Hoe willen ze dit gaan betalen......!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Hoe willen ze dit gaan betalen......!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 12:25

Sinds deze maand hebben we op stal 2 nieuwe meiden(ong. 24 jr) rond lopen.
Ze hebben nu een tinker hengst veulen bij ons staan en volgende week komt er nog een fries hengst veulen bij. Dat was geen probleem,maar nu hebben ze er ook nog eens een lusitano hengst veulen bij gekocht.
Ik vraag me echt af waarvan ze dit gaan betalen. Oke het is mijn zaak niet,maar denk eens verder.
Nu hebben ze nog geen hengste neigingen,maar van het voorjaar? Dan wordt het dus 3 keer castreren of de paarden moeten bij ons weg en waar kun je zo snel 3 hengst veulens neer zetten? en over 3 jaar 3 zadels hoofdstellen hoefsmid enz. Jeetje zeg. Wat een geld moet je dan wel niet hebben wil je dit kunnen betalen. Zal het geen overhaaste koop zijn geweest?

Hoe denken jullie hierover en wat voor advies zou je aan die meiden geven?

Wodan en ik onderweg in de M2


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:28

Tja, je kan natuurlijk nooit in de portomonnee van een ander kijken.. Wie weet heeft een van hen wel een erfenis of zoiets gehad..

Ik vind het knap als je 3 paarden kunt onderhouden en alles aan kunt schaffen..

Maarja, wie weet is het iddd een overhaaste beslissing geweest.. De tijd zal het leren..

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoe willen ze dit gaan betalen......!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:28

wodan schreef:
Hoe denken jullie hierover en wat voor advies zou je aan die meiden geven?


Geen.. die meiden zijn oud en wijs genoeg hun eigen beslissingen te maken.. Jij hoeft je helemaal niet druk te maken over tuig en castratie kosten. Neem aan dat ze daar zelf over na gedacht hebben, en als ze dat niet hebben gedaan is het ook jouw probleem niet.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:11

Misschien voeden ze ze op rijden ze ze in en verkopen ze ze weer.
Ik weet wel dat sommige meiden heel goed met hengsten om kunnen gaan en niet met merries misschien daarom. Ikzelf ben allang blij met 1 paard maar als je het kunt betalen en je hebt er tijd voor waarom niet?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:19

eerlijk gezegt vind ik het niet zo boeiend. ze zijn met z'n 2e dus waarom zou het niet kunnen?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:06

Zo lang ze netjes op tijd de stalling betalen hoef jij je nergens druk over te maken lijkt me.
Misschien hebben ze wel de krasloterij gewonnen *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:13

Laat die meiden lekker!Als het goed gaat heb jij je druk gemaakt om niks.Misschien kun je ze zelf vragen hoe ze het gaan denken te betalen! Scheve mond

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:40

tsja dat is het probleem dus ik ken ze ook en ik twijfel soms een beetje aan hun ervarenheid met paarden in het algemeen laat staan met hengsten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:45

Jouw zaak niet, dus je niet mee bemoeien. Zolang ze het stalgeld netjes op tijsd betalen heb jij er niets mee te maken!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:46

Het is eigenlijk niet alleen het feit dat ze binnen 3 jaar al die kosten krijgen maar als je kijkt naar de prijzen van (goede) Friese of Lusitano veulens, dan moet je toch ook al een klein kapitaal hebben, wil je er zo eentje aanschaffen...
Maar idd, lekker laten doen...wie weet, als je ze over 3 jaar ziet, zijn ze misschien genoodzaakt ze allemaal te verkopen...

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:57

waar maak je je druk om

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:46

Wat heb je hier in hemelsnaam mee te maken? Als ik een van die meiden was en ik zzou dit op bokt lezen zou ik echt boos op je zijn! Dus ik hoop voor je dat ze dit niet lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:46

Rosaly schreef:
Het is eigenlijk niet alleen het feit dat ze binnen 3 jaar al die kosten krijgen maar als je kijkt naar de prijzen van (goede) Friese of Lusitano veulens, dan moet je toch ook al een klein kapitaal hebben, wil je er zo eentje aanschaffen...
Maar idd, lekker laten doen...wie weet, als je ze over 3 jaar ziet, zijn ze misschien genoodzaakt ze allemaal te verkopen...


