het paard geeuthanseerd is, dat ze toch tenminste IETS voor haar hebben kunnen doen.

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 10:28

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Mieke op 11-11-02 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:04

Ik weet precies wat het is...Demi was ook vrijdag avond ingeslapen en kon pas maandag worden opgehaald Verdrietig Duzz dat rook zondag ook niet zo fijn meer, maar zo had ik wel weer de gelegenheid om nog een beetje extra afscheid van haar te nemen Verdrietig Ben iedere dag een uur geweest puur en alleen dat ik het allemaal niet kon bevatten en als ik daar was dan zag ik dat het echt waar was...dat ze dus echt dood was Verdrietig .
Maar wat je paard betref, kende zij/hij ook dat bewuste paard?? En kende je paard dat bewust paard goed??
Want bij ons was het namelijk zo dat toen Nobby overleden was, we Demi er even bij hebben laten snuffelen, we dachten misschien dat ze het een beetje begrijpt...maar niet duzz ze vondt nob ontzettend eng, het was voor haar Nobby niet meer....
Demi heeft zekers 3 maanden last ervan gehad dat Nobby (haar beste maatje) weg was.....Ze was super druk, ging er vaker vandoor. Ik merkte dat ze zichzelf niet echt meer was en net toen het iets beter met haar ging (ik heb in die tijd heel veel extra aandacht aan haar besteed knuffelen en soms niet eens rijden gewoon wandelen enz) werd zij ook geslagen en moest zij ook worden ingeslapen Verdrietig Verdrietig ....
Misschien is het een beetje dom maar ik hoop dat Demi en Nobby nu weet samen zijn...zo denk ik teminste en dat hoop ik ook voor hun want ze waren zulke goede maatjes.
Maar wat ik wou zeggen is dat als je paard er erg veel last van blijft houden dat je hem dan een beetje extra aandacht aan hem moet besteden, want paarden die vergeten zoiets echt niet..helemaal niet als het zijn/haar maatjes was...

Suc6 en wens je stalgenoot/vriendin sterkte

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 08:20

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Mieke op 11-11-02 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 08:22

heeeeeeel veel sterkte ermee Verdrietig Huilen

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, fro, schumiegirl, Vagabondo en 36 bezoekers