koolraab/koolrabie voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

koolraab/koolrabie voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 15:13

Onze staleigenaar teelt altijd zelf voederbieten en rode bieten voor de paarden. Maar na een aantal jaar moet er eens een ander gewas op het land en nu vroeg hij me of ik uit kon zoeken of koolraab of koolrabie (volgens hem twee verschillende dingen, kan best, geen idee Haha! ) geschikt is om aan paarden te voeren.
Heeft iemand enig idee of dit wel eens gebeurd en wat er aan voeding in zit (behalve waarschijnlijk 70% water Knipoog)?
Of is er aan ander geschikt gewas, eigenlijk gewoon bedoeld als tijdverdrijf, want voedingsstoffen of energie hoeven er niet in te zitten?

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 14:50

Okwee.. ik ben kennelijk dus niet de enige zonder idee.. Boos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:06

Gras om te hooien??? Of tarwe voor het stro? Verder kan mais ook nog, kan je laten hakselen, weet niets van die bieten af anders ... wortelen kan natuurlijk ook nog!!!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 15:40

Suikerbieten? Mijn pony kreeg bij zijn vorige eigenaar iedere dag een suikerbiet. Had ze lekker een poosje iets te doen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:29

Bij mijn weten is koolraap best te voeren aan een paard (als ze het eten willen). Er zit alleen geen voedingswaarde in dus daarvoor moet je het niet doen. Maar bij wijze van afleiding, prima.