Goh, moet je eens bij mij op stal komen kijken wat voor kapitaal daar wel niet staat dan... En nog zo'n levensgevaarlijke, ongemanierde hengst ook nog! En ik moet mijn stallen ook huren... om nog maar niet te spreken van het harnachement dat ik gebruik... wat zou mijn vader wel niet voor louche praktijk hebben om dat allemaal te kunnen bekostigen... Gaaaap Gaaaap

Ik bespeur toch vooral weer een hoop afgunst in dit topic. Ik begrijp niet hoe je je daar druk over kunt maken eerlijk gezegd. Wees blij met wat je hebt en laat een ander in z'n waarde. Frusty

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:26

Wie zegt dat ze het niet kunnen betalen? en als ze dat niet kunnen is dat hun zaak, niet de jouwe/onze. Als ze het wel kunnen betalen vind ik het hartstikke leuk voor ze. op mijn vorige stal stond ook iemand van in de 20 die eerst 1 fries had en in zeer korte tijd 3 paardenveulens erbij had. Als zij dat kan betalen is het toch hartstikke gaaf voor haar, en als ze het niet kan betalen is het haar probleem. ik maak me er niet druk om..


Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:33

Zep"]
[quote="Rosaly schreef:
Het is eigenlijk niet alleen het feit dat ze binnen 3 jaar al die kosten krijgen maar als je kijkt naar de prijzen van (goede) Friese of Lusitano veulens, dan moet je toch ook al een klein kapitaal hebben, wil je er zo eentje aanschaffen...
Maar idd, lekker laten doen...wie weet, als je ze over 3 jaar ziet, zijn ze misschien genoodzaakt ze allemaal te verkopen...


Goh, moet je eens bij mij op stal komen kijken wat voor kapitaal daar wel niet staat dan... En nog zo'n levensgevaarlijke, ongemanierde hengst ook nog! En ik moet mijn stallen ook huren... om nog maar niet te spreken van het harnachement dat ik gebruik... wat zou mijn vader wel niet voor louche praktijk hebben om dat allemaal te kunnen bekostigen... Gaaaap Gaaaap

Ik bespeur toch vooral weer een hoop afgunst in dit topic. Ik begrijp niet hoe je je daar druk over kunt maken eerlijk gezegd. Wees blij met wat je hebt en laat een ander in z'n waarde. Frusty
[/quote]

Ik zeg toch helemaal niet dat ze een louche praktijk hebben ofzo... Ik wil alleen maar aanduiden dat die paarden niet bepaald goedkoop zijn, dat is alles...

En gut, wie komt er hier nu af met zijn kinderachtige argumenten over ongemanierde hengsten etc., daar gaat het hier IMO helemaaal niet over...

Ik maak me ook helemaal niet druk en afgunst ga je langs mijn kant ook niet gauw vinden maarja...voor jou is het gemakkelijk, als pappie alles betaalt...sorry hoor...leer eens op je eigen benen staan als je zo uit de hoogte wil doen he...

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:05

Gaat ie lekker Rosaly? Toevallig ken ik Zep een heel klein beetje en ik weet dat ze er keihard voor werkt om te willen doen wat ze wil, ook met geld moet er hard gewerkt worden, misschien nog wel harder als met weinig geld.

En jouw reactie vind ik dus absoluut niet kunnen, iemand achter zijn rug afzeiken via internet, Zeps reactie was dus ook vooral bedoelt om te laten zien dat niet alle goede spullen met louche praktijken betaalt kunnen worden.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:38

Zep"]
[quote="Rosaly schreef:
Het is eigenlijk niet alleen het feit dat ze binnen 3 jaar al die kosten krijgen maar als je kijkt naar de prijzen van (goede) Friese of Lusitano veulens, dan moet je toch ook al een klein kapitaal hebben, wil je er zo eentje aanschaffen...
Maar idd, lekker laten doen...wie weet, als je ze over 3 jaar ziet, zijn ze misschien genoodzaakt ze allemaal te verkopen...


