Praten tegen je paard = raar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Praten tegen je paard = raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 10:19

Misschien een beetje een rare vraag;
Vandaag zei een oom van mij dat hij weleens voorbij mij en m'n paardjes komt en dat ik dan altijd hele verhalen tegen mijn paardje sta te praten. Zelf heb ik dat maar amper door, maar ik praat gewoon veel tegen m'n paardje en ik vind ook dat als ik er tegen praat hij veel beter naar me luisterd enzo.
Praten jullie ook (veel) tegen jullie paarden?
Zo verschrikkelijk raar is dat toch niet?

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:22

Ja, ik praat ook veel tegen Lois. Maar het is nu niet zo dat ik hem ga vertellen hoe het op mijn werk was. Het blijft toch bij vrij eenvoudige zinnetjes. Eigenlijk is het meer een soort gebrabbel ipv praten *LOL*

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:24

ik praat gewoon tegen l;asagna
ik vertle haar gewoon dingen
er kwam een keertje een koper voor een ander paard wat naast haar stond
en toen zei die man ja ik wil dat paard wel kopen en toen heeft haar eigenaar gezegd nee da kan niet dfat [paard kan prasten
die man dacht echt dat hij gek was
maar nee ik praat ook heel veel tegen lasagna en ik vind dat heel normaal hoor Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:29

Ik praat wel, maar 'klets' niet. Het paard begrijpt toch niet wat ik zeg, maar wel op de manier dat ik het zeg.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:29

ik praat ook tegen Berdien hoor, meestal korte zinnetjes en niet zo veel inhoud, maar soms zijn het hele verhalen en dan ga ik bij haar uithuilen ofzo... het werkt wel! Ik denk dat zij het meeste van en over mij weet van iedereen.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:53

ik praat best veel tegen m'n paard geen hele verhalen maat meer dat hij braaf is of als iets niet eng is . zodat hij er vertrouwen in krijgt dat als ik praat dat het goed is.

Wodan en ik onderweg in de M2


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:56

ik praat ook tegen paarden, geen vreselijke langen verhalen maar gewoon korte zinnetjes, of als ik het helemaal gehad hebt dan ga ik gewoon ff janken, lucht heerlijk op hoor, en je hebt het gevoel dat dat paard je echt getroost hebt, caprice die legde altijd haar hoofd op mijn schouder zodat ik tegen haar nek kon gaan leunen zo iets van huil maar dat lucht op ofzo, ze wist zowat hoe ik in elkaar stak en dat geefde mij een prettig gevoel, so sweet!!!
maar praten is helemaal niet gek of raar, niks van aantrekken hoor meid, gewoon lekker blijven doen!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:57

Ja wel, geen hele verhalen, maar wel wat heb je je weer vies gemaakt gaan we jou eens lekker poetsen *LOL* en van dat soort dingen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:09

Ik praat ook tegen paarden hoor, vooral onbewust denk ik, dat wel, maar ik praat wel tegen Ivanka (en ook andere paarden trouwens). Ook niet dat ik tegen haar mijn hele liefdesleven of weet ik wat op ga hangen, maar gewoon van die kleine dingetjes, wat Avantilover ook zegt Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:09

Ik probeer het wel veel te doen maar ja wat zeg je tegen en paard?..lekker weertje hè?!dat slaat niet zo aan..hihi
Paarden reageren heel goed op je als je met ze praat soms is het net of ze je verstaan. Ik vertel ook niet heo mijn dag was enzo meestal zoiets van wat ben je mooi en wat ben je lief en braaf en dat soort korte zinnen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:36

Ik vertel Margot als ik met problemen zit, en al mijn grote geheimen,
zij verteld het toch niet door.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:48

Ik klets ook erg veel tegen Rena , zodat ze aan m'n stem hoort dat het goed is , en dat ze braaf is (of niet Extreme duivel ) .

