Op barley gegaloppeerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 16:14

dat was helaas niet echt de bedoeling.

Eerst wat gestapt en toen in draf gegaan aan de longe. Mijn vader rende mee. Toen ging mijn vader een beetje in het midden staan zodat Barley om hem heen kon lopen. Opeens schrok ze ergens van en spoot ze in volle galop er van tussen. Ik zat helemaal scheef en verloor mijn stijgbeugel. maar ik had hem zo weer terug. toen hebben we nog een flink stuk gegaloppeerd. Was niet echt ontspannend want ze ging super hard en helemaal plat door de bocht. uiteindelijk nog wat gedraafd en toen mocht ze weer naar stal.

We zijn beide een ervaring rijker.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:18

oef zucht steun eng brrrrrrrr gelukkig bleef je zitten!
barley is ook nog zo 'echt'wild paard.die instincten vertoont ze zo snel.iets engs?wegwezen.is logisch ook wel.
ajoh,komt allemaal goed.jij bent zo geduldig met haar!

soms is het beter om te zwijgen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:21

hey gaaf, ook al was het niet de bedoeling. Pling
maar wel braaf van haar dat ze niet gebokt heeft daarbij. en dat harde gaat er vanzelf wel uit. als ze haar evenwicht ook goed heeft in de galop enz.
maar echt ik vind het lekker gaan tussen jullie 2. heerlijk om zo van je verhalen te genieten. geef barley maar een dikke knuffel.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:33

Ik zit hier gewoon te grinniken achter mijn computer. Maffe Barley! Maar wel heel goed van d'r dat ze niet ging bokken (anders had je het wel gezegd volgens mij). Grote Meid!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:45

Goed dat je bleef zitten. Iemand waarschuwde mij dat als ik een paar keer van Razinda zou afvallen dat ze dan een spelletje met me kan gaan spelen omdat ze dan weet dat ze je eraf kan gooien. Hopelijk gebeurt dat niet...

Maar van Barley was het geen gemenigheid begrijp ik, want ze ging niet bokken ofzo...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 16:50

nee ze bokte helemaal niet. ze ging wel voor omhoog en sprong dan met vier benen vooruit. Ik had een beugelriem om de hals gedaan maar die knapte dus op dat moment.

Niet zo leuk. mijn moeder stond te kijken en die vond het er heel erg eng uitzien. mijn vader die aan het longeren was vond dat er niets aan de hand was. Hij had Barley nog onder controle. En ik? Ik vond het wel een beetje spannend maar was helemaal niet bang. Ik dacht alleen dat ik rustig moest blijven zitten en meegaan met de beweging. Ik riep wel hard 'Sjit!' toen die riem knapte. Hij was nog niet helemaal door trouwens. hij zat nog met een draadje vast. Al met al een leuke ervaring.

barley is gelukkige helemaal niet zo'n bokkerig paardje.*afkloppen*

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:35

Wow knappe Barley!!!
Goed dat je bleef zitten, wel zonde van je beugelriem. *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:48

Wauw, goed zo hoor, gelukkig bleef je zitten. Ik vind dat ook altijd wat eng, stel dat je eraf valt als je zo hard gaat. *brrr*
Maare, het gaat eigelijk hardstikke goed ofniet? Mooi man, gelukkig maar!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 19:44

Nou dan heb je je eerste galopje ook meteen maar gehad, eens moet toch de eerste keer zijn dus waarom niet nu? Cool Lekker dat je bleef zitten en haar niet per ongeluk in zijn mond getrokken hebt of zo, zodat ze geen nare ervaringen eraan over gehouden heeft, super joh.

Navragen is beter dan afvragen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 09:10

Ach Barley is wel heel lief dan dat ze niet gek deed de meeste gaan er springend en bokkend vandoor.

Wees maar voorzichtig.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 09:19

Gniffel gniffel gniffel, dat heb je dus mooi weer achter de rug!

Ik vond het al zo vreemd toen ik de titel van je topic las, aangezien je gisteren nog vertelde dat je ging stappen en misschien een klein drafje. Haha!

En wat heb je nou gisteren gekocht / gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 10:27

Hoi Heike,
Grote kans dat het ook van Barley uit helemaal niet zo bedoeld was. Wij zien dat wel vaker met de jonge paarden: ze schrikken ergens van en willen eigenlijk alleen maar een sprongetje naar voren doen. Maar omdat de ruiter dan effe uit evenwicht is (al is het maar een halve seconde) en het jonkie ook nog niet zo heel handig is met die vier onhandige benen en dat gewicht op z'n rug, "moet" 'ie effen een stuk hard lopen, om het evenwicht weer te hervinden. Hij "krabbelt" dan ahw naar z'n evenwicht terug.

Dus eigenlijk is dit een heel positieve ervaring: jullie hebben het nu een keertje meegemaakt met z'n tweetjes, en de volgende keer dat je (bewust of onbewust) een galopje maakt, is het voor Barley al minder vreemd!

Maar eh.... eigenlijk was het stiekum wel heel gaaf zeker!!!! *LOL*

Dikke knuf voor jullie allebei!
Sonja

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 14:49

Ja stiekum was het wel heel gaaf. Ik heb nu alweer zin om er weer op te rijden. Maar ja ik heb niet zoveel hulp dat ik er iedere dag op kan.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 18:20

Oeps wauwie!!!
Ik zie het helemaal voor me... Hardstikke gaaf zo'n ervaring zeg. Ben zeer benieuwd wat Barley doet bij de volgende keer dat jullie galopperen, of dat ze dit rustiger doet, of juist niet.
Ze reageerde ontzettend braaf, zonder dat bokken vond ik! Hopelijk blijft ze zo, en vallen de 'spannende momenten' voor haar dan ook wat mee, dat ze geen nare ervaringen opdoet. Maar ik denk ook wel dat jij daar goed op let als ik dit allemaal zo lees. Al dat geduld dat je hebt met Barley, goed zeg!
Groetjes, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Dunkeedoo, GoogleAdsense, LISA_L, Poekkie en 95 bezoekers