Goh, moet je eens bij mij op stal komen kijken wat voor kapitaal daar wel niet staat dan... En nog zo'n levensgevaarlijke, ongemanierde hengst ook nog! En ik moet mijn stallen ook huren... om nog maar niet te spreken van het harnachement dat ik gebruik... wat zou mijn vader wel niet voor louche praktijk hebben om dat allemaal te kunnen bekostigen... Gaaaap Gaaaap

Ik bespeur toch vooral weer een hoop afgunst in dit topic. Ik begrijp niet hoe je je daar druk over kunt maken eerlijk gezegd. Wees blij met wat je hebt en laat een ander in z'n waarde. Frusty
[/quote]

Zou dit per definitie afgunst zijn? Een meisje waarmee ik werk, 3e jaars psych.studente, heeft zelf 4 paarden, stuk voor stuk hele exclusieve dieren. En ik vraag mij ook wel eens af hoe ze haar hobby kan bekostigen, ik wil namelijk graag haar geheim weten! Haha!

Maar om bij dit geval te blijven, tsja ze zijn oud en wijs genoeg om voor zichzelf na te denken neem ik aan.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:09

hihi...wel leuk dat jij je dat afvraagt.
Ik heb er veel meer dan die twee bij elkaar en laat ze allemaal enten en bekappen en ontworm ze elke 8 weken....
Jij kiest gewoon waar je je geld aan uit geeft en ik werk me er kapot voor, maar dat doe ik met plezier en zou niet anders willen.
Ik heb ook 4 hengsten....Ligt eraan hoe je opvoed. Die van mij worden absoluut niet gecastreerd...wat overigens niet zo gek duur is.
Een wei huren kan altijd nog dat is in verhouding goedkoper....

Als je iets wil dan werk je ervoor en dan lukt het allemaal wel.
Ik heb geen pappie en mijn mammie heeft ook geen geld, dus moet het echt alleen doen en ben pas net begonnen met werken.
Alles gaat als je het maar echt wilt en ook naar werkt!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:21

Jemig, ze vraagt alleen maar wat hoor! Moeten jullie nou zo nodig zo kattig gaan doen? k'Vraag me af hoe jullie je zouden voelen als je zo aangevallen wordt. Ze zet er toch geen namen bij? Wat is het probleem dan?
Ik zou me inderdaad me er niet druk om maken hoor. Misschien hebben ze inderdaad wel het geld voor die paarden. En zoniet, dan komen ze er zelf wel achter, toch?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:42

Soms kun je tegen goedkope veulens aanlopen, een tinkerveulen is niet duur en misschien heeft de Fries ook wel geen papier. Bij mij op stal zitten diverse mensen in de bijstand of wao. Het is dan bikkelen om rond te komen. Gelukkig is de stal niet duur en zomers maar de helft. Zo kunnen ook mensen met een uitkering hun hobby uitoefenen. Ook bij ons zijn er mensen die zich afvragen "hoe we het allemaal doen".... Nu, met moeite en onszelf soms eten uit de mond sparend. Gezonde nieuwsgierigheid mag best maar kijk uit dat je geen rare sfeer op stal krijgt!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:44

Steef, sorry hoor, maar wie is hier wie beginnen 'afzeiken' achter iemands rug? Ik wil helemaal niet zo kattig overkomen, maar als ze zo tegen mij beginnen, dan houd ik mijn mond ook niet...

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:01

Laat ik 1st mara vertellen dat een castratie niet zo duur is. Mijn lieverd word morgen gecastreerd (125 E) En verder... Ik ben 17, betaal mijn hele paard en alles erbij zelf. Daar ga je je toch ook niet druk over maken???? Ik werk er gewoon heel veel voor. En misschien doen die meisjes dat ook wel. Wat doet t er toe??? Gezonde nieuwsgierigheid kan geen kwaad, maar dit is iets te...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:32

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 01:15

janna schreef:
Haha, wat een onderwerp. Ik heb geloof ik 6 paarden


De tel kwijt Janna? Haha! Heb ik ook wel eens last van *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:52

Ik heb 1 paard en daar wordt ook over gezeikt. Hoe wij dat betalen is onze zorg.

Sorry hoor, maar waar bemoei jij je mee?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, beegee, Capriootje, Ineke2, jazzejam, Laj1, Sanne_com, sterregoud, Zoey_julia en 75 bezoekers