Maar ook geen hele verhalen , meer een beetje gezellig kwebbelen zoals je ook tegen een hond kan doen , zo van Ga je mee buiten spelen ?/ Knap gedaan hoor , hartstikke goed van jou ! / Heee dametje , even je regenjas aan en dan mag je lekker op de wei bij de Surprise Tong uitsteken

En als ik haar na het werk en rollen in de bak nog even in de wei zet omdat ik haar stalletje nog in orde moet maken voor de nacht , dan wil ze nogal eens bij het hek blijven staan kletsen , dan zeg ik ook zoiets van : ja ik ben voorlopig nog niet klaar hoor , ga nog maar even een beetje spelen. En dat doet ze meestal dan ook Lachen
Dat soort dingen , en Rena kwebbelt / murmeld vrolijk terug , da's wel grappig Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:26

Ik zeg weinig tegen mijn paard, maar praat wel met hem *LOL*
Meestal zijn het van die zinnetjes als: "Eng he?!', "kom op, je kan het echt wel!" etc...Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:41

Hahaha , ja dat heb ik dus ook als we buitenrijden en ik zie in de verte een omgevallen boom langs de weg liggen Lachen

Dan zeg ik al tegen Rena : let je even op ? want daar ligt iets heeeeeeel engs Tong uitsteken
Reactie van Rena : *schrik* SSSSNNNUUUIIFFFFF !!!
Ik : hahaha , dat zei ik toch Tong uitsteken Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:44

Ik praat ook veel tegen Mananzo. Soms dan moet ik gewoon mijn hart luchten over sommige dingen en dan ga ik een eind wandelen met hem en dan vertel ik echt veel tegen hem

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:51

Ik klets Laiser ook de oren van zijn kop hoor!
Zelfs zo erg dat ik tijdens een dressuurproef altijd op moet letten dat ik dan mijn mod dicht houd. Lips are sealed
Als hij nerveus is, werkt dat geklets van mij heel goed. Meestal wordt hij dan rustiger.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:20

Ik klets ook heel wat af en ook tegen mijn lessers vertel ik dat ze met hun paard moeten kletsen.De meeste mensen hebben de neiging hun paard de huid vol te schelden als het niet goed gaat en als het goed gaat houden ze hun mond.Als ik aan het rijden ben en aan Flair vraag of ze wat lekkers wil staat ze metaan stil en draait d'r hoofd om ,om het aan te pakken.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:47

ik praat ook altijd met mn knollie, en volgensmij werkt het best goed! Hij weet heus wel als je wat verteld wat voor emotie daarbij hoort! Toch????

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:54

ik praat ook erg veel tegen men paarden.
daar kijken de mensen ook wel eens vanop van '' tegen wie praat dat mens nou Verward ''

haha

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:35

Is maar goed dat Toscar niet kan praten! Haha!
Meestal als ik hem sta te borstelen enzo en knuffelen, fluister ik hem gewoon toe, met buiten rijden praat ik veel tegen hem,merk dat hij dan rustiger is.
Maar ook wel eens als ik a rijden in de wei, en ik heb vanalles, wat niet iedereen heoft te weten, vertel ik het Tos...
Bij hem is het wel veilig! Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:48

ik praat ook wel eens tegen me paard, leuke maar ook vervelende dingen, van hem weet ik tenminste dat hij het niet doorverteld!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:53

Ik praat ook heel veel tegen Odin en de andere paarden. Geen hele verhalen maar gewoon korte zinnen. Volgens mij snapt ze er geen snars van, maar dat maakt niet uit Haha!
vooral met rijden ben ik de hele tijd aan het praten. (Braaf, goed zo, etc.)

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:16

Piaffe schreef:
Ik praat wel, maar 'klets' niet. Het paard begrijpt toch niet wat ik zeg, maar wel op de manier dat ik het zeg.


Hier ben ik het mee eens!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:18

ik praat wel maar ik vertel niet echt dingen. brabbel het een en ander, gaat meestal vanzelf. als ik me rot voel ga ik altijd wel naar hem toe. ik zeg hem ook altijd gedag en tot morgen Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:21

Ik praat ook altijd tegen Bud Haha!
Maar gewoon simpele dingen...zoals "Hoi knul, wat zie je er weer uit zeg!" Lachen En dat soort stomme dingen...maar nooit hoe mijn dag op school is verlopen, like he cares *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers