Jasmijn had gelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Jasmijn had gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 17:58

2 weken geleden heb ik met Max de laatste winstpunten in de M1 gehaald. In februari van dit jaar zijn we gestart in de L1 en tot nu toe hebben we geen wedstrijd gereden zonder winstpunten. Allemaal te danken aan het geweldige karakter van Max die op de een of andere manier gewoon weet wanneer het moet gebeuren en in de proef ontzettend goed zijn best doet. Hoewel de M2 proeven nog best zwaar zijn voor Max had ik toch besloten om de wedstrijd vandaag om te zetten naar M2, al was het maar voor de ervaring. Ik had tegenover Jasmijn gezegd dat het nu wel over zou zijn met de winstpunten maar zij wilde wel wedden dat dat niet zo zou zijn.

Met losrijden was Max allereerst weer zoals gewoonlijk lekker gek maar daarnaast had hij last van iets kriebelends op zijn hoofd, hij liep continu met zijn hoofd te schudden. Ik heb alles nagekeken maar heb niets kunnen vinden. Misschien lag het aan mijn nieuwe hoofdstel maar daar had ik gisteren ook al mee gereden en toen was er niets aan de hand. Nou ja, ik moest natuurlijk toch gewoon de ring in. En die lieverd heeft in zijn proef nog niet met zijn oor geschud. Wel gaf hij in de middengalop een gigabok Haha! richting de spiegel waarna hij omgesprongen was dus dat was wel erg slordig. Bovendien viel hij nog een keer uit de contragalop dus dat was ook niet al te best. Voor de rest voelde het allemaal een beetje rommelig aan al die oefeningen komen ook zo snel op elkaar. Toen ik de baan uitkwam begon hij direct weer te schudden met zijn hoofd en dat heeft hij weer volgehouden totdat we weer de baan ingingen. Wederom was het tijdens de proef over. De tweede proef ging eigenlijk foutloos. Natuurlijk zijn er nog genoeg punten die veel beter moeten maar dat komt wel. In de eerste proef had ik toch nog 156 punten en in de tweede 159. 2 Winstpunten dus weer, Jasmijn had gelijk Cool . Ik heb net de proeven op de video gezien en het ziet er echt veel beter uit dan dat het aanvoelt. Max is geen super dressuurpaard met dat lange lijf en die lange hals en hij heeft geen supergoede draf maar zijn karakter maakt het allemaal meer dan goed Lovers

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:38

Gefeliciteerd!
Geen wedstrijd zonder wp tot en met de M2, daar ben ik jaloers op hoor! In de B is het me ook nog wel gelukt maar verder dan L2 (laaaang geleden, nu weer L1) ben ik sowoeso nooit gekomen....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:48

Wat goed zeg!! Ik vind het echt knap van je (en van Max) Wat lief dat ie stopte met hoofdschudden toen ie de ring inkwam! Het lijkt me echt een paardje met een gouden karakter Lachen
Gefeliciteerd!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:54

Uhmmmm, waar hadden we al ook al weer om gewed? Vork Vork
Er breken goede tijden voor mij aan begrijp ik. Cool
Maar even serieus, harstikke goed joh!!
Zie je nou wel dat er nog een paar juryleden zijn die er kijk op hebben Knipoog Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:51

Je bent ook altijd zo bescheiden, Astrid. Zie je nou wel dat een proef uit meer onderdelen bestaat dan contragalop en keertwendingen Schijnheilig
(hoe had je daar trouwens op gescoord?)

Iig ga je februari kür starten wel halen met dit tempo. Super gedaan en nogmaals gefeliciteerd.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 05:35

Ik weet niet meer om wat we hebben gewed Jasmijn Schijnheilig maar we kunnen alsnog wat bedenken Haha!

En Fitz, voor de keertwendingen had ik 6en, ze zijn wel wat groot en de aanleuning is niet helemaal constant maar hij loopt ze wel door en dat vind ik op dit moment wel het belangrijkst. Het is zo'n belangrijk onderdeel wat nog heel lang terugkomt dat ik er liever wat langer over doe om ze goed te krijgen dan ze klein te rijden met het risico van stilstaan. En voor 1 travers had ik zelfs een 7 en ook voor 1 schouderbinnenwaarts (voor de andere een 5 dus goed gemiddelde). Verder waren al mijn volte's 10m erg netjes dus allemaal 7ens terwijl ik daar altijd zo tegenop zit te hikken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 06:28

Gefeliciteerd hoor, echt super!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 10:05

Jij gaat echt hard, gefeliciteerd!!
Waar ben je eigenlijk gestart?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 18:32

Jura schreef:
Waar ben je eigenlijk gestart?


Middenbeemster, was wel buiten losrijden maar we hadden geluk met het weer.