Doorlopen na ongeval met paard (grrrr)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Doorlopen na ongeval met paard (grrrr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 11:58

hoi, gisteren was het zulk mooi weer dat mijn vriendinnen en ik de paarden hadden gezadeld voor een lekkere buitenrit Lachen . Na een flink stuk gestapt en gedraafd te hebben was het tijd voor een rustig handgalopje. Mijn ene vriendin heeft sinds een maand een nieuw paard daarom richting Lunterszandgat, even kijken hoe hij het daar vindt. Op de Hoge Valksedijk gaan we over in een rustig handgalopje en er passeren wat fietsers en wandelaars. Tot nu toe alles okee en genieten maar! Haha! Haha!
Komen we langs een weiland, ondertussen een man en een vrouw gepasseerd die gedag zeiden en nog even bleven staan, nog steeds in een rustige galop. Horen we opeens een schel hondenfluitje. En toen.........je raadt het nooit!!!!... Komt er een hond uit een boon zetten!!!!!! Boos! Extreme duivel De hond zat bovenin de kruin en kroop tot 2 meter boven de grond naar benenden. vanaf daar neemt hij een sprong zo naar mijn vriendin en haar paard. Ik reed voorop en kijk achterom zie zo mijn vriendin met paard en al over schapengaas springen en het paard blijft met linksvoor en anchter aan het bovendste draad hangen. Vriendin en paard over de kop. Zij valt en paard rent de wei in. Andere vriendin en ik stoppen. Ik klim over het gaas en ren naar mijn vriendin toe, ondertussen 112 gebeld. Mensen met hond lopen zo maar door Extreme duivel Boos! . andere vriendin de twee paard vastgehouden en gewacht tot de ambulance komt. wat duurt dat lang zeg!!! ik ben ondertussen paard gaan vangen, want er waren hele vriendelijke voorbijgangers die zich om mijn vriendin benkommerden. Tijdens het paard vangen (stond verder op de grazen) moest ik ook richting man, vrouw met de bewuste hond. Zij waren ondertussen al doorgelopen. Ik er achteraan. En maar roepen dat er iemand gevallen is en waarom ze nou toch doorlopen. Ze liepen gewoon straal langs mij heen, ze zeiden niets boden ook geen hulp aan!!
ik weer erug naar gevallen vriendin, na dik een half uur kwam de ambulance en de politie. eigenaar van de wei erbij, hij heeft het hek kapot geknipt voor de ambulance. Vriending gelukkig alleen bont en blauw en wat spieren in de nek en schouder verrekt.

ik ben blij dat het zo goed is afgelopen, maar wat ik niet snap is dat de man en de vrouw doorgelopen zijn, terwijl ze stilstonden en keken toe ik over het hek was geklommen en bij mijn vriendin aan kwam.

neem dus altijd je moviel mee en als je alleen naar buiten gaat laat weten waar je rijdt, of ga met nog een ander mee!!!

beetje lang verhaal, maar ik moest het even kwijt!

groetjes karin


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:01

Jeetje, wat asosciaal zeg!!

Nou moet ik wel zeggen dat je andere weggebruikers in stap moet passeren, dus jullie hadden er wel een klein beetje zelf schuld aan.. Maar, dat neemt niet weg dat ik het behoorlijk aso vind van de hondeneigenaren! Die hadden op zijn minst wel even kunnen vragen of je vriendin hulp nodig had..

Gelukkig valt het nog mee..

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:05

Wat een naar verhaal zeg, en wat vreselijk asociaal van die mensen.
Mogen honden daar los lopen? Zo niet, zijn zij min of meer verantwoordelijk voor dit ongeluk. Waren er geen getuigen?

Gelukkig maar dat het goed afgelopen is.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:24

Wat een aso's zeg, nou die had ik met de zweep bewerkt, zijn ze nou helemaal besodemieterd!!! Woest kan ik daar om worden.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:25

Puur asociaal vind ik het, en nog een geluk dat het niet erger is afgelopen, ik snap die mensen niet hoor! ik ben ook (groot) hondenbezitster, maar ik zorg altijd dat mijn honden geen overlast veroorzaken bij paarden omdat ik weet hoe fout het kan gaan.....en als er dan nog wat zou gebeuren is het toch niet meer dan normaal dat je hulp bied??

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:47

Ik zou ze blijven achtervolgen en nummerbord opschrijven en aangeven bij de politie! er waren genoeg getuigen aanwezig!

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:55

beetje zeer appart ja dat kin je wel zeggen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, kwinney, Marsie2, Vagabondo en 120 bezoekers