vakantie en je paard "achterlaten"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

vakantie en je paard "achterlaten"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 14:17

Hoi,

Woensdag ga ik een weekje op vakantie en ik heb er best wel veel zin in, alleen....... ik moet Codex een hele week missen.
Hebben jullie dat nou ook. Ik zou hem het liefst meenemen, maar daar doe ik hem natuurlijk geen plezier mee. (in het vlieftuig naar Turkijke)
Iemand bij ons op stal zal hem verzorgen en de staleigenaar zal hem rijden. Ik weet zeker dat ze heel goed voor hem zullen zorgen, maar het liefst zou ik een hele wastlijst opstellen. Wat ze wel moeten doen en wat niet. Echt belachelijk. Ik bedoel, die mensen gaan goed met paarden om, ik weet hoe ze rijden en zij kennen Codex ook al jaren. Toch vind ik het doodeng. Als ik zo kijk naar wat ik net heb getyped dan lijkt het wel of het een straf is om op vakantie te gaan. Is het niet hoor, maar gelukkig ben ik er over een weekje weer.
En weet je wat het mooiste is, toen ik de vorige keer terug kwam van vakantie, keek meneer me niet eens aan. Hij stond op de wei en kwam niet eens, echt zo van: wat jij kan kan ik ook. Verward

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: vakantie en je paard "achterlaten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:28

Mikkie schreef:
En weet je wat het mooiste is, toen ik de vorige keer terug kwam van vakantie, keek meneer me niet eens aan. Hij stond op de wei en kwam niet eens, echt zo van: wat jij kan kan ik ook. Verward


Haha, ik ken dat! Ik mis hem niet echt zo hoor, als ik op vakantie ben. Heb dan gewoon teveel afleiding. Ik weet dat ie goed verzorgd wordt en dat als er iets aan de hand is dat er dan direct handelend opgetreden wordt.

Maar inderdaad, als ik dan na 1 of 2 weken weer kom dan mag ik 'm eerst niet aanraken. Hand naar z'n hals om te aaien = stapje opzij/achteruit }>. Maar als die hand dan een daas doodslaat, dan is ie daarna niet meer bij me weg te slaan Haha!. En ook merk ik wel aan hem dat hij de dagelijkse aandacht gemist heeft, hoewel 't helemaal geen knuffel is.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:48

Ik ken het maar al te goed.
Ik weet dat hij wel goed verzorgd wordt door mijn stalgenootjes, maar toch ishet een rotgevoel en blijf ik meestal liever thuis Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:51

Ik mis mijn paardje op vakantie ook wel, maar ik heb zoveel afleiding dat ik er niet eens onwijs aan denk...
Een keer was ik in Cyprus, en mijn zus heeft ook een paard, dus die keek naar hem, en toen heeft hij heel vervelend gedaan; er was een nieuw paard, en hij heeft net zo lang erachter aan gezeten, dat dat andere paard door de sloot ging, Marius erachteraan door de sloot, en toen is Marius weer teruggegaan naar zijn eigen land!!!!!!!!! Koe Koe Koe

Maar ik ga eerdaars stage lopen in Port ZĂ©lande, en dan zie ik mijn paardje ook de hele week niet, alleen in het weekend.
Toch wel fijn dat mijn zus ook een paard heeft!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:18

hmm..
ik kan eigenlijk niet echt lang opvakantie, zonder dat mijn ouders niet thuis zijn.
ik heb mn fjord thuis staan.
mn lesgeefster wil hem misschien wel rijden, maar ze heeft al zoveel aan dr hoofd.
ik blijf maar lekker thuis, en ga afentoe een weekendje weg..

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:37

haha dat ken ik, een week geleden was ik een weekend naar Turkije
mijn ouders pasten op de beestenboel, mijn vader vond het een hele
uitdaging want mijn ouders hebben amper verstand van paarden Haha!
Mijn moeder durfte op de laatste dag Blossem aan een touwtje mee
te nemen dat is al heel wat
Ik heb 1 A-4tje voor ze achter gelaten en het is hartstikke goed
gegaan.
Ik heb me van tevoren erg druk gemaakt maar dat had dus helemaal
niet gehoeven. Ze passen volgende keer weer op Haha!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:08

Als ik hem echt naar iemand anders moet brengen heb ik het heel moeilijk ermee om een of andere reden. Een tijd ervoor valt dat wel mee TOT dat ik hem wegbreng. Dit jaar was het voor het eerst met mijn "jonge" paard...ik wist dat ie zenuwachtig zou doen enzo daar, en dan is het helemaal erg als hij zich niet op zijn gemak voelt. Mijn pony die stapt die stal in zo van oke.... Maar als ik dan terug ben dan ga ik dr ook meteen weer heen.
Maar als ik weg ga zorgt normaal mijn vader voor mijn paarden dan vind ik dat minder erg dan dat ikze echt weg moet brengen......net of je ze verkoopt....

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:12

Ik heb er helemaal geen moeite mee, ga altijd met een gerust hart op vakantie. Mijn instructrice (en vriendin) doet mijn paard. Ik kan volledig erop vertrouwen dat zij het juiste doet. Geweldig, ik bof maar!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:44

ik denk zeker elke dag wel aan m'n paardje als ik op vakantie ben. Daarom wil ik eigenlijk alleen nog maar met m'n paardje op vakantie.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:36

Ik laat altijd wat instructies achter. Een voerschema, telefoonnummers, enz. Ik weet dat mijn paardjes goed worden verzorgd als ik weg ga, maar toch vind ik het vervelend. Lange vakanties hoeven van mij ook niet zo nodig.
Yorghos kijkt me ook minstens een dag of 3 niet aan als ik langer dan een paar dagen ben weggeweest. Afgelopen jaar liet hij zich de eerste dagen ook niet aanraken of poetsen. Trekt altijd weer bij, maar hij laat duidelijk merken dat hij het niet leuk vindt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:16

ik heb er eerlijk gezegd nooit moeite mee om d'r achter te laten, m'n katten ook niet trouwens.....ik weet dat ze super verzorgd worden, dus ik hoef me niet druk te maken. En als ik bel hoe het gaat ga ik d'r juist missen is m'n ervaring. Nee, geen problemen mee dus

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:46

Op vakantie is helemaal leuk, maar niet langer dan 10 dagen.
Dan ga ik mn paard wel heel erg missen hoor.
De laatste keer dat ik op vakantie was duurde het een dag of 5, ik wilde het liefst elke dag bellen naar stal hoe het ging. Op dat gebied ben ik dus echt een vreselijke muts..... Schijnheilig

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:38

Ik ken het. Laatst ben ik voor het eerst een dagje niet naar Sher geweest, een vriendin van me zou haar doen. Hoor ik later dat ze een dik achterbeen had, waarschijnlijk had ze zich de dag ervoor verstapt ofzo.
Maar nu gaan we met de kerst 6 dagen weg en daar heb ik helemaal geen zin in. Ik weet wel dat ze goed verzorgt word, maar toch......

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:15

wij zouden deze zomer een week naar zwitserland, maar ik hield het maar 3 daagjes vol.......i know what cha talking about.....