Mn pony staat in de Uithof UPDATE1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Mn pony staat in de Uithof UPDATE1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 11:54

Gistermiddag om 15.00 kwam de eigenaresse van het paard naast me naar me toe om te zeggen dat mn pony koliek had. Eigenlijk schrok ik niet echt, omdat hij dit heel vaak heeft (is een luchtzuiger) en het meestal na vijf minuten stappen weer over is. Maar toen ik hem uit stal haalde wilde hij meteen gaan liggen op het erf, dus gelijk de veearts gebeld. Veearts was er sloom, was er pas na drie kwartier en mn pony werd steeds slechter. Hij heeft een prik gehad waar die normaal dus gelijk op reageert, maar deze keer niet. We moesten een half uur afwachten en dan opnieuw de veearts bellen. Pony werd steeds slechter, dus veearts kwam weer, is opgevoeld en heeft weer een paar prikken gehad. Nog een half uur afwachten en anders dus naar Utrecht. Huilen
Mn vader dus de trailer gehaald en me pony in de trailer gezet. Onderweg is hij al heel snel gaan liggen op de wagen, we hadden wel de oorstang eruit gehaald maar een van de paniekhaken is niet losgeschoten waardoor hij is vast komen te ligge en heel zn kop kapot heeft geschopt. Na een uur rijden kwamen we aan op de Uithof, Ricoh lag nog steeds. Met hulp van de mensen daar uit de trailer gehaald. Daar is eerst zn maag leeg gespoeld, daarna is hij tweemaal door twee verschillende artsen opgevoeld. Als we hem niet zouden opereren zou het zeker afgelopen zijn, dus natuurlijk voor operatie gekozen. Ben tijdens operatie naar huis gegaan, werd vannacht om half twee gebeld om te zeggen dat de operatie geslaagd was. Lachen
Net om half elf weer met de arts gebeld, hij staat er nu rustig bij, hangt nog aan het infuus, maar de kans dat ie het overleefd is nog steeds maar 50% Huilen Verdrietig Huilen. Ik ga vanmiddag nog ff bij hem kijke, mag eigenlijk niet op zondag, maar we hebben toch een afspraak kunnen maken.

Sorry voor het lange verhaal, moest het ff kwijt. [/img]
Laatst bijgewerkt door ricoh op 20-10-02 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt



Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:57

jeetje dat is niet niks!! ik snap heel goed dat je dat even kwijt moet.. Hij haalt het wel hoor!! die artsen kunnen meer dan je denkt.. Ga vandaag maar idd lekker naar hem toe. dat kan hij wel gebruiken!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:22

50% is best veel hoor. meer mogen ze je volgens mij niet geven. Nou veel sterkte en hou ons op de hoogte.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:23

Kom op. Het zwaartste heeft hij achter de rug.
Je eigenwijze pony gaat het wel halen.
Heel veel sterkte.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 16:37

Ben net bij hem langs geweest. Hij begon gelijk te hinniken toen ie me zag Lovers en hij was best alert, bijten enzo. Hij zag er redelijk uit, beter als dat ik had verwacht, alleen zn oog was helemaal dik en hel zn hoofd onder het bloed. Nu wachten tot hij gaat mesten, als ie dat gedaan heeft mag ie weer wat eten en dan afwachten hoe ie er op reageert.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:30

Gelukkig gaat het weer wat beter. Geef hem maar even een extra knuffel, dat heeft hij wel verdient

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:50

Gelukkig is de operatie goed gegaan! Heel veel succes met de rest van zijn herstel!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:32

Jeetje zeg dat is schrikken.
Ik hoop dat hij snel weer is opgeknapt.
Heel veel sterkte.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:41

aaaah arme Ricoh!!
Hopelijk gaat alles nu nog goed??
Beterschap voor hem hoor

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 17:33

Hij heeft --vrijdag opnieuw koliek gehad, maar het viel gelukkig mee. Hij staat nu weer aardig hoog in het voer en met stappen is hij al aardig druk. Dus ik hoop maar dat hij aan het eind van de week weer naar huis mag hij staat er nu 10 dagen!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: siloux, wend2009 en 33 bezoekers