Join up

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Join up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 11:49

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe pakte het uit?
En wie kan me uitleggen hoe het moet en waar ik op moet letten?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:25

het beste is om een boek te kopen. staat alles goed in uitgelegd.
bv die van emiel voest freestyle fase 2

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:59

En iemand die er ervaring met join up heeft is nog belangrijker. Hoe jouw paard gaat reageren weet je niet, en staat misschien ook niet in je boek beschreven..

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 00:03

Toch maar eerst iets over lezen denk ik. Het is te veelomvattend om hier even in het kort neer te zetten, er komt nogal wat bij kijken namelijk. een joinup moet je ook niet even zomaar tussendoor doen, het is geen spelletje wat je zomaar even kunt spelen maar een erg serieuze aangelegenheid waarmee je meer kwaad dan goed kunt doen als je het om de verkeerde redenen doet of als je de techniek niet goed beheerst en zelf moet afhaken. het is een dominantie"spel" waarmee de verhoudingen tussen jou en je paard vastgelegd worden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:28

dus ook negatief vast gelegd kunnen worden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 07:21

heb er goede ervaringen mee (eigen paard en 2 anderen van stal). Maar ik zou het nooit zomaar doen bij een paard dat ik niet ken. Daar heb ik iets te weinig vetrouwen voor Knipoog. Maar je kunt het beste gewoon met je eigen paard beginnen. Leer hem eerst vertrouwen door veel grondwerk en ga dan eens een join up proberen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:45

join up kun je trouwens ook op andere manieren voor elkaar krijgen zonder dat weg jagen. niet elk paard kan het ff goed hebben.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:07

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 05-11-02 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalievt

Berichten: 6
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Nieuwland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:55

Amanda,

De Join Up is als de slagroom op de taart.

Voor dat je de Join-Up vraagt, doe je eerst een aantal andere zaken.
Het gaat erom dat je de JoinUp niet als doel stelt.
Het is een mooie afronding van een goede en intensieve samenwerking
tussen het paard en jou.

Communiceren met Paarden is heel belangrijk. Zorg dat je de taal van het paard spreekt, dan bereik je meer dan andersom.

De principes van onze stal zijn gebaseerd op het "te commercieel gemaakte" Natural Horsemanship, wij spreken dan ook liever over "Intelligent Horsemanship". Wij behandelen al onze paarden met vertrouwen en respect, ook bij het zadelmak maken en beleren.

Eén van onze doelstellingen is het verspreiden van deze kennis. Hoe om te gaan met je paard in de de praktijk van alledag. Zonder naar het paard te schreeuwen of het paard te slaan.

Wij geven om deze reden door het gehele land bij (pension)stallen, maneges en rijverenigingen cursusssen "Communiceren met Paarden".
In deze cursussen wordt uit gelegd hoe je in de taal van het paard kunt "praten" (bewegen) en "Luisteren" (observeren).

Welllicht dat jij en een aantal andere mensen uit jouw omgeving willen deelnemen aan deze cursus. Je zal dan leren te communiceren met je paard, de Join-Up is ook onderdeel van deze cursus.

Voor meer informatie kan je kijken op onze website.
www.dreamstables.nl

Met vriendelijke groet,
Conrad van Pruijssen

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 07:44

phoenix4ever schreef:
dus ook negatief vast gelegd kunnen worden.


precies, dit is niet iets om even uit te proberen. je moet wel goed beslagen ten ijs komen, anders kan het weleens verkeerd uitpakken.